шаблон-укр

// Наука і освіта.  2018.  №2. 1.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМ


АНОТАЦІЯ:

П


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

207 с

В. В. Корнещук, М. В. Боделан. Педагогічні умови формування функціональної компетентності майбутніх соціальних працівників із вуличної роботи

// Наука і освіта.  2018.  №2. 5-10.


DOI:

Вікторія Вікторівна Корнещук,
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психології та соціальної роботи,
Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна,
Марина Володимирівна Боделан,
старший викладач кафедри психології та соціальної роботи,
Одеський національний політехнічний університет, просп. Шевченко, 1, м. Одеса, Україна


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ІЗ ВУЛИЧНОЇ РОБОТИ


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовано та схарактеризовано педагогічні умови формування функціональної компетент- ності майбутніх соціальних працівників з вуличної соціальної роботи в процесі їх професійної підготовки у ВНЗ: фасілітаційний супровід професійної підготовки студентів до вуличної соціальної роботи; організація професійної підготовки студентів до вуличної соціальної роботи на засадах інтеракції; набуття практичного досвіду вуличної соціальної роботи; мотивування студентів до здійснення вуличної соціальної роботи на етич- них засадах. Виявлено вплив визначених педагогічних умов на формування знань, умінь, навичок, особистісних і професійно важливих якостей студентів, що входять до структурних компонентів функціональної компете- нтності майбутніх соціальних працівників з вуличної соціальної роботи.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вулична соціальна робота; майбутній соціальний працівник; функціональна компетент- ність майбутніх соціальних працівників з вуличної соціальної роботи; педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Боделан М. В. Функціональна компетентність соціального працівника щодо вуличної соціальної / М. В. Боделан // Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, ІV (48), Issue: 102, 2016. – Р. 11–13.
2. Korneshchuk V. V. Interactive education in the system of training of prospective social workers / V. V. Korneshchuk, Y. О. Muzyka // Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, II(8), Issue: 16, 2014. – Р. 15-18. 
3. Korneshchuk V. V. Professional Training of Future Social Workers: Foreign Experience Review / V. V. Korneshchuk // Наука і освіта, 2017. – № 4. – С. 29–33.

Burak Gökbulut, Mustafa Yeniasır. Examination of Perception of Peers Concerning Individuals with Special Needs Based on Narrative Expression.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 11-15.


DOI:

Бурак Гьокбулут,
доцент кафедри Турецької мови і літератури,
Близькосхідний університет,
Нікосія, Кіпр
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Мустафа Єнісір,
доцент кафедри викладання урецької мови,
Близькосхідний університет,
Нікосія, Кіпр
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


ДОСЛІДЖЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ УЧНІВ СВОЇХ РОВЕСНИКІВ ЗІ
СПЕЦІАЛЬНИМИ ПОТРЕБАМИ НА ОСНОВІ МЕТОДУ НАРАТИВНОЇ ЕКСПРЕСІЇ


АНОТАЦІЯ:

Вчителі, шкільна адміністрація та сім’я мають важливий вплив на успіх інклюзивної освіти, яку можна пояснити як надання студентам з особливими потребами освіти в одному середовищі з дітьми без будь-яких фізичних незручностей. Одним з найважливіших факторів є сприйняття, ставлення та думка звичайних студентів стосовно своїх однолітків з особливими потребами. Метою дослідження є визначення сприйняття та ставлення учнів початкових шкіл з інклюзивною освітою до однокласників з особливими потребами та визначення шляхів забезпечення прийняття таких учнів однолітками. До дослідження було залучено 40 учнів 3, 4 та 5 класів поча- ткової школи з інклюзивною освітою, яким було запропоновано текст, у кому йшлося про те, що до їхнього класу прийшов новий учень з особливими потребами. Їхнім завданням було продовжити розповідь, що відображало їхнє справжнє ставлення до таких дітей. Було виділено 6 типів сприйняття: дружба, допомога, гра, захист, співчуття, відторгнення. Найбільшу кількість студентів було віднесено до групи «дружба» та «допомога». Згідно з отриманими результатами, можна стверджувати, що сприйняття та ставлення до людей з особли- вими потребами є позитивними в початкових школах Північного Кіпру. За типом «відторгнення» було зафіксовано лише одну розповідь, але за умов збільшення вибірки таких учнів може бути набагато більше. У статті подано деякі практичні рекомендації щодо удосконалення системи інклюзивної освіти та покращання ставлення учнів до своїх однолітків з особливими потребами.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ровесник, стійкість, спеціальна освіта, включення, особливі потреби, Північний Кіпр.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Ahmetoğlu, E. (2015). Inclusion at Preschool Period. Education in the 21st Century: Theory and Practice. Sofia: St. Kliment Ohridski University Press. 278-296 
2.Armstrong, F., Barton, L. (1999). Disability, Human Rights and Education: Cross-Cultural Perspectives. London: McGraw-Hill Education. 
3.Bohner, G., Dickel, N. (2011). Attitudes and Attitude Change. Annual Review of Psychology. 62, 391-417. 
4.Foley, H., Matlin, M. (2015). Sensation and Perception. New York: Routledge- Psychology Press (Taylor&Francis). 
5.Holmberg, J., Sandbrook, R. (1992). Sustainable Development: What is to be Done. Making Development Sustainable: Redefining Institutions, Policy, and Economics. (Edited by Johan Holmberg), Washington: Island Press, 19-38. 
6.Kuhlman, T., Farrington, J. (2010). What is Sustainability?. Sustainability. 2. 3436-3448. 
7. Ayral, M., Özcan, Ş., Can, R., Ünlü, A., Bedel, H., Şengün, G., Demirhan, Ş., Çağlar, K. (2015). The Factors That Affect the View of Normally Developing Students for Students with Special Needs. Abant İzzet Baysal University Faculty of Education Journal. 15 (Special issue). 218-230. 
8.Sindelar, P. T., Shearer, D. K., Yendol-Hoppey, D., Liebert, T. W. (2006). The sustainability of inclusive school reform. Exceptional Children .72 (3). 317-331.
9.Petry, K. (2018). The Relationship between Class Attitudes towards Peers with a Disability and Peer Acceptance, Friendships and Peer Interactions of Students with a Disability in Regular Secondary Schools. European Journal of Special Needs Education. 33 (2). 254-268. 
10. Seidler, R., Bawa, K. S. (2009). Dimensions of Sustainable Development-Vol. I. Oxford: EOLSS Publications. 
11. Batu, E.S., Çolak, A., Odluyurt, S. (2012). Inclusion of Children with Special Needs. Ankara: Vize Publications. 
12. Vogel, T., Wanke, M. (2016). Attitudes and Attitude Change. New York: Routledge-Psychology Press.
13. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Qualitative Research Methods. Ankara: Seçkin Publications.

Лілія Рябовол, Володимир Гриценко, Олена Сокуренко. Методична система коучинг-навчання юридичних дисциплін у вищій школі.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 16-26.


DOI:

Лілія Рябовол,
доктор педагогічних наук,
доцент кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права,
Володимир Гриценко,
доктор юридичних наук, професор,
завідувач кафедри галузевого права та правоохоронної діяльності,
заслужений юрист України,
Олена Сокуренко,
кандидат юридичних наук,
старший викладач кафедри галузевого права та правоохоронної діяльності,
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка,
вул. Шевченка, 1, м. Кропивницький, Україна


МЕТОДИЧНА СИСТЕМА КОУЧИНГ-НАВЧАННЯ
ЮРИДИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩІЙ ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

Потреба в юристах з новими особистісними і професійними якостями зумовила необхідність удосконалення правничої освіти. Це вимагає принципових змін у змісті юридичних дисциплін, упровадження інноваційних методик і технологій. Одна з таких – коучинг, що сприяє удосконаленню компетентностей і професійних навичок тих, хто навчається, і загалом допомагає навчитися навчатися. Мета статті – обґрунтувати методичну систему коучинг-навчання юридичних дисциплін у вищій школі. Основний метод дослідження – педагогічний експеримент на базі факультету історії та права Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Експеримент проведено у два етапи: констатувальний та формувальний. Загалом до нього було залучено 150 студентів-правників, поділених на експериментальні та контрольні групи, під час вивчення ними «Конституційного права України». Основні форми навчання в межах експериментальної методики: лекції з постановкою проблемних завдань і логічних запитань; семінари/практикуми; консультації (індивідуальні, парні/групові); колоквіуми; самостійна робота; контрольні заходи. Основні методи: розв’язання кейсів з опорою на нормативно-правові акти і розробкою необхідних процесуальних документів; інтерактивні методи; проведення досліджень та виконання ІНДЗ у формі проектів, рефератів, тез доповідей, наукових статей; анотування і рецензування наукової літератури; ІКТ, дистанційне навчання; форми навчальної роботи: індивідуальна, парна, колективна. Особливість методики – партнерські відносини між викладачем і студентом та їх спільна робота щодо конкретизації цілей, аналізу змісту, відбору форм і методів навчання тощо. Співставлення результатів тестування, проведеного в контрольних та експериментальних групах на початку і наприкінці формувального етапу експерименту статистично підтвердило ефективність авторської методики коучинг-навчання юридичних дисциплін у вищій школі.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

методична система, коучинг-навчання, юридичні дисципліни, вища юридична освіта, результати навчання, компетентності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Голви У. Тимоти. Робота как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем месте [перев. с англ. Т. Гутниковой] / У. Тимоти Голви. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 252 с.
2. Downey М. Effective Coaching: Lessons from the Coaches' Coach / Myles Downey. – New York: Texere Publishing, 2003. – 196 р.
3. Концепція вдосконалення правничої (юридичної) освіти для фахової підготовки правника відповідно до європейських стандартів вищої освіти та правничої професії : проект / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/vishaosvita/koncepciya-vdoskonalennya-pravnichoyiyuridichnoyi-osviti-dlya-fahovoyi-pidgotovki-pravnika
4. Парслоу Э. Коучинг в обучении: практические методы и техники [перев. с англ. А. Маслова] / Эрик Парслоу, Моника Рэй. – СПб. : Питер, 2003. – 204 с.
5. Про вищу освіту : Закон України № 1556-18 за станом на 01.01.2018 р. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
6. Про освіту: Закон України № 2145-19 від 05.09.2017 р. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
7. Рябовол Л. Т. Система вищої юридичної освіти в Україні / Л. Т. Рябовол // Часопис Київського університету права : [Український науково-теоретичний часопис] / [ред. кол.; голов. ред. – Ю. С. Шемшученко]. – К.: Київський університет права НАН України, 2016. – № 2. – С. 379-383.
8. Stiefel, Rolf Th. (2000): 1st Coaching der neue Modebedarf? In: Management-Andragogik und Organisationsentwicklung. Ein Informationsbrief fuer Fuehrungskraefte, die sich fuer Lernen, Entwicklung und Wandel von und in Organisationen interessieren und engagieren. 2/2000. 4-7.
9. Thorpe S. Coaching Handbook: An Action Kit for Trainers and Managers / Sara Thorpe, Jackie Clifford. – London : Cogan Page, 2003. – 229 p.
10. Томашек Н. Системный коучинг. Целеориентированный подход в консультировании [пер. с нем. О. Шипиловой] / Нино Томашек. – X.: Изд-во Гуманитарный Центр, 2008. – 176 с.

Vyacheslav Blikhar, Mariana Kashchuk, Alla Marchuk. Psychological and Pedagogical Readiness of Future Psychologists For Work in the System of Inclusive Education.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 27-33.


DOI:

В’ячеслав Бліхар,
доктор філософських наук, професор,
завідувач кафедри філософії та політології,
Мар’яна Кащук,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри іноземних мов та культури фахового мовлення,
Алла Марчук,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри психології факультету № 7,
Львівський державний університет внутрішніх справ,
вулиця Городоцька, 26, 79007 м. Львів, Україна


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ
ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ У СИСТЕМІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена дослідженню психолого-педагогічної готовності студентів-майбутніх психологів до роботи у системі інклюзивної освіти. Побудова системи інклюзивної освіти в Україні потребує відповідного кадрового забезпечення для якісного психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Психолого-педагогічну готовність до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти представлено як інтегративний феномен, що включає у себе мотиваційний, пізнавальний, емоційний і вольовий компоненти. Стаття розкриває результати емпіричного дослідження рівня особистісної і когнітивної готовності майбутніх психологів до роботи у системі інклюзивної освіти, ступеня сформованості емоційно-вольового і мотиваційного компонентів психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. У дослідженні взяли участь 225 студентів 1-4 курсів, які навчаються за спеціальністю «Психологія». Особистісна готовність оцінювалась за допомогою методики «Інтолерантність – толерантність» Л. Г. Почебут і факторного особистісного опитувальника Кеттелла (16 PF). Емоційно-вольовий компонент психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти досліджувався за допомогою тесту «Діагностика соціальної емпатії» і методики діагностики рівнів емфатичних здібностей В.В. Бойко. Мотиваційний компонент психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти досліджувався за допомогою методики діагностики соціально-психологічної установки особистості О. Ф. Потьомкіної і тесту-опитувальника для вимірювання мотивації афіліації А. Меграбяна. Когнітивна готовність оцінювалась за допомогою тесту соціального інтелекту (тест Дж. Гілфорда і М. Саллівена). Результати аналізу дослідження психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до роботи у системі інклюзивної освіти вказують на невисокий рівень її сформованості, що виявляється у низькій мотивації до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, нестійкості соціальних установок, відсутності толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, низькому рівні емпатії, відсутності чітких уявлень про специфіку дітей з особливими потребами та організацію роботи з ними. Було виявлено взаємозв’язок між компонентами психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності. Так, розвиток когнітивного компоненту готовності залежить від рівня розвитку мотиваційного та особистісного компонентів (пряма кореляція). Виявлено необхідність цілеспрямованої підготовки психологів до професійної діяльності у системі інклюзивної освіти, спеціальної роботи з формування психолого-педагогічної готовності майбутніх психологів до психологічного супроводу і надання психолого-педагогічної та корекційно-розвиткової допомоги дітям з особливими освітніми потребами.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інклюзивна освіта, психологічний супровід, готовність до діяльності, особистісна готовність, психолого-педагогічна готовність до професійної діяльності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дубровина И.В. О профессиональной подготовке практического психолога образования [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование PSYEDU.ru 2012. №1. URL: http://psyjournals.ru/psyedu_ru
2. Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл: посіб. / [Тоні Бут]; пер. З англ. - К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190 с.
3. Інклюзивна освіта для дітей з інвалідністю в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://education-inclusive.com
4. Інклюзія як прояв соціальної справедливості: Критичні нотатки про дискурси, припущення і шлях, який необхідно пройти [Електронний ресурс] / Алфредо Дж. Артайлз, Ненсі Гарріс-Муррі, Далія Ростенберг. – Режим доступу: http://educationinclusive.com/materiali-shho-prisvyacheni-inklyuzivnij/
5. Колупаєва А. А. Діти з особливими потребами та організація їх навчання: наук. – метод. посіб. [Текст] / А. А. Колупаєва, Л. О. Савчук. – К. : Наук. світ, 2010. – 196 с.
6. Кондратьева Т. А. Роль довузовской подготовки в системе социально-педагогической поддержки учащихся / Т. А. Кондратьева // Вестник социальной работы: международный научно-методический журнал. Выпуск №7 / Под. ред. Ю.А. Клейберга. - Ульяновск: УлГУ, 2006.
7. Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення : матер. парлам. слухань у Верховній Раді України 4 черв. 2014 р. / Верховна Рада України, Комітет з питань науки і освіти Верховної Ради України ; упорядник Є. В. Красняков. – К. : Парлам. вид-во, 2015. – 272 с.
8. Платонов К.К. Структура и развитие личности: психология личности / К.К. Платонов, А.Д. Глоточкин. – Москва : Наука, 1986. – 256 с.
9. Психологічний та соціально-педагогічний супровід навчання і виховання «особливої дитини» у школі: метод. посібник / за ред. Д. Д. Романовської, С. І. Собкової. – Чернівці: Технодрук, 2009. – 196 с.
10. Сварник М. Інклюзивна освіта в Україні: попередній аналіз ситуації / М. Сварник / Інклюзивна освіта. Збірник матеріалів проекту. – К.: 2013 – 14 с.
11. Школа для кожного: посібник / Упорядник: Байда Л. Ю. – К., 2015. – 60 с.
12. Peter Clough, Jenny Corbett. Theories of inclusive education: a student's guide. – SAGE, 2000.
13. Toni R. Van Laarhoven, Dennis D. Munk, Kathleen Lynch, Julie Bosma and Joanne Rouse. A Model for Preparing Special and General Education Preservice Teachers for Inclusive Education // Journal of Teacher Education 2007. – 440.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.