Lobachova I. M. The Practical Value of Using Wimmelbuch in Teaching English To Primary Schoolchildren.
// Наука і освіта. – 2017. – №5. – 147-150.
DOI:
Ірина Миколаївна Лобачова,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри теорії і практики початкової освіти,
Донбаський державний педагогічний університет,
вул. Університетська 12, м. Слов’янськ, Україна
ПРАКТИЧНА ЗНАЧУЩІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ВІММЕЛЬБУХІВ ПІД ЧАС
НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
АНОТАЦІЯ:
Статтю присвячено актуальній проблемі початкової освіти – дослідженню оптимізації навчально-виховного процесу на уроках іноземної мови завдяки імплементації віммельбухів для формування іншомовних комунікативних умінь учнів молодшого шкільного віку на початковому ступені вивчення англійської мови. Ураховуючи специфіку поставлених завдань, у науковому дослідженні використано такі методи, як порівняння, узагальнення; педагогічний експеримент, спостереження, метод вивчення продуктів діяльності респондентів, тестування, що дозволило проникнути в сутність окресленої проблеми, логічно перейти від загальної думки до конкретної. У статті доведено, що в основу роботи з віммельбух покладено комунікативний підхід до навчання іноземних мов: не просто створення умов, у яких пропонується діяти учням, а безпосередньо спонукання до діяльності у запропонованих умовах. З’ясовано, що засвоєння іноземної мови відбувається насамперед у її комунікативній функції, тобто в процесі діяльності з позамовною метою. Пріоритетна роль при навчанні іноземних мов завдяки віммельбух відводиться формуванню потреби учнів у мовленнєвих діях, бо навчання має діяльнісний характер: учні намагаються вирішити реальні та уявні завдання. Робота з таким засобом наочності як віммельбух у навчанні англійської мови консолідує такі функції, як навчальну, мотиваційно-збуджувальну, орієнтувальну, компенсаторну, виховну, що оптимізує навчально-виховний процес на уроці англійської мови в початковій школі. За результатами проведеного контрольного етапу експерименту в експериментальній підгрупі зафіксовано позитивну динаміку в засвоєнні та відтворенні іншомовного матеріалу: приріст склав 13%. У статті визначено головні положення використання віммельбухів на уроках англійської мови: створення сприятливих умов для оволодіння усним мовленням; забезпечення особистісно орієнтованого навчання; створення емоційно-позитивних стосунків між учителем та учнями; акцентування на усномовленнєвій комунікації.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
віммельбух, наочні засоби навчання, іншомовні комунікативні вміння, усне мовлення, учні початкової школи, функції віммельбух.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Lobachova I. Pedagogical Conditions of Using a Wimmelbuch at English Lessons at Primary School / Lobachova I. // Професіоналізм педагога : теоретичні й методичні аспекти : [наукове електронне видання]. – Вип. 5. – Ч.2. – 2017. – Режим доступу : http://pptma.dn.ua/index.php/uk/
2. Ganz schön bunt, das alte Wolfratshausen [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.sueddeutsche.de/muenchen/wolfratshausen/wimmelbuch-ganz-schoen-bunt-das-alte-wolfratshausen- 1.3254720
3. Wimmelbuch Club [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://wimmelbuch.club/