Romanyuk L. V., Yuriy Chernov. Personality Values and Motivations in Cross-Cultural Context: Assessment by Pvq-Test and Handwriting Psychology

// Наука і освіта.  2017.  №11. 172-178.


DOI:

Людмила Василівна Романюк,
доктор психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології,
Львівський державний університет внутрішніх справ,
вул. Городоцька, 26, м. Львів, Україна;
науковий співробітник факультету психології,
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
вул.Володимирська, 60, м. Київ, Україна,
Юрій Чернов,
доктор математичних наук дослідник-професор, Швейцарський інститут психології почерку;
запрошений професор Інституту прикладної психології, Цюріхський університет прикладних наук,
вул. Фіншвайдштрассе, 96, м. Цюріх, Швейцарія


ОСОБИСТІСНІ ЦІННОСТІ ТА МОТИВАЦІЇ В КРОСКУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ:
ОЦІНКА ЗА ДОПОМОГОЮ PVQ-ТЕСТУ ТА ПСИХОЛОГІЇ ПОЧЕРКУ


АНОТАЦІЯ:

У дослідженні розроблено комплексний підхід до оцінки основних цінностей і мотивацій людини. Він поєднує аналіз рукописного тексту між проективним методом та опитуванням на основі опитувальника PVQ (ціннісні порт- рети Ш. Шварца). Основна перевага аналізу рукописного тексту полягає в тому, що він дозволяє об’єктивно оцінити особистість без впливу типової для опитувальників соціальної бажаності. У цьому дослідженні ми використовували свою формалізовану модель, упроваджену в комп’ютерній програмі HSDetect (Чернов). PVQ - добре відомий і добре перевірений інструмент (Шварц, 2012), який включає десять шкал людських цінностей. Тому метою було поєднання переваг обох методів оцінки та вимірювання цінностей. Всі учасники виконали PVQ-тест і надали зразки свого поче- рку. Кількісно оцінені рукописні ознаки зразків методом HSDetect дали можливість забезпечити оцінку рис особис- тості та шкали PVQ. Результати показали, що для п’яти шкал PVQ, а саме: Доброзичливість, Влада, Безпека, Тради- ція та Універсалізм результати тесту та аналізу рукописів є статистично значущими (0.95). Це означає, що надійність оцінки цих особистісних цінностей особливо висока. Три інші шкали (Досягнення, Гедонізм та Стимуляція) показу- ють узгодженість із рівнем достовірності 0,80. Тільки для двох шкал (Конформність і Самостійність) результати не узгоджуються один з одним. Дослідження передбачає, по-перше, важливу основу для подальшого формального та надійного дослідження мотиваційної основи цінностей людини, по-друге, воно продемонструвало могутність нового формалізованого підходу – інтеграції інструментів: проективного та опитувальника.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

цінності, оцінка цінностей, вимірювання цінностей, PVQ-тест, психологія почерку.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Allport G.W. Pattern and growth in personality. / G.W. Allport. New York, Holt, Renehart & Winson. – 1961.
2. Chernov Y. Formal Modeling of Projective Techniques and Their Validation / Y. Chernov. Presented at IMPS 2017, Annual Meeting of American Psychometric Society, Zurich. – 2017, July.
3. Chernov Y. Der Einsatz des Computers in der Graphologie / Y. Chernov. Angewandte Graphologie und Persönlichkeitsdiagnostik. 62 (2), 2014. – P. 18-37.
4. Chernov Y. Integration of Projective Instruments (Handwriting Analysis) with the PVQ-Test for the Assessment of Basic Human Values and Motivations / Y.Chernov, I.Danyliuk, L.Romanyuk, A.Rudska. Психологія – Psychology Science and Education, 2017, Issue 11 178 Presented at ECPA14, 14th European Conference on Psychological Assessment, Lissabon. – 2017, July.
5. Feather N.T Values, valences, and choice: The influence of values on the perceived attractiveness and choice of alternatives / N.T. Feather // Journal of Personality and Social Psychology, 68, 1135-1151. – 1995.
6. Kluckhohn C. Values and value-orientations in the theory of action: An exploration in definition and classification. / C. Kluckhohn // Parsons, T. & Shils, E. (Eds.) Towards a general theory of action, 388-433, Cambrifge, MA, Harvard University Press. – 1951.
7. Kohn M.L. Class and conformity: a study in values / M.L. Kohn // Homewood, IL. Dorsey Press. – 1969.
8. Lilienfeld S.O. The scientific status of projective techniques / S.O.Lilienfeld, J.M.Wood, H.N. Garb // Psychological Science in the Public Interest. – Vol.1, No 2, 2000. – P. 27-66.
9. Merton, R. The Sociology of Science: Theoretical and Empirical Investigations. Chicago, University of Chicago Press.
10. Morris C.W. Varities of human value / C. W. Morris. – Chicago, IL. University of Chicago Press. – 1973.
11. Nauer M.A. Psychodynamic diagnostics – validation research based on computer modelling of handwriting psychology / M.A.Nauer, Y. Chernov // Presented at ECPA14, 13th European Conference on Psychological Assessment, Zurich. – 2015, July.
12. Rokeach M. The nature of human values / M. Rokeach. – New York. Free Press. – 1973.
13. Romanyuk, L. A problem of method in research of values: instruments, technologies, perspectives / L.Romanyuk // The Collection of scientific works psychology, Taras Shevchenko National University of Kyiv. Problems of empirical researches in Psychology, 3, 2009. – P. 69–75.
14. Schwartz S. H. An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values / S. H. Schwartz // Online Readings in Psychology and Culture, 2(1). – 2012.
15. Карандашев В. Н. Методика Шварца для изу- чения ценностей личности / В. Н. Карандашев. – Санкт-Петербург, Речь. – 2004.
16. Чернов Ю. Психологический анализ почерка: системный подход и компьютерная реализация в пси- хологии, криминологии и судебной экспертизе / Ю. Чернов. – М.: Генезис. – 2011.
17. Чернов Ю. Анализ почерка в работе с кадрами / Ю. Чернов. –Санкт-Петербург, БХВ-Петербург. – 2012.

Sannikova O. P. Individual-Typical Variations of Narcissism.

// Наука і освіта.  2017.  №11. 179-186.


DOI:

Ольга Павлівна Саннікова,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри загальної та диференціальної психології,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ІНДИВІДУАЛЬНО-ТИПОВІ ВАРІАЦІЇ НАРЦИСИЗМУ


АНОТАЦІЯ:

У період глобальних і масштабних соціокультурних змін збільшується прагнення до «вільного індивідуалізму», до небажаних соціальних проявів, що відносяться до крайніх (субклінічних) варіантів «норми», до зростання нарцисичних тенденцій. Актуальність дослідження визначається потребою в розробці теоретико-методологічного обґрунтування проблеми нарцисизму, його концептуалізації як психологічного феномену, необхідністю дослідження індивідуально-типових варіацій його ознак і особливостей їх проявів. Метою статті є виклад результатів вивчення індивідуально-психологічних особливостей неклінічного нарцисизма в осіб, які різняться за емоційністю. Для реалізації мети дослідження вирішувалися такі завдання: виявити й вивчити взаємозв’язок між показниками емоційності й нарцисизму; виявити усталені сполучення якісних характеристик емоційності (типи); виявити представників цих типів і вивчити властиву їм специфіку прояву неклінічного нарцисизму. У психології індивідуальних відмінностей неклінічний нарцисизм розглядається як стабільна риса особистості, що варіює в межах норми, впливає на особливості міжособистісних відносин і успішність діяльності. Як підставу для пошуку індивідуальних відмінностей у проявах нарцисизму обирається емоційність, яка, на відміну від розуміння її в «моделі особистості HEXACO» і в моделі особистості «Велика П’ятірка», розглядається у цій роботі як стійка схильність до переживання емоцій певної якості (знак і модальність домінуючих емоцій). Для вивчення нарцисизму використовувалася клініко-психологічна тестова методика «Тест оцінки нарцисизму». Емоційність вимірювалася «Психодіагностичним четирьохмодальнісним тест-опитувальником емоційності». Виявлено наявність від’ємних значимих зв’язків між емоційною модальністю «Радість» і більшістю показників нарцисизму, у той же час модальності «Гнів» «Страх», «Печаль» корелюють із показниками нарцисизма переважно додатно. Розглянуто профілі нарцисизму осіб, що різняться за емоційностю (стійке домінування однієї з емоційних модальностей); вивчено «психологічні портрети» нарцисизму і його специфіку у представників мономодальных типів емоційності; установлено відмінності в структурі й проявах нарцисизму між представниками різних типів емоційності. Показано, що прояв нарцисичних тенденцій у великому ступені супроводжується негативними емоціями, у той час як модальність Р компенсує ці ознаки. Доведено, що певному типу емоційності відповідає певна якісно-кількісна комбінація показників нарцисизму. Установлено, що індивідуальні відмінності з емоційності характеризуються унікальною композицією елементів усього складу показників нарцисизму, ступенем їх інтегрованості, репертуарною різноманітністю можливих проявів. Якість емоцій визначає глобальні форми взаємодії з навколишньою дійсністю, із психічними явищами, з деякими властивостями особистості, у тому числі й з нарцисизмом.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

темна тріада, неклінічний нарцисизм, емоційність, профілі нарцисизма, індивідуально-типові варіації.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. А.с. Психодиагностический четырехмодальностный тест-опросник эмоциональности / Ольга Павлівна Саннікова. – Заявка № 8664 від 30.09.2003; реєстрац. № 8828 від 24.11.2003. – 30 с. [in Russian]
2. Голдберг Л. Р. Структура фенотипических личностных качеств / Л. Р. Голдберг // Американский психолог. – 1993. Вип. 48. – С. 26-34. [in Russian]
3. Егорова М. С. Тёмная триада / М. С. Егорова, М. А. Ситникова // Психологические исследования. – 2014. – Т. 7, № 10.
4. Залуцкая Н. М. Индекс функционирования Self-системы (на основе теста оценки нарциссизма): Пособие для врачей / Н. М. Залуцкая. – СПб. : НИП-НИ им. В. М. Бехтерева, 2003. – 47 с.
5. Клепикова Н. М. Операциональное определение нарциссизма в пределах психической нормы: Автореф. дисс. … канд. психол. наук. – Хабаровск, 2011. – 23 c.
6. Корнилова Т. В. Методика диагностики личностных черт «Темной триады»: апробация опросника «Темная дюжина» / Т. В. Корнилова, С. А. Корнилов, М. А. Чумакова, М. С. Талмач // Психологический журнал. – 2015. – Том 36, № 2. – С. 99-112.
7. Модель структуры личности HEXACO [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://hexaco.org/scaledescriptions.
8. Небылицын В. Д. Проблемы психологии индивидуальности / Под редакцией А. В. Брушлинского и Т. Н. Ушаковой. – М. : Московский психолого-социальный институт; Воронеж : Изд-во НПО «МОДЭК», 2000. – 688 с.
9. Ольшанникова А. Е. К психодиагностике эмоциональности / А. Е. Ольшанникова // Проблемы общей, возрастной и педагогической психологии. – М, 1978. – С. 93-105.
10. Санникова О.П. Психологические защиты: проблема индивидуальных различий / О.П. Санникова // Психологія у XXI столітті: перспективи розвитку : Матер. VI Костюківських читань (м. Київ, 28-29 січня 2003 р.) – К., 2003. – С. 17-24.
11. Санникова О.П. Феноменология личности: Избранные психологические труды / О.П. Санникова. – Одесса : СМИЛ, 2003. – 256 с.
12. Фрейд 3. О введении понятия «нарциссизм» / 3. Фрейд // Психология бессознательного. – М. : СТД, 2006. – С. 39-73.
13. Фромм Э. Душа человека : [Электронный ресурс] / Э. Фромм. – М. : ACT, 2010. – 251 с. Режим доступа: http://www.gumer.info/bibliotekBuks/ Psihol/from/indexphp.
14. Buckels E. E. Behavioral Сonfirmation of Everyday Sadism/ E. E. Buckels, D. N. Jones, D. L. Paulhus // Psychological Science. – 2013. – 24(11). – P. 2201- 2209.
15. Das «Narzißmusinventar» : [Handbuch] / F.-W. Deneke, B. Hilgenstock B. R.Müller. – Bern: Huber, 1989-1994.
16. Furnham A. The Dark Triad of Personality: a 10- year review / A. Furnham, S. C. Richards, D. L. Paulhus // Social and Personality Psychology Compass. – 2013. – V. 7(3). – P. 199–216.
17. Jonason P. K. The emotional deficits associated with the Dark Triad traits: Cognitive empathy, affective empathy, and alexithymia / P. K. Jonason, L. Krause // Person. and Individ. Diff. – 2013. – V. 55. – P. 532-537.
18. Jones D.N. Different provocations trigger aggression in narcissists and psychopaths / D. N. Jones, D. L. Paulhus // Social Psychological and Personality Science. – 2010. – V. 1. – Р. 12-18.
19. Morf C. C. Die Paradoxa des Narzissmus ein dynamisches selbstregulatorisches Prozessmodell / C. C. Morf, F. Rhodewalt // Narzissmus Grundlagen - Störungsbilder -Therapie. – Stuttgart-N.Y. : Schattauer, 2009. – P. 308-347.
20. Narzissmus Grundlagen Störungsbilder-Therapie / Herausgegeben von O.F. Kernberg, H.-P. Hartmann. – Stuttgart-N.Y. : Schattauer, 2009. – 766 s.
21. Paulhus D. L. The Dark Triad of personality: Narcissism, Machiavellianism, and Psychopathy / D. L. Paulhus, K. M. Williams // Journal of Research in Personality. – 2002. – V. 36. – P. 556-563.
22. Petrides K. V. On the criterion and incremental validity of trait emotional intelligence / K. V. Petrides, J. C. Pérez-González, A. Furnham // Cognition & Emotion. – 2007. – V. 21. – Р. 26-55.
23. Soyer R. B. Further assessment of the construct validity of four measures of narcissism: replication and extension / R. B. Soyer, J. L. Rovenpor, R. E. Kopelman, L. S. Mullins, P. J. Watson //J. Psychol. – 2001. – № 135. – P. 245-258.
24. Svindseth M. F. Psychometric examination and normative data for the narcissistic personality inventory 29 item version / M. F. Svindseth, O. Sorebo, J. A. Nottestad, J. O. Roaldset, J. Wallin, A. A. Dahl // Scand. J. Psychol. 2009. – 50(2). – P. 151-159.

Засєкіна Л. В., Майструк В. М. Безумовне самоприйняття та психологічне благополуччя особистості.

// Наука і освіта.  2017.  №11. 187-192.


DOI:

Лариса Володимирівна Засєкіна,
доктор психологічних наук, професор,
завідувач кафедри загальної і соціальної психології та соціології,
Вікторія Миколаївна Майструк,
аспірант кафедри загальної і соціальної психології та соціології,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки,
пр. Волі, 13, м. Луцьк, Україна


БЕЗУМОВНЕ САМОПРИЙНЯТТЯ ТА
ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ОСОБИСТОСТІ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність дослідження визначається, з одного боку, зростанням наукового інтересу до категорії самоприйняття (як альтернативи для категорії самооцінки), що слугує чинником психічного здоров’я і благополуччя особистості, а з іншого – відсутністю психодіагностичного інструментарію для її емпіричної операціоналізації. Результати теоретичного аналізу дали змогу визначити провідні теоретико-методологічні засади дослідження самоприйняття, представлені раціонально-емотивною поведінковою теорією А. Елліса, теорією реляційних фреймів С. Хейса, терапією прийняття і зобов’язання Р. Зейтла, а також встановити концептуальні межі самоприйняття як позитивного ставлення до себе незалежно від особистих досягнень і оцінювання з боку інших. Процедура адаптації і психометричної перевірки опитувальника містила два етапи. На першому здійснювався переклад опитувальника і розроблялася його робоча версія. На другому етапі визначалися психо-метричні властивості опитувальника: 1) доцільність і придатність виділених пунктів (визначення коефіцієнтів кореляції для уникнення дублювання різних пунктів опитувальника; коефіцієнту вибірковості для визначення складності і дискримінативності, що виражають здатність окремих пунктів діагностувати загальний показник самоприйняття; 2) надійність – оцінка внутрішньої постійності тверджень (коефіцієнт ᵅ- Кронбаха); оцінка надійності-стійкості з інтервалом перетестування два тижні (коефіцієнт рангової кореляції Спірмена); 3) конструктна (конвергентна) валідність (через кореляції зі шкалами інших опитувальників). Результати дослідження дали змогу сформувати україномовну версію опитувальника для діагностики безумовного самоприйняття, яка може широко використовуватися для експериментально-діагностичного вивчення цієї категорії.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 безумовне самоприйняття, самоприйняття, психологічне благополуччя, психічне здоров’я, самооцінка.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Beck A.T. & Haigh E. Advances in Cognitive Theory and Therapy: The Generic Cognitive Model / A.T. Beck & E. Haigh // Annual Review of Clinical Psychology. – Vol. 10. – 2014. – P. 1-24.
2. Chamberlain J.M., Haaga D.A.F. Unconditional Self-acceptance and Psychological Health / J.M. Chamberlain, D.A.F. Haaga // Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behaviour Therapy. – Vol. 19. – 2001. – # 3. – P. 163-176.
3. David, D., Lynn, S. J., Das, Lama Surya. SelfAcceptance in Buddhism and Psychotherapy / D. David, S. J. Lynn, Lama Surya Das // The Strength of SelfAcceptance: Theory, Practice and Research, M.E. Bernard (ed.). – 2013. – P. 19-38
4. Ellis A. Reason and emotion in psychotherapy / A. Ellis. – New York: Lyle Stuart, 1962. – 384 p.
5. Gould J.A. Classic Philosophical Questions / J. A. Gould. – Columbus: Bell and Howell Company, 1978. – 671 p.
6. Hayes S.C. (Eds.). Relational Frame Theory: A Post-Skinnerian account of human language and cognition / S.C. Hayes; D. Barnes-Holmes & B. Roche. – New York: Plenum Press, 2001. – 502 p.
7. Rogers Carl R. The necessary and sufficient conditions of therapeutic personality change / R. Rogers Carl // Journal of Consulting Psychology. - # 21(2). – 1985. – P. 95-103.
8. Ryff C. The Structure of Psychological WellBeing Revisited / C. Ryff, C. L. M. Keyes // Journal of Personality and Social Psychology. – Vol. 69. –1995. – # 4. – P. 719-727.
9. Zasiekina L. Psycholinguistic approach to diagnostics and modification of individual negative core beliefs / L. Zasiekina // East European Journal of Psycholinguistics. – Vol. 2. – # 1. – 2015. – P. 151-157.
10. Zettle R. D. () Acceptance and commitment therapy (ACT) versus systematic desensitization in treatment of mathematics anxiety / R. D. Zettle // Psychological Record. – # 53. – 2003. – P. 197–215.

шаблон-укр

// Наука і освіта.  2017.  №11. 1.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМ


АНОТАЦІЯ:

П


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

207 с

Willie van Peer, Chesnokova A. V. Literariness in Readers’ Experience. Further Developments in Empirical Research and Theory.

// Наука і освіта.  2017.  №11. 5-17.


DOI:

Віллі ван Пір,
доктор наук, професор,
Університет Людвіга Максиміліана,
Профессор-Хубер Платц, 2, м. Мюнхен, Німеччина,
Ганна Вадимівна Чеснокова,
кандидат філологічних наук, професор,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна


ЛІТЕРАТУРНІСТЬ У ДОСВІДІ ЧИТАЧА.
РОЗБУДОВА ЕМПІРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ І ТЕОРІЇ


АНОТАЦІЯ:

У минулому ціла низка досліджень надала емпіричного підтвердження психологічному феномену висунення. У запропонованій статті автори презентують результати серії експериментів, що були спрямовані на вивчення описових і оцінних реакцій читача на поетичні тексти – як в їх оригінальному варіанті, сповненому експліцитного висунення у формі девіації та паралелізму, так і зманіпульованих версій, у яких таке висунення було вилучено. У цьому сенсі презентоване дослідження є реплікацією попередніх експериментів. Воно також має на меті порівняння отриманих результатів із висновками інших розвідок, що, на відміну від попередніх, не знайшли емпіричного підтвердження феномену висунення. Додатково розвідка покликана стати внеском у розбудову ідеї про «парадигму повторного читання» М. Бортолуссі і П. Діксона (2003). Автори поєднують презентацію результатів експериментів із теоретичним переосмисленням концепту літературності, який буде проаналізовано на прикладах різних читацьких спільнот і текстів. Такий підхід буде співвіднесено із спробою В. ван Піра (1991) розробити універсальне визначення літератури, яке б ураховувало гетерогенну природу всього корпусу текстів, що вважаються літературними. Переосмислення таких аспектів художніх текстів та їх рецепції може певною мірою пролити світло на існуючі проблеми теорії літературності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 літературність, емпіричне дослідження, читацький експеримент, парадигма повторного читання, висунення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Bortolussi, M. & Dixon, P. (2003). Psychonarratology. Foundations for the empirical study of literary response. Cambridge: Cambridge University Press.
2. Chesnokova, A.V. (2011). Yak vymiryaty vrazhennya vid poeziyi abo Vstup do empirychnyh metodiv doslidzhennya u movoznavstvi [Measuring the impression of poetry: Introduction to empirical research methods in linguistics]. Kiev: Lenvit [in Ukrainian].
3. Chesnokova, A. & van Peer, W. (2016). Anyone came to live here some time ago: A cognitive semiotics approach to deviation as a foregrounding device. Versus: Quaderni di studi semiotici 122, 5-22.
4. Field, A. (2002). Discovering statistics using SPSS for Windows. London: Sage.
5. Fricke, H. (2008). How scientific can literary evaluation be? Arguments and experiments. The quality of literature: Linguistic studies in literary evaluation. W. van Peer (Ed.). (pp. 191–207). Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins, .
6. Hutcheson, G. & Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist. London: Sage.
7. Koopman, E. (2016). Reading suffering. An empirical inquiry into empathic and reflective responses to literary narratives. Rotterdam: ERNeCC.
8. Language and Literature 16 (2). (2007). (= Thematic issue on ‘foregrounding’).
9. Leech, G.N. (1969). A linguistic guide to English poetry. London: Longman.
10.Miall, D. S. & Kuiken, D. (1994). Foregrounding, defamiliarization, and affect: Responses to literary stories. Poetics 22 (5), 389-407.
11.Moretti, F. (2005). Graphs, maps, trees. Abstract models for a literary history. London / New York: Verso.
12. Popper, K.R. (1972). Objective knowledge. An evolutionary approach. Oxford: Clarendon Press.
13. Shklovsky, V. (1917 / 1965). Art as technique. Russian Formalist criticism: Four essays. L.T. Lemon & M.J. Reis (Eds.). (pp. 3-57). Lincoln, University of Nebraska Press,
14. Simpson, P. (2014). Stylistics: A resource book for students. 2nd edition. London: Routledge.
15. van Peer, W. (1986). Stylistics and psychology. Investigations of foregrounding. London: Croom Helm.
16. van Peer, W. (1991). But what is literature? Toward a descriptive definition of literary texts. Literary pragmatics, R.D. Sell (Ed.). (pp. 127-141). London: Routledge.
17. van Peer, W. (1993). Typographic foregrounding. Language and Literature 2 (1), 49-61.
18. van Peer, W., Hakemulder, F. & Zyngier, S. (2007). Lines on feeling: Foregrounding, aesthetic appreciation, and meaning. Language and Literature 16 (2), 197-213.
19. van Peer, W., Hakemulder, F. & Zyngier, S. (2012). Scientific methods for the Humanities. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins.
20.Weinberg, S. (2001). Facing Up. Science and its cultural adversaries. Cambridge: Harvard University Press.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.