Лю Цзя Педагогічні умови підготовки магістрантів-вокалістів до інноваційно-фахової діяльності

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 122-128.

Лю Цзя,
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна 


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРАНТІВ-ВОКАЛІСТІВ ДО ІННОВАЦІЙНО-ФАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються питання підготовки студентів магістратури – майбутніх співаків, викладачів вока- льного мистецтва до фахової діяльності на засадах оволодіння ними інноваційних технологій. Схарактеризовано головні напрямки у підготовці майбутніх фахівців до розробки й застосування інноваційних технологій у вокально- навчальній діяльності. Обґрунтовано педагогічні умови, які уможливлюють оволодіння студентів інноваційними технологіями та їх успішне застосування у виконавській і викладацькій діяльності вокаліста.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вокальна підготовка, інноваційні технології, педагогічні умови, вокальне виконавство, ви- кладач вокалу.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бех В. П. Человек и Вселенная: когнитивный анализ : монография / В. П. Бех. – 2-е изд., доп. – За- порожье : Просвіта, 2003. – 148 с.
2. Коган И. М. Творческий поиск: энерго- мотивацонный аспект / И. М. Коган // Вопросы пси- хологии. – 2002. №
3. – С. 138-146. 3. Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе. Анализ зарубежного опыта / А. М. Кларин. – М. : Знание, 1989. – 80 с.
4. Кьон Н. Г. Функції сольфеджіо у формуванні навичок самостійного музикування студентів музич- но-педагогічного навчального закладу / Н. Г. Кьон, Т. В. Мажара // Науковий вісник ПДПУ ім. К. Д. Ушинського. Спецвипуск. Мистецька освіта: сучасний стан і перспективи розвитку. – Одеса, 2007. – Ч. 2. – С. 45–51.
5. Музика О. Я. Синергетична концепція розви- тку творчих здібностей особистості / О. Я. Музика // Матеріали четвертої Всеукраїнської науково- практичної інтернет-конференції «Українська наука ХХІ століття», (Київ, 25–27 червня 2008 р.). – К. : Меганом, 2008. – С. 17-19.
6. Сисоєва С. О. Педагогічна творчість : моног- рафія / С. О. Сисоєва. – Х., К. : Книжкове видавницт- во «Каравела», 1998. – 150 с.
7. Сухомлинський В. О. Вибрані твори : в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – Т. 1. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Духовний світ шко- ляра. Методика виховання колективу. – К. : Рад. шк., 1976. – 654 с.
8. Татушко Е. Н. Формирование творческой ли- чности будущего специалиста: акмеологический ас- пект [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Npdntu_pps/2 0093/ tatushko.pdf

Пухальський Т. Д. Особистісна складова професійної компетентності вчителя музики

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 128-134.

Тарас Дмитрович Пухальський,
асистент кафедри музичного мистецтва,
Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка,
вул. Огієнка 61, м. Кам'янець-Подільський, Україна


ОСОБИСТІСНА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз особистісної складової професійної компетентності вчителів музики та висвітлено місце і роль особистісних характеристик у його професійній підготовці. Конкретизовано особистісну складову професійної компетентності учителя музики та визначено її як сукупність індивідуально-психологічних особливостей, особистісних здібностей та особистісних якостей. Обґрунтовано фундаментальність особистісної складової у структурі професійної компетентності учителя музики.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

особистісні характеристики, особистісні якості, педагогічні здібності, музичні здібності, творчі здібності, учитель музики.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аминов H. A. Диагностика педагогических способностей / Н. А. Аминов. – М. : Институт практи- ческой психологии, 1997. – 80 с.
2. Вергелес Г. И. Развитие общих творческих способностей как проблема педагогической психоло- гии / Вергелес Г. И. // Известия Российского государственного педагогического университета имени А. И. Герцена. – СПб., 2009. – №100. – С.7-18.
3. Кичук Н. В. Формування творчої особистості вчителя / Н. В. Кичук. – К. : Либідь, 1991. – 96 с.
4. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Лич- ность / А. Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1995. – 304 с.
5. Маклаков А. Г. Общая психология : [учебник для вузов] / А. Г. Маклаков. – СПб. : Питер, 2008. – 583 с.
6. Маркова А. К. Психология труда учителя / А. К. Маркова. – М. : Просвещение, 1993. – 192 с.
7. Медушинский В. О. О закономерностях и средствах художественного воздействия музыки / В. О. Медушинский. – М. : Музыка, 1979. – 319 с.
8. Петрушин В. И. Музыкальная психология / В. И. Петрушин. – М. : Академический проект, 2008. – 400 с.
9. Сергєєнкова О. П. Загальна психологія : [навч. посіб.] / О. П. Сергєєнкова , О. А. Столярчук, О. П. Коханова , О. В Пасєка. – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 296 с.
10. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : підручник / С. О. Сисоєва. – К. : Міленіум, 2006. – 346 с. 11. Теплов Б. М. Избранные труды : в 2 т. / Б. М. Теплов : [ред. – Н.С. Лейтес]. – М. : Педагогика, 1985. – Т.1. – 329 с.

Сирбу Т. В. Теоретичні засади формування готовності майбутніх судноводіїв до використання копінг-стратегій у професійній діяльності

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 134-141.

Тетяна Василівна Сирбу,
викладач англійської мови кафедри англійської мови №1,
Національний університет «Одеська морська академія»,
вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна 


ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ ДО ВИКОРИСТАННЯ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано окремі педагогічні та психологічні підходи до визначення феноменів «готовність» та «діяльність». Розкрито сутність поняття професійної діяльності та представлено її компонентну структуру. Висвітлено проблему готовності до професійної діяльності, зокрема розглянуто психологічну готовність до професійної діяльності. Визначено умови формування готовності майбутніх судноводіїв до використання копінг-стратегій у професійної діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

діяльність, готовність, професійна діяльність, готовність до професійної діяльності, копінг-стратегія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Выготский Л.С. Психология / Л. С. Выготский. – М.: ЭКСМО-Пресс, 2000. – 1008 с.
2.Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Изд-во Белорусского ун-та, 1976. – 175 с.
3.Загальна психологія: Підручник / [О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук, Т. М. Лисянська]. – К.: Либідь, 2005. – 464 с.
4.Зинченко В. П. Психологические основы педагогики: Учеб. Пособие / В. П. Зинченко. – М.: Гардарики, 2002. – 431 с.
5.Климов Е.А. Введение в психологию труда / Е. А. Климов. – М.: МГУ, 1988. – 199 с.
6.Краснорядцева О. М. Особенности профессионального мышления в условиях психодиагностической деятельности / О. М. Краснорядцева. – Барнаул: БГПУ, 1998. – 112 с.
7. Кузьмина Н. В. Очерки психологии труда учителя. Психологическая структура деятельности учителя и формирование его личности / Н. В. Кузьмина. – Изд-во Ленинг. Ун-та, 1967. – 182 с.
8.Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. – 2-е изд. / А. Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1977. – 304 с.
9. Ліненко А. Ф. Педагогічна діяльність та готовність до неї: Монографія / Акад. пед. Наук України; Півд. Укр. Ун-т ім. К. Д. Ушинського / А. Ф. Ліненко. – Одеса: ОКФА, 1995. – 80 с.
10. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навч. Посібник. – Видання друге, перероблене та доповнене / С. Д. Максименко. – Київ: “Центр навчальної літератури”, 2004. – 272 с.
11. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Упоряд. Григорій Силович Костюк. – Київ : Радянська школа, 1989. – 608 с.
12. Платонов К. К. Краткий словарь системы психологических понятий/ К. К. Платонов. – М., 1984. – 174 с.
13. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С. Л. Рубинштейн. – Издательство: Питер, 2002 г. – 720 с.
14. Сластенин В. А. Формирование личности учителя советской школы в процессе профессиональной підготовки / В. А. Сластенин. – М.: Просвещение, 1976. – 160 с.
15. Узнадзе Д. Н. Общая психология / Д. Н. Узнадзе. – СПб.: Питер, 2004. – 413 с.
16. Професійна діяльність і професійне самовизначення [Електронний ресурс]// Основа професійного самовизначення. – Режим доступу: http://subject.com.ua/textbook/technology/11klas/15.html
17. Шишкина О. И. Психолого-педагогические условия возникновения ситуативной готовности учащихся средней школы к занятию. [Електронний ресурс]: Автореф/ дис. на соискание уч. ст. канд. психол. Наук. – М., 2009. –Режим доступу: http://www.psy.msu.ru/science/autoref/shishkina_oi.pdf. 

Єрмакова С. С. Концепція Кайдзен: особливості формування інноваційно зорієнтованого професійного середовища майбутнього фахівця

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 141-147.

Світлана Станіславівна Єрмакова
доктор педагогічних наук, професор,
кафедри філософії, політології, психології та права,
Одеська державна академія будівництва та архітектури,
вул. Дідрихсона, 4, м. Одеса, Україна


КОНЦЕПЦІЯ КАЙДЗЕН: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНО ЗОРІЄНТОВАНОГО ПРОФЕСІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ


АНОТАЦІЯ:

Дослідження присвячене вивченню особливостей трансформаційних змін у суспільстві щодо професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих технічних навчальних закладах; уточненню стратегії впровадження освітнього аудиту в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців як однієї з граней концепції кайдзен. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вищий технічний навчальний заклад, професійна підготовка, філософія кайдзен, освітній аудит, ощадливе виробництво.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Имаи М. Гемба кайдзен : Путь к снижению за- трат и повышению качества / М. Имаи ; Научн. ред. Ю. Адлер, В. Шпер. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 346 с.
2. Мелецинек А. Инженерная педагогика / А. Мелецинек. – М. : Изд-во Московского гос. техни- ческого ун-та, 1997. – 190 с.
3 Джордж М. Бережливое производство + шесть сигм : Комбинируя качество шести сигм со скоростью бережливого производства / М. Джордж ; ред. С. Турко, Ю. Адлер. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 360 с.
4. Фидельман Г. Н. Альтернативный менеджмент : Путь к глобальной конкурентоспособности / Г. Н. Фидельман, С. В. Дедиков, Ю. П. Адлер. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 186 с.
5.Лукіна Т. Моніторинг якості освіти як системна складова стратегічного менеджменту в освіті / Т. Лукіна // Вища освіта України. – Додаток 3 (т. 6). – Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору: моніторинг якості освіти». – 2007р. – С. 402 -408.
6. Образовательный аудит [Электронный ресурс]. – Режим доступа : www.orange.strf.ru/client/doktrine.aspx?ob_no=1770&ca t_no=244.
7. Ефремова Н. Ф. Образовательный аудит каче- ства учебного процесса и его результатов / Н. Ф. Ефремова // Стандарты и мониторинг в образо- вании. – 2004. – №5. – С.19-22.
8. Некрасов С. Д. Проблема оценки качества профессионального образования специалиста / С.Д. Некрасов // Университетское управление: прак- тика и анализ. – 2003. – № 1. – С. 24-28.
9. Хріков Є. М. Управління навчальним закладом : Навч. посіб. / Є. М. Хріков. – К. : Знання, 2006. – 365 с.
10. Беляева А. П. Интегративно-модульная педа- гогическая система профессионального образования: [монография] / А. П. Беляева. – СПб. : Нева, 1997. – 189 с.
11. Реалізація Європейського досвіду компетент- ністного підходу у вищій школі України : [матеріали методологічного семінару]. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 360 с.
12. Єрмакова С. С. Теоретико-методичні засади моніторингу професійної підготовки майбутніх ви- кладачів вищих технічних навчальних закладів : [мо- нографія] / С. С. Єрмакова. – Одеса : «InPress», 2011. – 358 с. 

Do Han Feng. Specificity of preparing schoolchildren for collective instrumental music-making at comprehensive school

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 147-151.

Ду Хань Фен,
аспірант кафедри музичного мистецтва та хореографії,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна 


СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО КОЛЕКТИВНОГО ІНСТРУМЕНТАЛЬНОГО МУЗИКУВАННЯ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

У статті автор проаналізував специфіку підготовки учнів до колективного інструментального виконавства в загальноосвітній школі. Зокрема, розглянуто вікові особливості учнів молодшого шкільного віку і підлітків, а також питання підбору учнів для навчання грі на музичному інструменті та вибору відповідного інструменту для організації ансамблевої музичної діяльності учнів. Автор дійшов висновку, що в загальноосвітній школі є всі можливості для підготовки учнів до колективного інструментального виконавства в умовах позаурочної діяльності. Оцінка психологічних та вікових особистісних властивостей учнів раннього і середнього шкільного віку, звичайного рівня розвитку їхніх музичних здібностей, знань і умінь, а також матеріальних можливостей пересічної школи та сім’ї дає підстави стверджувати, що найбільш доступним і ефективним з музично- педагогічної точки зору інструментальним колективом є ансамбль блок-флейтістів. За наявності в школі учнів, які володіють іншими музичними інструментами, такий ансамбль може бути доповнений групами класичних або народних духових, струнних і перкусійних інструментів. Такий підхід дає можливість багатьом учням зага- льноосвітніх шкіл, які не отримують спеціальної музичної освіти, брати участь в захоплюючому, привабливо- му, корисному для кожного колективному музикуванні, яке сприяє розвиткові не тільки музично-естетичних здібностей, але й також емоційної сфери, інтелектуального потенціалу, реалізації потреби дітей і підлітків в художньо-творчій діяльності та спілкуванні. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

загальноосвітня школа, інструментальний колектив, виконавська діяльність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Савчин М. В. Вікова психологія : [навч. посіб.] / М. В. Савчин, Л. П. Василенко. – К. : Академвидав, 2005. – 360 с.
2. Казанкова Н. П. Педагогічна майстерня (мето- дичні розробки викладачів ПСМНЗ Донецької облас- ті) / Н. П. Казанкова, С. Ю. Яровенко. – Донецьк : ДОУМЦК, 2007. – 44 с.
3. Кон И. С. Психология ранней юности : кн. для учителя / Кон И. С. – М. : Просвещение, 1989. – 252 с.
4. Проблемы психологии современного подрост- ка : сб. науч. тр. / Ред. Д. И. Фельдштейн – М. : АПН СССР, 1982 – 160 с.
5. Фридман Л. М. Психологический справочник учителя / Л. М. Фридман, И. Ю. Кулагина – М. : Про- свещение, 1991. – 288 с.
6. Плохотнюк О. С. Формування ціннісних орієн- тацій підлітків у сучасних формах позанавчальної діяльності / О. С. Плохотнюк // Вісн. Луган. нац. пед. ун-ту імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. – 2006. – Ч. 2, № 8 (103). – С. 155 – 159.
7. Орлов Г. П. Свободное время : свободное раз- витие человека и мера общественного богатства / Г. П. Орлов. – Свердловск : Кн. Изд-во, 1989. – 176 с.
8. Плохотнюк О. С. Творчість В. Квітки в контексті функціонування народного самодіяльного дівочого духового оркестру «Роксолана» / О. С. Плохотнюк, Н. Є. Маліченко // Історія становлення та перспективи розвитку духової музики в контексті національної куль- тури України та зарубіжжя : матеріали VІІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 23-24 квітня 2016 р. – Рівне : Волин- ські обереги, 2016. – С. 80 – 87.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.