Благун Н. М. Соціалізація особистості учнів методами вивчення української літератури

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 5-11.

Наталія Михайлівна Благун,
доктор педагогічних наук, професор,
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
вул. Шевченка 57, м. Івано-Франківськ, Україна


СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ МЕТОДАМИ
ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ


АНОТАЦІЯ:

У статті описано підходи до формування соціалізації особистості через призму вивчення української літератури. Проаналізований зміст програмового матеріалу учнів загальноосвітніх навчальних закладів наводить на думку про те, що представлені в художніх творах національні ідеали безперечно допомагають становленню соціалізації особистостей.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціалізація, художня література, програмовий матеріал, самореалізація, національна свідомість.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Blahun N. The functional and social aspects of organizing comprehensive educational institutions / Nataliia Blahun // The Russian academic journal. – No 2 (Vol. 28). – 2014. – P. 51-53.
2. Благун Н. М. Принципи інформаційного забезпечення та соціалізації управлінських рішень у загальноосвітньому навчальному закладі / Н. М. Благун // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія No 2. Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання: Зб. наук. праць. – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – No 15 (22). – С. 182-185.
3. Благун Н. М. Якість освіти – ключова проблема соціалізації контролю навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі / Н. М. Благун // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол. ред.) та ін.]. – Умань : ФОП Жовтий О. О., 2014. – Випуск 50. – С. 28-38.
4. Тютюнник Г. Дикий : Вибрані твори / Григір Тютюнник // Дивак / Григір Тютюнник. – Київ : Знання, 2014. – (Скарби). – С. 8–18.
5. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.
6. Шевчук В. Дім на горі / Валерій Шевчук. – Київ : А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2011. – 560 с.

Баландюк Р. Г. Експериментальна методика навчання економічної складової у змісті історії України у 8-9 класах загальноосвітньої школи.

// Наука і освіта.  2016.  №6. –11-16.

Роман Геннадьевич Баландюк,
аспирант Института педагогики,

Национальная академия педагогических наук Украины,

ул. Артема, 52-Д, г. Киев, Украина


ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНАЯ МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ СОСТАВЛЯЮЩЕЙ В

СОДЕРЖАНИИ ИСТОРИИ УКРАИНЫ В 8-9 КЛАССАХ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ШКОЛЫ


АНОТАЦІЯ:

В статье представлены результаты обучения экономической составляющей в содержании школьного курса истории Украины среди 8-9 классов. Последние события в Украине свидетельствуют о кризисе системы обра- Педагогіка – Педагогика – Pedagogy "Наука і освіта", №6, 2016 16 зования в целом и методики обучения экономической составляющей в содержании школьного исторического образования в частности. Экономическая составляющая есть одним из ключевых элементов школьного истори- ческого образования, который формирует определенные знания, навыки, умения, прививает ценности, необхо- димые молодому поколению в жизни. Учителя-практики уверяют, что, используя традиционную методику, очень трудно научить учеников понимать и грамотно использовать в дальнейшем экономическую составляю- щую. Результаты анкетирования учащихся 8-9 классов свидетельствуют о среднем уровне учебных достиже- ний. Эта проблема привела нас к тому, что обучение экономической составляющей должно быть усовершенст- вовано. Таким образом, целью данной статьи является представление результатов проверки авторской экспери- ментальной методики обучения экономической составляющей в содержании истории Украины среди 8-9 клас- сов общеобразовательной школы. Сначала нами была изучена и проанализирована научно-методическая лите- ратура, проведено экспериментальное исследование, в ходе которого сделаны замеры уровня обучения эконо- мической составляющей среди учащихся. Далее мы разработали авторскую методику обучения экономической составляющей. Также были выбраны контрольные классы, в которых обучение проводилось по традиционной методике, и экспериментальные классы, в которых была использована авторская методика. Статистические вычисления результатов доказали, что в классах с традиционной методикой обучения существенных изменений не произошло, в то время как в классах, где использовалась авторская методика обучения, наблюдается дина- мика роста учебных достижений среди учащихся. В конечном итоге можно утверждать, что созданная нами методика обучения экономической составляющей в содержании школьного курса истории Украины среди 8-9 классов является эффективной


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

экономическая составная, история Украины, методика обучения, апробация


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. 1. Баландюк Р. Г. Зміст і місце економічної складової серед інших компонентів змісту шкільної історичної освіти / Р. Г. Баландюк // Вісник Житомир- ського державного університету. – 2014. – № 1. – С. 166-169.
2. Баландюк Р. Г. Методичні аспекти навчання економічної складової змісту історії України майбут- ніх вчителів історії / Р. Г. Баландюк // Збірник науко- вих праць Рівненського державного гуманітарного університету. – 2015. – № 12. – С. 35-40.

3. Лузан П. Г. Основи науково-педагогічних до- сліджень / П. Г. Лузан, І. В. Сопівник, С. В. Виговська. – К.: Видавництво НУБП України, 2010. – 219 с.

4. Новиков Д. А. Статистические методы в пе- дагогических исследованиях (типовые случаи) / Д. А. Новиков. – М.: МЗ-Пресс, 2004. – 67 с.

5. Статистичні дані про загальноосвітні навчальні заклади України за 2014/2015 та 2015/2016 н. р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalnaserednya/statistichni-dani-pro-zagalnoosvitni-navchalnizakladi-ukrayini-za-2014/2015-ta-2015/2016-n.-r.html.

Каричковська С. П. Особливості вивчення іноземної мови як складової системи підготовки майбутніх екологів.

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 17-22.

Світлана Петрівна Каричковська,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української та іноземних мов,
Уманський національний університет садівництва,
вул. Інститутська, 1, м. Умань, Україна


ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК
СКЛАДОВОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті автор розглядає особливості вивчення майбутніми екологами іноземної мови за професійним спрямуванням у вищих навчальних закладах. Розглянуто поняття загальнодидактичних принципів навчання, здійснено аналіз системи навчання іноземної мови з точки зору різних компонентів, зокрема рівнів навчання та керування, основних компонентів, різних методичних концепцій навчання тощо. Здійснено аналіз тенденцій розвитку сучасних технологій навчання. Розкрито методичні принципи організації професійно зорієнтованого навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

іноземна мова, майбутній еколог, навчання, системність, компоненти, професійно зорієнтоване навчання, метод.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Безкоровайна О. В. Актуальні аспекти комуні- кативної компетенції студентів ВНЗ / О. В. Безкоро- вайна, Л. В. Мороз // Наукові записки [Національного університету «Острозька академія»]. Сер. : Філологіч- на. – 2012. – Вип. 25. – С. 142-145. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2012_25_50
2. Бим И. Л. Теория и практика обучения немец- кому языку в средней школе. – М. : Просвещение, 1988. – 256 с.

3. Бородіна Г. І. Комунікативні завдання на базі професійно-орієнтованого тексту при навчанні ESP / Г. І. Бородіна // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі : міжпредметні зв’язки. – 2009. – № 14. – С. 40–45. - Режим доступу: http://www-center.univer.kharkov.ua/vestnik/full/61.pdf

4. Гайдукова Л. В. Система вправ для формуван- ня професійно орієнтованої компетенції в діалогічно- му мовленні у майбутніх учителів англійської мови / Л.В. Гайдукова // Іноземні мови. – 2007. – № 4. – С. 26–33

5. Гембарук А. С. Компоненти змісту навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета / А. С. Гембарук // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини / голов. ред. М.Т. Мартинюк. – К. : Міленіум, 2007. – С. 50-55.
6. Захарчук Наталія. Шляхи формування системи екологічних знань старшокласників у процесі вивчен- ня предметів гуманітарного циклу / Н. Захарчук // Молодь і ринок : щомісяч. наук.-пед. журн. – 2013. – № 2. – С. 31-35.
7. Кулько В. А. Особливості вивчення терміноло- гії студентами-екологами (на матеріалі текстів за фахом) / В. А. Кулько // Науковий вісник Національ- ного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Філологічні науки. – 2013. – Вип. 186(2). – С. 202-206. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_fil

8. Мартинова Р. Ю. Цілісна загальнодидактична модель змісту навчання іноземних мов : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.09 «Теорія навчання» / Р. Ю. Мартинова. – К., 2007. – 51 с.
9. Рубель Н. В. Підготовка майбутніх екологів до професійного спілкування в іншомовному середовищі : теоретичний аспект / Н. В. Рубель // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного універ- ситету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. – 2013. – № 2. – С. 49-55. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2013_2_11

10. Рогова В. Г. Методика обучения иностранным языкам / В. Г. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахаро- ва. – М., 1991. – 287 с.
11. Рудницька Т. Г. Інноваційні методи навчання іноземних мов у вищій школі в контексті гуманістич- ної спрямованості навчального процесу / Т. Г. Рудни- цька // Вісн. Вінниц. політех. ін-ту. – 2008. – № 4. – С. 110-114. – Режим доступу : http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/5837 /628.pdf?sequence=3&isAllowed=y

12. Щукин А. Н. Обучение иностранным языкам : теория и практика : учеб. пособие для преподавате- лей и студентов / А. Н. Щукин. – М. : Филоматис, 2004. – 416 с.
13. Якунин В. А. Педагогическая психология / В. А. Якунин. – СПб. : Изд-во Михайлова В. А., 2000. – 349 с.

Каричковський В. Д. Територіально-економічне районування у розрізі аграрної професійної освіти.

// Наука і освіта.  2016.  №6. – 22.

Василий Дмитриевич Каричковский,

кандидат экономических наук, доцент кафедры менеджмента организаций,
Уманский национальный университет садоводства,

ул. Институтская, 1, г. Умань, Украина


ТЕРРИТОРИАЛЬНО-ЭКОНОМИЧЕСКОЕ РАЙОНИРОВАНИЕ
В РАЗРЕЗЕ АГРАРНОГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ


АНОТАЦІЯ:

Территориально-экономическое районирование является одним из важных факторов организации управле- нии государством. В статье автор анализирует территориально-экономические регионы Украины в составе девяти районов с точки зрения профессиональной подготовки будущих специалистов-аграриев, в частности их обеспеченности вузами аграрного направления; доли студентов аграрных высших учебных заведений в струк- туре населения и кадрового обеспечения сельскохозяйственных предприятий выпускниками. На основе прове- денного анализа можно сделать следующие выводы: - в условиях рыночной экономики в Украине одним из приоритетных направлений национального произ- водства является сельское хозяйство; - анализ территориально-экономических регионов Украины в контексте профессиональной подготовки специалистов является весьма актуальным; - обеспеченность территориально-экономических регионов Украины высшими учебными заведениями аг- рарного профиля является неравномерной; - уровень обеспеченности сельскохозяйственных предприятий коллективного способа организации произ- водства выпускниками аграрных вузов находится на уровне 5,96-11,57 лиц на предприятие. Исходя из проведеного исследования, можно рекомендовать активизацию подготовки будущих специали- стов-аграриев в вузах Причерноморского, Приднепровского и Центрального экономических регионов. Это ка- сается таких аграрных вузов, как Днепропетровский государственный аграрный университет, Таврический государственный агротехнологический университет, Одесский государственный аграрный университет, Госу- дарственное высшее учебное заведение «Херсонский государственный аграрный университет», Николаевский национальный аграрный университет, Уманский национальный университет садоводства и Кировоградский национальный технический университет


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

районирование, территориально-экономический регион, аграрный ВУЗ, будущий спе- циалист, кадровое обеспечение, сельскохозяйственное предприятие, процентное значение.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Закон України «Про фермерське господарст- во». – – Режим доступу : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/973-15

2. Заскалєта С. Г. Тенденції професійної підгото- вки фахівців аграрної галузі в країнах Європейського Союзу : монографія / С. Г. Заскалєта ; за ред. С. О. Сисоєвої. – Миколаїв : Іліон, 2013. – 500 с.

3. Науменко Ж. К. Становлення регіональної економіки : диспропорції економічного розвитку / Ж. Г. Науменко // Економічні інновації : Зб. наук. пр. – Одеса : ІПРЕЕД НАН України, 2012. – Вип. 49. – С. 74-81.

4. Офіційний сайт Державного комітету статис- тики [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua

5. Хоменко М. П. Стан і прогностичні тенденції розвитку аграрної освіти в умовах модернізації вищої освіти та сучасних вимог ринку праці / М. П. Хомен- ко, О. М. Ткачук // Проблеми освіти : наук. зб. – К. : Інститут інноваційних технологій й змісту освіти МОН України, 2007. – Вип. 53. – 132 с.
6. Районування території України як один з фак- торів просторового соціально-економічного розвитку регіонів / Л. Ю. Чмирьова, Н. О. Федяй // Ефективна економіка : електрон. наук. фах. вид. – Київ, 2013, № 3. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2168

Тітаренко I. І. Компоненти формування конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців з реклами та зв’язків з громадськістюю

// Наука і освіта.  2016.  №6. –29.

Ирина Игоревна Титаренко,
аспирант кафедры психологии и педагогики,
Национальный университет «Киево-Могилянская Академия»,
ул. Григория Сковороды, 2, г. Киев, Украина


КОМПОНЕНТЫ ФОРМИРОВАНИЯ КОНФЛИКТОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ
БУДУЩИХ СПЕЦИАЛИСТОВ ПО РЕКЛАМЕ И СВЯЗЯМ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ


АНОТАЦІЯ:

Профессиональное развитие личности происходит в процессе познания ею функциональных задач профессии, осознание собственной роли в ней и обеспечивается через целенаправленное включение в систему профессиональ- ной подготовки. Как известно, для профессиональной среды характерна конфликтогенность, поэтому в процессе профессиональной подготовки в вузе необходимо воспитывать у студентов стремление к гармонизации межлично- стных отношений для плодотворного сотрудничества субъектов профессиональной деятельности; обеспечивать получение ими особых, профессионально-ориентированных конфликтологических знаний с целью адекватного восприятия и понимания конфликтов; развивать конфликтологические умения для эффективной реализации профес- сиональных функций в условиях конфликта; направлять студентов к приобретению практического опыта разреше- ния конфликтов с целью уменьшения деструктивного воздействия и перевода их в конструктивное русло. В связи с этим приобретает актуальность проблема формирования конфликтологической компетентности будущих специали- стов в процессе профессиональной подготовки. Целью статьи является уточнение сущности понятия «конфликтоло- гическая компетентность будущих специалистов по рекламе и связям с общественностью» через анализ компонен- тов ее формирования в процессе профессиональной подготовки. На основе анализа психолого-педагогической лите- ратуры и требований к подготовке специалистов по рекламе и связям с общественностью конфликтологическая компетентность была определена как интегрированное личностное образование, которое способствует качественно- му осуществлению профессиональной деятельности в условиях конфликта. Компонентами формирования конфлик- тологической компетентности будущих специалистов по рекламе и связям с общественностью являются 33отива- циионно-ценностный (направленность личности на конструктивное разрешение конфликта), когнитивно- практический (совокупность интегрированных знаний по различным учебным дисциплинам о конфликте и способах его преодоления), контрольно-корректирующий (конфликтологическая позиция как система волевых и эмоциональ- но-оценочных отношений к профессиональной деятельности в условиях конфликта). Перспективами дальнейших исследований является теоретическое обоснование технологии формирования конфликтологической компетентно- сти будущих специалистов по рекламе и связям с общественностью.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

конфликтологическая компетентность, компонент, будущие специалисты по рекламе и связям с общественностью.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Гірник А. Конфліктологічна компетентність як складова професійної компетентності сучасного фахі- вця / А. Гірник // Зб. матеріалів III Міжнар. наук. конф. «Соціально-гуманітарні вектори педагогіки вищої освіти» (м. Харків, ХНТУСГ ім. П. Василенка, 13-14 трав. 2011 р); М-во освіти і науки, молоді таспорту України, Харків. нац. техн. ун-т сільського госп-ва ім. П. Василенка [та ін.]. – Х., 2011. – С. 19-22.

2.Грицюта Н. М. Професійна етика PR-діяльності : сутність поняття, принципи / Н. М. Грицюта // Держава та регіони. Сер. : Соціальні комунікації : наук.-вироб. журн. ; Класич. приват. ун-т. – Запоріж- жя, 2014. – № 4. – С. 130-135.

3.Климентьєва О. С. Конфліктологічна компете- нтність як складова професіоналізму майбутніх пра- воохоронців / О. С. Климентьєва // Педагогіка та пси- хологія : зб. наук. пр. ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2015. – Вип. 51. – С. 269-276.

4.Козич І. В. Формування конфліктологічної компетентності соціального педагога в умовах магістратури : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогі- ка» / І. В. Козич ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 24 с.

5.Котлова Л. О. Формування конфліктологічної компетентності майбутніх практичних психологів / Л. О. Котлова // Практична психологія освіти ХХІ ст. : проблеми та перспективи : матеріали Всеукр. наук.- практ. конф. (Умань, 20-21 травня 2014 р.) ; МОН України, Уманськ. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань, 2014. – С. 180-184.

6.Мельниченко А. А. До питання вдосконалення вітчизняної системи підготовки фахівців у сфері зв’язків з громадськістю / А. А. Мельниченко, А. П. Киричок // Держава та регіони. Сер. : Соціальні комунікації : наук.-вироб. журн. ; Класич. приват. ун- т. – Запоріжжя, 2014. – № 4. – С. 142-146.
7.Мухіна Л. М. Теоретико-методологічні підходи до розгляду поняття конфліктологічної компетентності як складової професійної компетентності викладача / Л. М. Мухіна // Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка. – К., 2015. – Т. 7, Вип. 38. – С. 328-339.

8.Сирова Г. О. Конфліктологічна компетентність як складова педагогічної діяльності викладача ВНЗ / Г. О. Сирова, Л. Г. Шаповал, О. В. Шаповал та ін. // Впровадження нових технологій за кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ВМ(Ф)НЗ IIIIV рівнів акредитації : матеріали Всеукр. навч.-наук. конф., присвяченої 55-річчю Тернопільськ. держ. мед. ун-ту ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України, (Тернопіль, 26-27 квітня 2012 р.). – Тернопіль, 2012. – С. 561-562.

9.Чумиков А. Н. Связи с общественностью : теория и практика : учебник / А. Н. Чумиков, М. П. Бочаров. – 6-е изд., перераб. и доп. – М.: Дело АНХ, 2010. – 608 с.

10. Шиян В. О. Нові стандарти у підготовці фахі- вців з реклами і зв’язків з громадськістю в контексті Болонського процесу / В. О. Шиян // Неперервна профе- сійна освіта : теорія і практика : наук.-метод. журн. ; Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка, Благод. фонд ім. Антона Макаренка. – К., 2015. – Вип. 1-2. – С. 78-82.

11. Palea, A. The Public Relations Professional. The Elements of Identity / A. Palea // Professional Communication and Translation Studies: international peer-reviewed conference proceedings ; Politehnica University of Timisoara. – Timisoara, 2014. – Nо. 7 (1-2). – P. 17-22.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.