Олена Румянцева ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПЕРЕОРІЄНТАЦІЯ В НАПРЯМІ ДОСЛІДЖЕНЬ ВИКЛАДАЧА ТА ЗДОБУВАЧА ТРЕТЬОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
// Наука і освіта. – 2023. – №2. – 61-65.
Олена Румянцева,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри іноземних мов професійного спрямування,
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,
24/26, Французький бульвар, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: http://orcid.org/0000-0003-1133-7867
ПІДВИЩЕННЯ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПЕРЕОРІЄНТАЦІЯ В НАПРЯМІ ДОСЛІДЖЕНЬ ВИКЛАДАЧА ТА ЗДОБУВАЧА ТРЕТЬОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ
АНОТАЦІЯ:
Актуальність статті зумовлюється необхідністю дослідження досвіду та розвідок закордонних ЗВО у сфері підвищення якості вищої освіти, що успішно реалізовуються в університетах країн ЄС, Великої Британії та США, для врахування позитивних аспектів з метою впровадження найкращих практик в Україні. Мета – на основі результатів дослідження визначити сучасні моделі підвищення якості вищої освіти через переорієнтацію напряму досліджень університетського викладача з професійної галузі в педагогічну сферу, а також вивчити можливості підготовки за PhD-програмою викладачів-дослідників SoTL в Україні. Методи: вивчення публікацій, емпіричних даних закордонних ЗВО; аналіз і синтез інформації стосовно досліджуваної проблеми для з’ясування переваг і недоліків проєкту SoTL; формування висновків та рекомендацій. Результати: на основі аналізу публікацій та емпіричних даних визначено (1) можливість переорієнтації певного відсотка університетських викладачів із професійної галузі у сферу практичної педагогіки з метою підвищення якості освіти за програмою SoTL; (2) можливість підготовки викладача-дослідника (PhD in Education) за PhD-програмою; з’ясовано позитивні та деякі негативні аспекти для впровадження існуючої практики SoTL у сферу вищої освіти України. Висновки: з’ясовано передумови впровадження в українських університетах проєкту з досліджень викладання та навчання за фаховими дисциплінами (SoTL) як одного з напрямів внутрішнього забезпечення якості вищої освіти з метою посилення кадрового потенціалу університету, покращення якості викладання та виявлення існуючих проблем; підтримку фундаментальних досліджень у галузі педагогіки вищої школи, реалізацію PhD-програми «Доктор філософії в галузі освіти».
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
якість вищої освіти, викладання та навчання, викладач-дослідник, PhD-програма, доктор філософії в галузі освіти, програма SoTL.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Boose, David L., & Hutchings, Pat. (2016). The Scholarship of teaching and learning as a subversive activity. Teaching & Learning Inquiry, 4(1). http://dx.doi.org/10.20343/teachlearninqu.4.1.6
2. Enders, J., de Boer, H., & Leišytė, L. (2009). New public management and the academic profession: The rationalisation of academic work revisited. The changing face of academic life: Analytical and comparative perspectives, 36–57.
3. Flecknoe, S.J., Choate, J.K., Davis, E.A., Hodgson, Y.M., Johanesen, P.A., Macaulay, J.O., Murphy, K., Sturrock, W.J., & Rayner, G.M. (2017). Redefining Academic Identity in an Evolving Higher Education Landscape.Journal of University Teaching & Learning Practice, 14(2). https://doi.org/10.53761/1.14.2.2
4. Felten, P. (2013). Principles of good practices in SoTL. Teaching & Learning Inquiry, 1(2), 121–125.
5. Haigh, Neil, and J. Withell, Andrew J. (2020). “The Place of Research Paradigms in SoTL Practice: AnInquiry”. Teaching & Learning Inquiry, 8, 2. http://dx.doi.org/10.20343/teachlearninqu.8.2.3
6. Hutchings, P. (2000). Approaching the scholarship of teaching and learning. In P. Hutchings (Ed.), Opening Lines: Approaches to the Scholarship of Teaching and Learning. Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, 1–10.
7. Hutchings, P., Huber, M.T., & Ciccone, A. (2011). The scholarship of teaching and learning reconsidered: Institutional integration and impact. Jossey-Bass/Wiley.
8. Phillips, L.G., & Cain, M. (2020). ‘Exhausted beyond measure’: what teachers are saying about COVID-19 and the disruption to education. The Conversation. https://theconversation.com/exhausted-beyond-measure-what-teachers-are-saying-about-covid-19-and-the-disruption-to-education-143601
9. Phillips, L.G., Cain, M., Ritchie, J., Campbell, C., Davis, S., Brock, C., Burke, G., Coleman, K., & Joosa, E. (2021). Surveying and resonating with teacher concerns during COVID-19 pandemic. Teachers and Teaching. https://doi.org/10.1080/13540602.2021.1982691
10. Shulman, L.S. (2002). Making Differences: A Table of Learning. Change, 34, 36–44. http://dx.doi.org/10.1080/00091380209605567
11. Trigwell, K., and Shale, S. (2004). Student learning and the scholarship of university teaching. Studies in Higher Education, 29(4), 523–536.