шаблон-укр

// Наука і освіта.  2018.  №7-8. 1.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМ


АНОТАЦІЯ:

П


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

207 с

Олексій Ганчар, Іван Ганчар, Сергій Мединський. Надійність формування навичок плавання курсантів морського профілю з урахуванням їх гендерної відмінності.

// Наука і освіта.  2018.  №7-8. 5-14.


DOI:

Олексій Ганчар,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання і спорту,
Національний університет «Одеська морська академія»,
докторант Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна,
Іван Ганчар,
доктор педагогічних наук, професор кафедри фізичного виховання і спорту,
Національний університет «Одеська морська академія»,
вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна.
Сергій Мединський,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри педагогіки і психології,
Львівський державний університет фізичної культури імені І. Боберського,
вул. Т. Костюшка, 11, м. Львів, Україна


НАДІЙНІСТЬ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ПЛАВАННЯ КУРСАНТІВ
МОРСЬКОГО ПРОФІЛЮ З УРАХУВАННЯМ ЇХ ГЕНДЕРНОЇ ВІДМІННОСТІ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено дослідженню особливостей надійності формування навичок плавання курсантів морського профілю з урахуванням їх гендерної відмінності в залежності від кількості відвідувань занять з плавання у семестрі (4, 6, 8, 10, 12 разів). У роботі розв’язується проблема методичного забезпечення проведення обов’язкових, додаткових та самостійних занять плаванням у процесі фізичного виховання курсантів на 1-4 семестрах в умовах закладу вищої освіти. Мета дослідження полягала в обґрунтуванні, розробці та апробації методики формування і оцінці рівнів надійності сформованості навичок плавання в процесі фізичного виховання курсантів морського профілю обох статей за типового та інтенсивного засвоєння змісту занять. До досліджень було залучено 175 курсантів-юнаків судноводійного факультету та 116 дівчат факультету морського права, з яких у формувальному експерименті було задіяно по 100 осіб обох статей, що мали кращі показники у подоланні відстані на 50 м вільним стилем. Методами відповідного типового тестування за 10-ма показниками (Оноприенко, 1981; Платонов и др., 2000; Ганчар, 2007) у констатуючому та формувальному педагогічних експериментах отримано попередні та прикінцеві дані, що засвідчують певну ступінь надійності формування у курсантів навичок плавання. Узагальнений ефект впливу впровадження інтенсивної методики проведення занять порівняно з типовою виявився у зміні рівнів надійності сформованості навичок плавання серед курсантів-юнаків: за слабким і низьким рівнями відбувалося зменшення кількості осіб на 13% (р<0,05) та 12% (р<0,05), відповідно; за середнім, високим і найвищим рівнями відмічалася позитивна динаміка, відповідно, на 15% (р<0,05), на 5% (р>0,05), на 5% (р>0,05). Отже, загальна ефективність запропонованої методики склала понад 50%. За даними, отриманими у групі курсантівдівчат, було встановлено дещо іншу динаміку: кількість осіб зі слабким рівнем зменшилася на 12% (р<0,05) за умов зростання кількості обстежених з низьким (на 3%, р>0,05), середнім (на 6%, р<0,05), високим (на 3%, р>0,05) та найвищим (на 1%, р>0,05) рівнями, що обумовило загальну ефективність у 24%. Отримані дані дають змогу викладачам-тренерам проектувати різні методики забезпечення надійності формування навичок плавання як здатності людини витримати екстремальні умови водного середовища, що має вирішальне значення для безпечного виконання майбутніх вимог морських професій і спеціальностей.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навички плавання, курсанти-моряки, інтенсивне навчання, надійність формування, рівні сформованості, ефект упровадження.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Ганчар И. Л. Теория преподавания плавания: технологии обучения и совершенствования / И. Л. Ганчар. – Одесса, 2006. – 512 с.
2. Ганчар И. Л. Методика преподавания плавания: технологии обучения и совершенствования / И. Л. Ганчар. – Одесса, 2006. – Часть II. – 696 с.
3. Ганчар И. Л. Плавание: теория и методика преподавания спортивно-педагогического совершенствования / И. Л. Ганчар. – Одесса, 2007. – Часть III. – 816 с.
4. Ганчар А. И. Физическое воспитание курсантов морского профиля: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / А.И. Ганчар, И. Л. Ганчар. – 2-е изд. перераб. и доп. – Одесса : ООО «Симэкс-принт», 2013. – 360 с.
5. Ганчар І. Л. Методичне забезпечення формування прикладної фізичної готовності курсантів морських навчальних закладів та Військово-морських сил України до практичної діяльності / И. Л. Ганчар, Н. О. Терентьєва, Р. І. Шевченко // Сучасні тенденції та перспективи розвитку фізичної підготовки та спорту Збройних Сил України, Правоохоронних органів, Рятувальних та інших спеціальних служб на шляху Євроатлантичної інтеграції України: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (Київ, 29-30 листопада 2017). – К., 2017. – С. 296–298.
6. Ганчар О. І. Моніторинг навчальних досягнень курсантів морської академії у процесі занять плаванням: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / О. І. Ганчар. – Чернігів, 2012. – 20 с.
7. Коренберг В. Б. Качественный кинезиологический анализ как педагогическое средство в спорте : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04; 01.02.09 / В. Б. Коренберг; МГАФК. – Малаховка, 1995. – 49 с.
8. Коренберг В. Б. Надежность решения двигательных задач // В. Б. Коренберг // Теория и практика физической культуры. – 1997. – № 10. –С. 18-24.
9. Короп Ю. А. Женское плавание: Особенности и перспективы / Ю. А. Короп, Ю. А. Кононенко. – К., 1983. – 112 с.
10. Начинская С. В. Спортивная метрология: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / С. В. Начинская. – М., 2005. – 240 с.
11. Оноприенко Б. И. Биомеханика плавания / Б. И Оноприенко. – К., 1981. – 192 с.
12. Платонов В. Н. Плавание / В. Н. Платонов, Т. М. Абсалямов, М. М. Булатова и др. – К., 2000. – 495 с.
13. Платонов В. Н. Олимпийский спорт: информация, статистика / В. Н. Платонов. – К., 2004. – Т. III. – С. 312–351.
14. Платонов В. Н. Спортивное плавание: путь к успеху: Книга 1 / В. Н. Платонов. – М.: Физкультура и спорт, 2012. – 480 с.
15. Платонов В. Н. Спортивное плавание: путь к успеху: Книга 2 / В. Н. Платонов. – М.: Физкультура и спорт, 2012. – 544 с.
16. Плахтиенко В. А. Надежность в спорте / В. А. Плахтиенко, Ю. М. Блудов. – М.: Физкультура и спорт, 1983. – 176 с.
17. Плиско В. И. Формирование готовности профессионала к деятельности в условиях, опасных для жизни (на материале субъекта субъектной деятельности) / В.И. Плиско. – К. : Науковій світ, 2002. – 304 с.
18. Фирсов З. П. Плавание: справочник / З. П. Фирсов. – М., 1976. – 383 с.
19. Bartkowiak E. Sportowa technika pluwania / Е. Bartkowiak. – Warszawa, 1995. – 141 p.
20. Counsilman J. E. The New Science of Swimming / J. E. Counsilman, B. E. Counsilman. – Prentice Hall College Div, 1994. – 432 с.
21. Colwin Cecil M. Swimming / Cecil M. Colwin. – Into the 21 st. Century. Human Kinetics Publishers Champaign, Illinois, 1994. – 248 p.
22. Costill D. Z. Handbook of sports Medicine and Schince Swimming / D. Z. Costill, E. W. Maglischo, A. B. Richardson. – London, Blackwell Scientific Publications LTD, 1992. – 250 p.
23. Giehrl J. Richtig schwimmen / J. Giehrl. – München, Wien, Zürich, BLV, 1996. – 128 p.
24. Maglischo Ernest W. Swimming fastest / Ernest W. Maglischo. – Human Kinetics, 2003. – 791 p.
25. Hannula Dick, Thornton North. Swim Coaching Bible: Endorsed by World Swimming Coaches Association / Dick Hannula, North Thornton. – Human Kinetics, 2001. – 376 p.
26. Schramm E. Sportschwimmen: Hochschullerbuch / E. Schramm (ed.) et al. – Berlin: Sportverlag, 1987. – 330 p.
27. Schubert M. Sports illustrated competitive swimming: techniques for champions / M. Schubert. – New York, 1990. – 238 p.
28. Walter G. Schwimmen von A bis Z / Gesamtred G. Walter. – Berlin: Sportverlag, 1985. – 95 р.

Олексій Головченко, Андрій Титович, Ірина Востоцька. Психолого-педагогічне обгрунтування формування фізичного компоненту здоров’я студентів різних форм фізичної активності.

// Наука і освіта.  2018.  №7-8. 15-21.


DOI:

Олексій Головченко,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри спортивних дисциплін і фізичного виховання,
Андрій Титович,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри спортивних дисциплін і фізичного виховання,
Ірина Востоцька,
старший викладач кафедри спортивних дисциплін і фізичного виховання,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ФОРМУВАННЯ ФІЗИЧНОГО
КОМПОНЕНТУ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ РІЗНИХ ФОРМ ФІЗИЧНОЇ АКТИВНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У нинішніх умовах життя спостерігається стійке погіршення стану здоров’я та фізичного розвитку студентської молоді. Мета дослідження: обґрунтувати психолого-педагогічний супровід формування фізичного компоненту здоров’я студентів у залежності від форм фізичної активності. Для вирішення поставленої мети було обстежено 143 студенти віком 17-23 років. Розподіл на форми фізичної активності проводився за відвідуванням занять з фізичного виховання у складі основної та спеціальної медичної груп – стандартна група занять з фізичної культури (98 студентів) та розширена група (45 студентів), студенти якої відвідували додаткові заняття у спортивних секціях, тренажерних залах, фітнес-клубах. Фізичний компонент здоров’я студентів було оцінено за допомогою неспецифічного опитувальника «SF-36 Health Status Survey». На підставі проведеного дослідження було виявлено, що 57,34 % студентів мають «гарне» здоров’я, 62,24 % – не схильні до хвороб, у 67,13 % юнаків здоров’я не гірше від інших, 54,55% – не очікують на погіршення свого здоров’я, а 31,47% – протягом місяця можуть відчувати дуже слабкий біль. Формування фізичного компоненту здоров’я у студентів розширеного спектру занять фізичною культурою відбувається за рахунок упевненості у відсутності своєї схильності до хвороб, думки щодо порівняння власного здоров’я зі здоров’ям оточуючих, тривоги за можливе погіршення здоров’я, відсутності обмежень у виконанні важкого фізичного навантаження, можливості пройти більше 1 км, відчуття болю та невпевненості у «дуже гарному» здоров’ї. Якість життя студентів має посередній рівень, про що свідчать значення фізичного та психологічного компонентів. Вірогідна відмінність, у залежності від форм фізичної активності, встановлена у значенні шкали загального стану здоров’я (GH) в бік вищого для студентів розширеної групи фізичної культури, що свідчить про позитивний вплив додаткових занять іншими формами фізичного виховання на стан здоров’я. В результаті кореляційного аналізу визначено зв’язок загального стану здоров’я (GH) з фізичним функціонуванням, рольовим фізичним функціонуванням (RP), інтенсивністю болю (BP) та індексом маси тіла.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 фізичне здоров’я, фізична активність, індекс маси тіла, студенти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Головченко О. І. Психофізичний стан організму майбутніх педагогів як прогноз успішності професіональної діяльності на етапі підготовки / О. І. Головченко, І. Ф. Востоцька // Молодий вчений. ‒ 2016. – № 11.1 (38.1). – С. 9-12.
2. Данилюк В. М. Особливості фізичної підготовки до професійної діяльності студентів економічного факультету Національного університету харчових технологій / В. М. Данилюк, І. І. Назарова, О. П. Розпутній // Сучасні проблеми теорії та практики фізичного виховання, спортивних дисциплін і туризму. Матеріали І Міжнародної наук.-практ. інтернет-конф. (м. Переяслав-Хмельницький, 29 лютого 2016 р.) – Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я. М., 2016. – С. 227-233.
3. Земська Н. Характеристика рухової активності студентської молоді / Н. Земська // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. ‒ 2012. – № 3(19) – С. 211-215.
4. Калиниченко Д. О. Гігієнічна оцінка якості та способу життя молоді / Д. О. Калиниченко // Scientific Journal «Science Rice: Medical Science». – 2017. – № 11(19). – С. 18-22.
5. Лейфа А. В. Влияние физической активности на качество жизни студентов / А. В. Лейфа, Ю. Д.Железняк // Физическое воспитание студентов, 2017. – №5. – С. 244-249.
6. Лянной Ю. О. Професійна підготовка майбутніх магістрів з фізичної реабілітації у вищих навчальних закладах: теоретико-методичний аспект [монографія] / Ю. О. Лянной. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 566 с.
7. Марчук С. С. Засоби фізичного виховання школярів у педагогіці К. Д. Ушинського / С. С. Марчук, А. В. Цьось // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 110. – С. 67-71.
8. Мозговий О. І. Загальна характеристика стану здоров’я студентів вищих навчальних закладів / О. І. Мозговий, І. С. Донченко // Вісник Запорізького національного університету. Серія: Фізичне виховання та спорт. – 2012. – № 2(8). – С. 92-97.
9. Омельченко Т. Індекс маси тіла як критерій донозологічної діагностики у профілактиці надмірної маси тіла студенток віком 18-22 років / Т. Омельченко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2016. – №1. – С. 49-52.
10. Павлова Ю. Значення рухової активності в структурі якості життя молоді / Ю. Павлова // Молода спортивна наука України. – 2015. – Т. 4. – С. 75-80.
11. Редько Т. М. Проблема збереження здоров’я студентів на сучасному етапі розвитку системи вищої освіти / Т. М. Редько // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 124. – С. 45-48.
12. Савчук С. Оцінка рівня фізичного розвитку студентів вищого технічного закладу освіти / С. Савчук, А. Хомич // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2009. – № 1. – С. 58-61.
13. Цьось А. В. Особливості фізичного й психологічного компонентів здоров’я в якості життя студентів / А. В. Цьось, О. Б. Пришва, О. М. Самчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2013. – № 3. – С. 70-75.
14. Amade-Escot С. Research on content in physical education: theoretical perspectives and current debates / С. Amade-Escot // Physical Education & Sport Pedagogy. – 2007, 12(3). – P. 185-204. 
15. Edwards D. J. Psychological well-being and physical self-esteem in sport and exercise / David J. Edwards, D. Edwards Stephen & J. Basson Clive // International Journal of Mental Health Promotion. – 2004. – Vol. 6, Issue 1. – P. 25-32.
16. Koryahin V. M. Control of psycho-physiological functions of students with ophthalmologic diseases in the process of physical education / V. M. Koryahin, O. Z. Blavt, V. V. Stadnyk // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports. – 2017. – Vol 21, No 1. – P. 23-30.
17. Tsos A. The state of physical and psychological components of health in the quality of life of the university students / A. Tsos, A. Homych, O. Sabirov // Człowiek i Zdrowie. – 2013. – Vol. VII, Issue 2. – P. 8-12.
18. Health related quality of life models: systematic review of the literature / M. C. Taillefer, G. R. Dupuis, M.-A. Roberge, S. Lemay // Social Indicators Research. – 2003. – Vol. 64. – P. 293.

Георгій Даниленко, Марина Кіндрук. Навчальна успішність учнів основної школи та її вплив на стан здоров’я.

// Наука і освіта.  2018.  №7-8. 22-27.


DOI:

Георгій Даниленко,
доктор медичних наук, професор,
ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України»,
просп. Ювілейний 52-А, м. Харків, Україна,
Марина Кіндрук,
асистент кафедри гігієни та соціальної медицини,
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна,
пл. Свободи, 6, м. Харків, Україна


НАВЧАЛЬНА УСПІШНІСТЬ УЧНІВ ОСНОВНОЇ
ШКОЛИ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА СТАН ЗДОРОВ’Я


АНОТАЦІЯ:

Навчальний заклад є одним із соціально-детермінуючих факторів у формуванні здоров’я учнів. Сьогодні необхідно знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, зменшуючи вплив негативних факторів на стан його здоров’я протягом навчання. У навчально-виховному процесі оцінюються навчальні досягнення учнів, тобто їхня успішність, як невід’ємний компонент навчального процесу. Оцінювання засвоєних знань та вмінь учнів є певним стресовим фактором для школярів. Зниження успішності все частіше спостерігається серед учнів основної школи та може бути викликано різними факторами. Наразі навчальний процес характеризується напруженістю та інтенсивністю, оскільки відзначається збільшення обсягу нової інформації для учнів та дефіцит часу для її засвоєння, зростання кількості обов’язкових навчальних дисциплін у школах, підвищення тривалості робочого дня учнів, наявність позашкільних занять, що негативно впливає на функціональний стан дітей. Мета дослідження – визначити вплив навчальної успішності учнів основної школи на стан їхнього здоров’я. У статті представлені дані анкетування учнів 9 класів основної школи на базі загальноосвітніх навчальних закладів України щодо їхньої навчальної успішності, поведінки у навчальному закладі, проведення вільного часу. Результати дослідження показали, що навчальна діяльність відіграє важливу роль у житті школярів та впливає на стан їх здоров’я як позитивно, так і негативно. Гігієнічна оцінка впливу навчальної успішності учнів полягає в їх усвідомленні навчального рівня успішності та в мотивації отримання саме гарної оцінки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчальна успішність, здоров’я, основна школа, учні, навчальна діяльність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Моісеєнко Р.О. Особливості динаміки здоров’я учнів початкової та основної школи / Р. О. Моісеєнко, Г. М. Даниленко, Л. І. Пономарьова // Современная педиатрия. – 2013. – № 1 (49). – С. 13-17.
2. Загородній В. В. Сучасні проблеми здоров’я дитячого населення шкільного віку та шляхи їх вирішення / В. В. Загородній // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Вип. 129. Т. ІІІ. – 2015. – С. 141-144.
3. Копейкина Н. А. Проблемы сохранения здоровья школьников / Н. А. Копейкина // Проблемы развития территории. – Вып. 4 (60). – 2012. – С. 44-52.
4. Неділько В. П. Вплив стану здоров’я школярів на їхню навчальну успішність / В. П. Неділько, С. А. Руденко // Здоровье ребенка. – 2014. – №2 (53). – С. 59-61.
5. Пономарьова Л. І. Особливості формування здоров’я сучасних школярів в різних етапах навчання / Л. І Пономарьова // Здоровье ребенка. – 2014. – № 2 (53). – С. 35-38.
6. Baker D. The education effect on population health: A reassessment / D. Baker, J. Leon, E. SmithGreenway, J. Collins, M. Movit // Population and Development Review. – 2011. – V. 37(2). – pp. 307-332.
7. Shaw S. R. The relationship between student health and academic performance: Implications for school psychologists / S. R. Shaw, P. Gomes, A. Polotskaia, A. M. Jankowska // School Psychology International. – 2015. – V. 36 (2). – P. 115-134.
8. Біляковська О. Психологічні аспекти оцінювання успішності учнів / О. Біляковська // Вісник Львівського університету. Серія: педагогічна. – 2012. – Вип. 28. – С. 53-58.

Тетяна Дегтяренко, Оксана Костюк, Лариса Арнаутова. Біоакустична психонейромодуляція як інноваційний засіб корекції фенотипів відхиленої поведінки.

// Наука і освіта.  2018.  №7-8. 28-34.


DOI:

Тетяна Дегтяренко,
доктор медичних наук, професор кафедри біології і основ здоров’я,
Оксана Костюк,
аспірант кафедри біології і основ здоров’я
Лариса Арнаутова,
кандидат медичних наук,
доцент кафедри дефектології та фізичної реабілітації,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


БІОАКУСТИЧНА ПСИХОНЕЙРОМОДУЛЯЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ
ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ФЕНОТИПІВ ВІДХИЛЕНОЇ ПОВЕДІНКИ


АНОТАЦІЯ:

Провідною патогенетичною ланкою фенотипів відхиленої поведінки є порушення перцептивнокогнітивних функцій і вербальної комунікації, а також розлади емоціонально-вольової сфери дитини. При дефіцитарності вербальної комунікації і порушеннях емоційно-вольового тонусу у дітей формуються деструктивні форми поведінки, саме тому перспективною є розробка патогенетично зорієнтованого індивідуального плану раннього втручання з використанням інноваційних методів адаптивної психокорекції. У статті обґрунтовано доцільність використання біоакустичної психонейромодуляції (БА ПНМ) у якості адекватного засобу корекції при вадах психофізичного розвитку та фенотипах відхиленої поведінки у дітей. Висвітлено основні механізми корекційного впливу біоакустичної психонейромодуляції та викладено методику її практичного використання в клінічній психології та корекційній педагогіці. Подано показання для застосування БА ПНМ у психоневрологічній практиці та представлено результати впровадження цієї інноваційної біотехнології. Комплексна психокорекція дітей дошкільного віку здійснювалася на базі Центру раннього втручання «Лепрекон+» (м. Одеса). Діти з дизонтогенетичними синдромами отримували сеанси БА ПНМ 3 рази на тиждень (тривалість процедури складала 15-20 хвилин; середня кількість – 10-15 сеансів на терапевтичний курс). Аналіз ефективності застосування БА ПНМ за результатами неврологічного і психолого-педагогічного обстеження продемонстрував позитивну динаміку стану сенсорної сфери, вербальної пам’яті, когнітивних функцій, емоційновольового тонусу, наочно-образного та абстрактного мислення, а також психомовленнєвого розвитку обстежених дошкільників.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фенотипи відхиленої поведінки, біоакустична психокорекція, ЕЕГ зовнішній обернений зв’язок.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дегтяренко Т. В. Міждисциплінарний та нейроонтогенетичний підходи до психологопедагогічного супроводу дітей з дизонтогенетичним синдромом розвитку / Т. В. Дегтяренко // Збірник матер. Всеукр. науково-практ. конф. «Інтеграція науки і практики в умовах модернізації корекційної освіти України». Херсон, 11-12 квітня 2014. – Херсон, 2014. – С. 57-67.
2. Дегтяренко Т. В. Психофизиология раннего онтогенеза: Учебник для студентов высших учебных заведений / Т. В. Дегтяренко. – К.: УАИП «Рада», 2011. – 352 с.
3. Материалы ІV Международного Балтийского конгресса по детской неврологии, 3-4 июня 2013. СПб, 2013. – 243 с.
4. Ньюкиктьен Ч. Детская поведенченская неврология [в 2-х т.] / Ч. Ньюкиктьен / Под ред. проф. Н. Н. Заваденко. – М.: Теревинф, 2010. –Т. 2. – С. 209- 243.
5. Павлова Н. В., Дегтяренко Т. В. Акустичні нейромодуляції – орієнтований засіб інноваційних технологій логопедичної корекції у дітей з тяжкими порушеннями мовлення / Н. В. Павлова, Т. В. Дегтяренко // Global Challenges of Pedagogical Education in Academic Space: матеріали ІІІ Міжнародного конгресу (18-21 травня 2017). – Одеса: «Гельветика», 2017. – С. 418–419.
6. Трушина В. Н. Адаптивная саморегуляция психофизиологического состояния детей с синдромом нарушения внимания и гиперактивностью на основе ЭЭГ-акустической внешней обратной связи: автореф. дисс. … канд. мед. наук: спец. 03.00.13 «Физиология» / В. Н. Трушина. – СПб, 2009. – 21 с.
7. VB-MAPP, Программа оценки вех развития вербального поведения и построения индивидуального плана вмешательства. Руководство / Mark L. Sunberg, Ю. Эрц – И.: MEDIAL, 2013. – 275 с.
8. Gillberg C. & Coleman M. The biology of autistic syndromes / C. Gillberg & M. Coleman. – 1992. – 2 nd ed. London, MacKeiyh Press, Cambridge Un Press.
9. Graham J. M. (2nd ed 1998), Jones KL (2002 5th ed) Smith?s Recognizable patterns of human malformation. – WB Saunders Cy, Philadelphia.
10. Laan L. Angelman syndrome – A clinical study / L. Laan. – Gravenhage. – 1999. – 103 pp.
11. Plomin R., DeFries J. S., McLearn G. E. Behavioral genetic / R. Plomin, J. S. DeFries, G. E. McLearn. – 4th Ed. New York: Worth Publishers, 2001.
12. Pontius A. (1973) Dysfunction patterns analogous to frontal lobe system and caudate nucleus syndromes in some groups of Minimal Brain Dysfunction / A. Pontius // J Am Med Womens Ass. – №26. – С. 285:92.
13. Van Balkom I.D.C, Groen S. E., Barth P. G. e.a. Syndroomgebonden gedrakskenmerken bij verstandelijk gehandicapten (Dutch) / I.D.C. Van Balkom, S. E. Groen, P. G. Barth // T v Kindergen. – 1999. – №67. – С. 1-6.
14. Van Karnebeek C.D.M. Mental retardation. Diagnostic studies on aetiology / C.D.M. Van Karnebeek. – Thesis. UvA, Amsterdam. – 2002.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.