Тарас Осадців. Тетяна Токар. Аліна Жайло. Контроль технічної підготовленості спортсменів у бальних танцях.

// Наука і освіта.  2022.  №1. 42-47.

Тарас Осадців,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
доцент кафедри хореографії та мистецтвознавства,
Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна,

Тетяна Токар,
викладач кафедри хореографії та мистецтвознавства,
Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна,

Аліна Жайло,
магістрант кафедри хореографії та мистецтвознавства,
Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна


КОНТРОЛЬ ТЕХНІЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СПОРТСМЕНІВ У БАЛЬНИХ ТАНЦЯХ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлені результати вивчення особливостей спортивної діяльності у бальних танцях та розглянуті питання контролю технічної підготовленості танцювальних пар. Мета роботи – проаналізувати сучасний стан питання контролю технічної підготовленості спортсменів у бальних танцях. У дослідженні було використано групу теоретичних та емпіричних методів. Було проведено педагогічні спостереження 24 тренувальних занять, з яких 14 – у латиноамериканській і 10 – у європейській програмах у 6 клубах спортивних (бальних) танців міста Львова, з парами віком 12-13 років. Опитування 10 тренерів-хореографів і 6 суддів Вищої Національної категорії з танцювального спорту показало, що високі досягнення у бальних танцях на сучасному етапі неможливі без об’єктивного контролю за станом фізичної, технічної та функціональної під-готовленості танцювальних пар, без врахування фізіологічних механізмів і закономірностей керування рухови-ми діями танцюристів, що вимагає розробки нових підходів до усього навчально-тренувального процесу. Про-ведений аналіз танцювального руху в Європі та Україні показав, що єдина система контролю у бальних спор-тивних танцях, яка б враховувала оцінювання техніки танцювання, тільки формується. Виявлено, що конт-роль технічної підготовленості при виконанні танців як латиноамериканської, так і європейської програми повинен враховувати велику кількість компонентів: взаємне розташування ланок тіла, специфіку розподілу ваги тіла спортсмена, темпоритмові характеристики кожного танцю, синхронність, баланс, презентацію, динаміку та й загалом цілісність танцю. Отримані результатидослідження доповнюють окремі положення теорії підготовки спортсменів віком 12 – 13 років, щодо застосування контролю технічної підготовленості танцювальних пар та можуть бути використані в практиці роботи педагогів-хореографів у бальних спортив-них танцях.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

контроль, технічна підготовленість, спортивна діяльність, спортсмени, бальні танці.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бредихина Ю. П. Физиологические основы координации парных двигательных действий у спорт-сменов (на примере спортивных бальных танцев) : автореф. дис. ... канд. мед. наук : 03.03.01. Сиб. гос. мед. ун-т. Томск, 2013. 19 с.
2. Волков Л. В. Теория и методика детского и юношеского спорта : [учеб. для вузов] / Л. В. Волков. К. : Олімпійська література, 2002. 295 с.
3. Гусєва Р. В. Некоторые аспекты оптимизации учебно-тренировочного процесса в спортивных тан-цах. Современный олимпийский спорт и спорт для всех : тез. докл. VII Междунар. науч. конгр. М., 2003. Т. 3. С. 159–160.
4. Джала Т. Р. Вивчення фігур латиноамерикан-ських танців на етапі попередньої базової підготовки. Олімпійський спорт і спорт для всіх : тези доп. ІХ Між. наук. конгр. К., 2005. С. 561.
5. Ересько И. Е. Методика совершенствования тренировочного процесса танцоров 7–9 лет на основе использования средств хореографии : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04; Дальневосточная ГАФК. Хабаровск, 2005. 25 с.
6. Жаворонкова И. А. Комплектование пар в спортивных бальных танцах (на примере детей 12–15 лет) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04; РГУ-ФКСиТ. М., 2007. 23 с.
7. Круцевич Т. Ю., Воробйов М. І., Безверхня Г. В. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч. посіб. К. : Олімп. л-ра, 2011. 224 с.
8. Лі Бо. Підвищення спеціальної підготовленості на підставі аеробних можливостей у спортивних тан-цях : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : [спец.] 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт»; НУФВСУ. К., 2011. 22 с.
9. Осадців Т., Петренко К., Бубела О. Альтерна-тивний підхід до оцінювання змагальних композицій у спортивних танцях. Молода спортивна наука Украї-ни : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здо-ров’я людини. Л., 2013. Вип. 17, т. 2. С. 114–117.
10. Осадців Т. П. Оцінка технічної підготовлено-сті танцюристів на етапі попередньої базової підгото-вки. Науковий часопис нац. пед. у-ту імені М. П. Дра-гоманова Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. К., 2014. Вип. 12 (53) 14. С. 81–85.
11. Павлов С. В. Комплексный контроль состоя-ния спортивной подготовленности в процессе соревновательной деятельности единоборцев: на примере тхэ-квондо : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Тюмень, 2004. 316 c.
12. Петренко Г. К. Артистизм і технічна підготов-ка у тренуванні спортсменів-танцюристів. Динаміка наукових досліджень «2004» : матеріали III Між. наук.-пр. конференція. Д., 2004. Т. 2. С. 42–45.
13. Платонов В. Н. Система подготовки спортсме-нов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практи-ческие приложения : [учеб. тренера высш. квалиф.]. К. : Олимп. литература, 2004. 808 с.
14. Franklin E. Conditioning for dance. Champaign : Human Kinetics, 2004. Vol. 8. 240 p.

Леся Рутьян. Організаційно-змістові умови боротьби з домашнім насильством над жінками.

// Наука і освіта.  2022.  №1. 48-54.

Леся Рутьян,
аспірант кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки,
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
проспект Академіка Глушкова, 2А,


ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЗМІСТОВІ УМОВИ БОРОТЬБИ З ДОМАШНІМ НАСИЛЬСТВОМ НАД ЖІНКАМИ


АНОТАЦІЯ:

Діагностичний аналіз стану домашнього насилля над жінкам показав, що означену проблему слід розгля-дати як наукове поняття. Репрезентовано суспільну думку стосовно актів сімейного насилля над жінками. Описано усвідомленість членів суспільства стосовно характерних особливостей досліджуваного феномена. Розкрито значимість мотивації у боротьбі з сімейним насильством. Констатовано реальний стан сформованості фахових знань і умінь для профілактики домашнього насильства над жінками. Метою статті - теоретично обґрунтувати організаційно-змістові умови профілактики домашнього насильства над жінками (інформаційно-роз’яснювальна соціально-психологічна робота з кривдниками; міжвідомча взаємодія у соціаль-но-психологічній роботі з жертвами домашнього насильства; актуалізація правової компетентності у жертв домашнього насильства через неформальну освіту). Визначено структуру соціально-педагогічної профілакти-ки домашнього насильства над жінками, яка складається з компонентів, таких як: організаційний, процесуальний, реабілітаційний; критерії (управлінський, діяльнісний, профілактичний) і показники (організаційний компонент: виявлення акту насильства, повідомлення до правоохоронних органів, повідомлення до Управління праці і соціального захисту населення, прийняття рішень про подальшу роботу; процесуальний компонент: своєчасне надання допомоги, перенаправлення жертв у інші відділи для отримання кваліфікаційних послуг, різноманітні види роботи з агресорами; реабілітаційний компонент: формування правової компетентності, формування рефлексії, робота з психологом, робота з соціальним працівником) соціально-педагогічної профілактики сімейного насилля над жінками. Методологічною основою дослідження складають методики, які були підібрані для пізнання жінки її власним я; які дозволили жінкам дізнатися рівень їхньої мо-тивації, обізнаності, грамотності задля формування у них цілі загальносуспільного ліквідування сімейного на-силля. Наголошено, що при проведені анкетування гарантувалася повна конфіденційність жінкам-респондентам, що дало змогу отримати об’єктивні результати. Зроблено висновок про те, що для забезпечен-ня діючої профілактики сімейного насилля над жінками необхідна співпраця всіх інституцій, тобто є необхід-ною міжвідомча взаємодія. Якісна міжвідомча взаємодія у боротьбі з сімейним насиллям, має на меті укорі-нення проблеми сімейного насильства над жінками. Всі інституції міжвідомчої співпраці (тобто місцеві спів-товариства на всіх рівнях), мають підтримувати ефективне професійне спілкування між собою. Саме профе-сійне спілкування працівників державних інституцій є показником міжвідомчої взаємодії. Використання дер-жавними інституціями спільної інформації допоможе створити чіткі і ефективні критерії для моніторингу та оцінки стану роботи суспільних установ у боротьбі з домашнім насиллям над жінками.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

насильство, організаційний компонент, процесуальний компонент, реабілітаційний ком-понент, інформаційно-роз’яснювальна соціально-психологічна робота з кривдниками, міжвідомча взаємодія, правова компетентність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Вакуліч Т. М. Психологічні фактори форму-вання віктимної поведінки жінок. Врачебное дело. 2017.№ 7. С. 16–21.
2. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВО-ОЗ). URL: https://geneva.mfa.gov.ua/posolstvo/2612-who (дата звернення: 15.03.2022).
3. Герасіна Л.М. Насильство як соціальна де-струкція. Вісник Харківського національного універ-ситету імені В.Н. Каразіна. 2015. №1148. С. 35–40.
4. Домашнє насильство в Україні: скільки в кра-їні жертв і щозагрожує кривдникам. URL: https://ukr.segodnya.ua/ukraine/domashnee-nasilie-v-ukraine-kto-stanovitsyazhertvami-i-chto-grozit-obidchikam-1099013.html (дата звернення: 15.03.2022).
5. За домашнє насильство – за ґрати: Як в Укра-їні та світі боряться зі знущанням у родиніі. URL: https://zik.ua/news/2019/11/22/za_domashnie_nasylstvo__za_hraty_yak_v_ukraini_ ta_sviti_boriatsia_zi_znushchanniam_u_rodyni_946146 (дата звернення: 15.03.2022).
6. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення за- конодавства стосовно протидії насильству в сім'ї» від 25.09.2008 р. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/599-17 (дата звер-нення: 15.03.2022).
7. Ліщук Н. О. Жінка як жертва насильства: ак-туальні питання. Європейські перспективи. 2018. № 3. С. 195–198.
8. Ліщук Н.О. Загальносоціальна профілактика насильницьких дій щодо жінок. Підприємництво, го-сподарство і право. 2020. № 2. С.310–315
9. Огороднійчук І. А. Новітні підходи щодо фо-рмування правової компетентності майбутніх інжене-рів. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Се-рія «Педагогіка І Психологія». Педагогічні науки. 2019. № 2 (18). С. 215–219.
10. Aldarondo, E. &Mederos, F. (Eds.). Men Who Batter: Intervention And Prevention Strategies In A Diverse Society. NY: Civic Research Institute. Ch. 2, pps. 1-20.
11. Ellsberg M., Ugarte W., Ovince J., etal. Long-term change in the prevalence of intimate partner violence: a 20-year follow-up study in León, Nicaragua. British Medical Journal Global Health.2020. Р. 1-12.

Борис Долинский. Божена Буховець. Галина Дишель. Побудова та апробація системи фізкультурно-спортивної реабілітації на мозкову гемодинаміку дітей хворих на дцп.

// Наука і освіта.  2022.  №1. 54-60.

Борис Долинский,
доктор педагогічних наук, професор
кафедри гімнастики та спортивних єдиноборств,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний
університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,

Божена Буховець,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
викладач кафедри гімнастки та спортивних єдиноборств,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний
університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,

Галина Дишель,
старший викладач кафедри біології та охорони здоров'я,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний
університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ПОБУДОВА ТА АПРОБАЦІЯ СИСТЕМИ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ НА МОЗКОВУ ГЕМОДИНАМІКУ ДІТЕЙ ХВОРИХ НА ДЦП


АНОТАЦІЯ:

В клінічній картині дітей хворих на ДЦП нарівні з руховими розладами відмічається і недостатність мо-зкового кровообігу. Для регуляції мозкової гемодинаміки в фізкультурно-спортивній реабілітації доцільно роз-робляти програми з застосуванням методу кінезіотейпування. Мета дослідження – теоретично обґрунтува-ти та розробити програму фізкультурно-спортивної реабілітації для дітей хворих на ДЦП у формі спастич-ного геміпарезу, з застосуванням методу кінезіотейпування. Методи та результати дослідження: теоретич-ний аналіз літературних джерел; експеримент, інструментальний (транскраніальна доплерографія судин го-ловного мозку), математична обробка даних. У констатувальному експерименті приймала участь 71 дитина віком 4-х років хворих на ДЦП у формі спастичного геміпарезу. Розглядаючи аналіз мозкової гемодинаміки за показниками лінійної швидкості кровотоку по відповідним судинам досліджуваних було звернено увагу на те, що до реабілітації між досліджуваними показниками представників КГ та ОГ не спостерігалося (p>0,05). Після реабілітації частка дітей з відсутністю порушень кровотоку у дітей КГ збільшилася наступним чином: по загальним сонним артеріям – на 28,60 %, по внутрішнім сонним артеріям – на 20,0 %, по у хребцевим артеріям V3 – на 25,70 %, по переднім мозковим артеріям – на 28,6 % по середнім мозковим артеріям – на 25,70 %, по заднім моковим артеріям – на 25,7 %, по у хребцевим артеріям V4 – на 22,90 %. Практичну ефективність запропонованої програми доводять кількісні зміни (на рівні р < 0,05) досліджуваних показників. Розроблена система кінезотейпування в програмі фізкультурно-спортивної реабілітації дітей з ДЦП була спрямована на покращення показників мозкової гемодинаміки, за рахунок методики накладання тейп-стрічки та її терапевтичних властивостей. На основі узагальнення одержаних даних доведено ефективність реаліза-ції та раціональну спрямованість впровадженої системи фізкультурно-спортивної реабілітації для дітей хво-рих на ДЦП у формі спастичного геміпарезу, з застосуванням методики кінезіотейпування на покращення по-казників мозкової гемодинаміки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізкультурно-спортивна реабілітація, церебральний параліч, кінезіотейпування, спастич-ний геміпарез, кровоток.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Байтерякова Ю. В. Кинезитейпирование. Інноваціонная наука. 2019. № 12. С. 167-168.
2. Тучков В. Е. Использование метода кинези- тейпирования в реабилитации детей с гемипаретичес- кой формой ДЦП. Медико-биологические науки. 2016. № 8. С. 30-37.
3. Andrieieva O., Hakman A, Кashuba V, Vasylenko M, Patsaliuk K, Koshura A, Istyniuk I. Effects of Physical Activity on Aging Processes in Elderly Persons. Journal of Physical Education and Sport. 2019. № 19. Р. 1308-1314.
4. Bukhovets B. O. Effectiveness of the Bobat method in correction of the psychophysical state of children of preschool age, patients with cerebral palsy. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. 2016. №3. Р. 73– 81.
5. Bukhovets B. Motor function and motor possibilities of children with cerebral palsy during physical rehabilitation using the Bobat method. Bulletin of the Precarpathian University. Physical Education. 2017. № 27-28. Р. 48–54.
6. Kashuba V., Bukhovets B. The indicators of physical development of children with Cerebral Palsy as the basis of differential approach to implementation of the physical rehabilitation program of using Bobath-therapy method. Journal of Education, Health and Sportformerly Journal of Health Sciences. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz. 2017. № 7. Р. 835–849.
7. Kashuba V., Bukhovets В. Indicators of Cerebral Blood Flow Changes in Venous Vessels of Children With ICP in the Course of Physical Rehabilitation Using the Bobath Therapy Method. Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2017. № 28. Р. 156-63.
8. Lennon S., Ashburn A. The Bobath concept in stroke rehabilitation: a focus group study of the experi-enced physiotherapists' perspective, Disabil Rehabil. 2000. № 22. Р. 665-666.

Оксана Кравченко. Ірина Резніченко. Національно-патріотичне виховання студентської молоді засобами цифрових технологій в умовах дистанційного освітнього середовища.

// Наука і освіта.  2022.  №1. 60-70.

Оксана Кравченко,
доктор педагогічних наук, професор,
декан факультету соціальної та педагогічної освіти,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, вул. Садова 2, м. Умань, Україна,

Ірина Резніченко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, вул. Садова 2, м. Умань, Україна


НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА


АНОТАЦІЯ:

На сьогодні національно-патріотичне виховання є потужним засобом зміцнення єдності і цілісності України. Нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. На нашу думку, одним із таких шляхів може стати застосування цифрових технологій у здійсненні національно-патріотичного виховання студентської молоді, адже, це одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку освітнього процесу. Метою дослідження є вивчення можливостей цифрових технологій як засобу формування національно-патріотичного виховання молоді в умовах дистанційного освітнього середовища закладу вищої освіти. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики, узагальнення та систематизація даних щодо формування національно-патріотичного виховання молоді в умовах дистанційного освітнього середовища; емпіричні – анкетування. Вибірку дослідження склали студенти 3-4 курсів денної форми навчання (70 осіб) факультету початкової освіти та факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Проведене дослідження засвідчило, що студентська молодь займає активну громадську позицію: розмовляє українською мовою, хоче жити та працювати в Україні, шанобливо ставиться до своєї Батьківщини, її традицій, культурного та історичного минулого, любить подорожувати, толерантно ставиться до осіб з особливими потребами. Проаналізовані різноманітні форми виховної роботи національно-патріотичного спрямування в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, які були проведенні засобими ІКТ: онлайн тематичні лекції, виховні години, круглі столи, майстер-класи, гостьові онлайн-зустрічі з відомими дослідниками історичної спадщини України, онлайн екскурсії-подорожі історичними місцями, віртуальні виставки художньої творчості, участь у національно-патріотичному студентському таборі «Дія» тощо довели ефективність можливостей цифрових технологій як засобу формування національно-патріотичного виховання молоді.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

національно-патріотичне виховання, студентська молодь, цифрові технології, дистанційне освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технології, інклюзивна 3D-карта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондар Л. М., Добко Т. В., Лобановська І. Г. та ін. Сучасна шкільна бібліотека: організація роботи : практ. посіб. Київ, 2019. 359 c.
2. Вільцанюк І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в національно-патріотичному вихованні молоді. URL: https://dismp.gov.ua/vykorystannia-informatsijno-komunikatsijnykh-tekhnolohij-v-natsionalno-patriotychnomu-vykhovanni-molodi/ (дата звернення: 15.01.2022).
3. Державна цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання до 2025 року: Постанова Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 р. № 673. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/673-2021-%D0%BF#Text (дата звернення: 15.01.2022).
4. Концепція національного виховання студентської молоді: додаток до рішення колегії МОН від 25.06.2009. протокол № 7/2–4. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vr2_4290-09#Text (дата звернення: 15.01.2022).
5. Кравченко О., Міщенко М. Інноваційний проєкт комплексної реабілітації людей з інвалідністю. Перспективи та інновації науки, 2022, №4 (9).
6. Масовець О. А. Віртуальні технології як передумова розвитку конкурентоспроможності підприємства. 2019. URL: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/4753/virtualnarealnist.pdf (дата звернення: 15.01.2022).
7. Національно-патріотичний табір для студентської молоді «Дія» (І – VІІІ зміни) : навч. посіб. \ уклад. О.І. Безлюдний, О.О. Кравченко. Умань, 2018. 220 с.
8. Павлушенко О., Мазай Л., Прокопчук Л., Павликівська Н. Інтернет-ресурси як засоби формування національно-патріотичного світогляду студентів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. № 5. С.130–146. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3826/1911 (дата звернення: 15.01.2022).
9. Хемчян І. І. , Бондар Л. М. , Добко Т. В. , Рубан А. І. Патріотичне виховання у шкільних бібліотеках: методи та підходи : метод. рек. / наук. ред.: Л. Д. Березівська, Т. В. Добко. Київ, 2017. 103 c.
10. Череповська Н. І. Медіаосвітні ресурси розвитку патріотизму і критичного мислення молоді : навчально-методичний посібник. Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2017. 156 c.
11. Fedorova Svetlana, Ivanova Daria, Balysheva Ksenia. Digital technologies in civic and patriotic education of students. Web of Conferences. 2021. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202127312054
12. Kamil Roman. The use of information and communication technologies in patriotic education. Journal of Education, Health and Sport. 2019. P. 487–496. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3407750 http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/7446
13. Lacka E., Wong T.C., Haddoud Yacine M. Can digital technologies improve students' efficiency? Exploring the role of Virtual Learning Environment and Social Media use in Higher Education. Computers & Education. 2021. DOI: doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104099

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.