Анатолій Чустрак, Артемій Кізірян, Едвард Кізірян. Особливості впливу реверсивної дії ударно-хвильових тренажерів на фізіологічний та фізичний стан учнів.

// Наука і освіта.  2020.  №1. 52-59.

Анатолій Чустрак,
кандидат педагогічних наук, доцент,
приват-професор кафедри гімнастики та спортивних єдиноборств,
Артемій Кізірян,
відмінник народної освіти України,
Едвард Кізірян,
студент першого курсу медичного відділення,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ РЕВЕРСИВНОЇ ДІЇ УДАРНО-ХВИЛЬОВИХ ТРЕНАЖЕРІВ НА
ФІЗІОЛОГІЧНИЙ ТА ФІЗИЧНИЙ СТАН УЧНІВ


АНОТАЦІЯ:

З метою підвищення інтересу старшокласників до фізичної культури та збільшення їх рухової активності були організовані емпіричні дослідження реверсивної дії створених ударно-хвильових тренажерів на фізичний стан старшокласників (n-85) у порівнянні з іншими фізичними засобами. Дослідження проводились у трьох класах на уроках фізкультури в підготовчій частині, тричі на тиждень по 15 хвилин, протягом шести місяців. Один клас був контрольним, у другому переважали спортивні ігри, у третьому - загально-розвиваючі вправи з тренажерами ударно-хвильової дії, названими «Ударник». На початку та в кінці експерименту визначали у школярів 2 антропометричні показники, 4 фізіологічні показники і 8 показників фізичних даних – та як на ці показники впливають вправи ударно-хвильової дії у порівнянні з іншими засобами фізичної підготовки через півроку. До педагогічного експерименту майже всі фізичні якості старшокласників були на низькому рівні. Після шестимісячного експерименту достовірно покращились майже всі показники школярів експериментальних класів. Вони показали добрі та задовільні результати, як фізичного розвитку, так і основних фізичних якостей за виключенням спритності, згідно державних нормативів. Використання на уроках фізичної культури тренажерів ударно-хвильової дії «Ударник» підвищує інтерес старшокласників до фізичної культури. Такі вправи знижують масу тіла, підвищують функціональні адаптивні можливості серцево-судинної системи, добре тренують гнучкість, швидкість, силову витривалість, швидкісно-силові та силові якості школярів. Результати дослідження можуть бути корисними для тренерів та вчителів фізичної культури загальноосвітніх шкіл.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

старшокласники, вправи ударно-хвильової дії, фізичні якості, фізична підготовленість.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Агашин М. Ф. Биомеханический резонанс и возможности его использования в медицине. Казанский медицинский журнал. 1975. T.L VI, №2. С. 22–26.
2. Агашин Ф. К. Биомеханический тренажер Агашина. Москва. 2006. 30 с.
3. Гербут К. В., Хоменко В. Г. Оцінка фізичного стану старшокласників міста Чернівці. «Young Scientist». 2015. April. (№ 4 (19)). Рart 3. С. 67–71.
4. Гогулан М. Попрощайтесь с болезнями. Советский спорт. Москва, 2002. 300 с.
5. Йолтухівський М. В., Лойко Л. С., та ін. Дослідження адаптаційних можливостей серцевосудинної системи у старшокласників-кіберадиктів. Вісник наукових досліджень. 2017. № 4. С. 30–32.
6. Носко М. О., Єрмаков С. С., Гаркуша С. В. Теоретико-методичні зміцнення фізичного здоров'я учнівської та студентської молоді. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. 2010. № 76. С. 243–247.
7. Петров Г. С., Солодка О. В. Тренажери в фізичній культурі і спорті. Методичні рекомендації для студентів ІV курсу денної та заочної форми навчання. Дніпропетровськ, 2010. 39 с.
8. Система здоровья Кацудзо Ниши. СанктПетербург : ИК «Невский проспект», 2004. 320 с .
9. Филатов А. Т. Аутогенная тренировка. Киев: Здоровье, 1987. 128 с.
10. Фролов К. В., Миркин А. С., Машанский В. Ф. и др. Вибрационная биомеханика. Использование вибрации в биологии и медицине. Москва: Наука, 1989. 142 с.
11. Чустрак А. П. Статокінетична стійкість школярів : монографія (присвячена 200-річчю Університету Ушинського). Одеса: ПНПУ ім. К.Д. Ушинського, 2015. 126 с.
12. Чустрак А. П., Кизирян А. Г., Шавриева Т. И. Оздоровление людей среднего и старшего возраста с применением упражнений ударно-волнового воздействия: матеріали ХІІ міжнародної наук.-прак. конф., м. Одеса, 13-14 верес. 2018 р. Ч. 2. Одеса, 2018. С. 101–105
13. Laputin A. N., Utkin V.L. Technical means of training: Manual for institutes of physical education. Моscow: Physical education and sport, 1990. 80 p.
14. Lubysheva L. I. Sociology of physical education and sport: study guide. Моscow: Publishing center "Academy", 2001. 240 p.
15. Topchiieva H. O. Use of exercises for everyone”. Vol. 2. Almaty, 2004. P. 54–55. Оn training equipment in the course of physical education of students. Physical education in the context of modern education : materials of VІІ All-Ukrainian scientific and methodical conference. Кyiv : NAU, 2012. P. 150–153.
16. Watson J. Training equipment. Моscow: Svit, 2001. 27 p.

Валентина Тодорова, Борис Долинський, Тетяна Пасічна. Удосконалення змісту хореографічної освіти в аеробіці на етапі спеціалізованої базової підготовки спортсменів.

// Наука і освіта.  2020.  №1. 60-65.

Валентина Тодорова,
доцент, доктор наук з фізичного виховання і спорту,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна
Борис Долинський,
професор, доктор педагогічних наук,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна
Тетяна Пасічна,
доцент, заслужений тренер України,
президент федерації України зі спортивної аеробіки та фітнесу,
викладач кафедри спортивного вдосконалення,
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
вул. проспект Перемоги, 37, м. Київ, Україна


УДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ОСВІТИ В АЕРОБІЦІ
НА ЕТАПІ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ БАЗОВОЇ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ


АНОТАЦІЯ:

У дослідженні виявлено напрями удосконалення хореографічної підготовки в спортивній аеробіці. Мета: підвищення ефективності хореографічної підготовки у спортивній аеробіці на етапі спеціалізованої базової підготовки. Матеріали й методи: теоретичний аналіз і узагальнення даних наукової, методичної та спеціальної літератури, документальних матеріалів, педагогічні спостереження, опитування. Аналіз отриманих даних дав змогу окреслити напрями вдосконалення змісту хореографічної підготовки на етапі спеціалізованої базової підготовки в спортивній аеробіці: створення новітніх методик хореографічної підготовки, удосконалення нормативних документів, урахування специфіки та тенденцій розвитку спортивної аеробіки при розробці програмного забезпечення хореографічної підготовки; розробка системи контролю за хореографічною підготовленістю; удосконалення засобів виховання виразності, вдосконалення композицій змагальних програм. Удосконалено зміст хореографічної підготовки спортсменів на етапі спеціалізованої базової підготовки зі спортивної аеробіки, в якому були підібрані засоби і методи підвищення хореографічної підготовленості спортсменів віком 15- 17 років відповідно сучасним вимогам виду спорту, встановлено оптимальний обсяг навантаження; впроваджено засоби виховання виразності та методику вдосконалення змагальних композицій, розроблено засоби і методи контролю хореографічної підготовленості спортсменів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

спортивна аеробіка, хореографічна підготовка, етап спеціалізованої базової підготовки, засоби, методи, контроль.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бирюкова Е. Хореографическая подготовка в спорте. Київ: КГИФК, 1990. 18 с.
2. Борисенко С.И. Повышение исполнительского мастерства гимнасток на основе совершенствования хореографической подготовки: дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.04. Санкт-Петербург: Гос. акад. физ. культуры им. П.Ф. Лесгафта, 2000. 215 с.
3. Лисицкая Т.С. Хореография в гимнастике. Москва: Физкультура и спорт, 1984. 176 с.
4. Омельянчик-Зюркалова О.А. Модельное построение композиций на вольных упражнениях с учетом хореографической подготовленности гимнасток. Наука в олимпийском спорте. 2015. №1. С. 63–67.
5. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія : навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 384 с.
6. Сосина В. Ю. Хореография в гимнастике: учеб. пособие. Киев: Олимп. л-ра, 2009. 135 с.
7. Сосіна В. Ю. Гімнастика. Вправи для загального розвитку: навч. посіб. Киев: Олимп. літ., 2017. 552 с.
8. Тодорова В. Г. Аналіз програмно-нормативного забезпечення з хореографічної підготовки у складнокоординаційних видах спорту. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2016. № 1. С. 23–32.
9. Тодорова В. Г. Значення хореографічної підготовки у видах спорту зі складною координацією. Наука і освіта. 2016. №4. С. 188–193.
10. Тодорова В. Г. Сучасний стан і перспективи хореографічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту. Наука і освіта. 2015. №5. С. 119–124.
11. Шипилина И.А. Хореографія в спорте. Ростов на Дону: Феникс, 2004. 224с.
12. Todorova V. H. Peculiarities of Objective Evaluation of Choreographic Preparedness at Different Stages of Long-Term Athletic Performance (Through the Example of Aerobic Gymnastics). Science and Education. 2017. №2. С.63–69.

Лариса Деркач, Лариса Констанкевич. Використання інтерактивної платформи mozaik як об’єкта навчальної взаємодії між учасниками освітнього процесу.

// Наука і освіта.  2020.  №1. 66-75.

Лариса Деркач,
доцент кафедри української мови,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки,
вул. Винниченка, 30-А, м. Луцьк, Україна,
Лариса Констанкевич,
викладач-методист кафедри природничо-математичних дисциплін,
Луцький педагогічний коледж,
пр. Волі, 36, м. Луцьк, Україна


ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ПЛАТФОРМИ MOZAIK ЯК ОБ’ЄКТА НАВЧАЛЬНОЇ
ВЗАЄМОДІЇ МІЖ УЧАСНИКАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ


АНОТАЦІЯ:

У статті схарактеризовано інтерактивну платформу Mozaik та її складники – прoграмний комплекс mozaBook і сайт mozaWeb – в аспекті використання їх викладачами-філологами як об’єкта взаємодії між учасниками навчального процесу під час занять зі студентами спеціальності “Середня освіта” освітньої програми “Українська мова та література. Світова література”. Окреслено можливості застосування програмного комплексу на різних етапах засвоєння навчального матеріалу. Сформульoвано дидактичні функції викoристання зазначених ресурсів у процесі вивчення бакалаврами-філoлогами дисциплін “Практикум з української мови” та “Методика викладання української мови”. Прoаналізовано прoграмний комплекс mozaBook як об’єкт, що забезпечує педагогічну взаємодію наукової методології раціoнально-лoгічного мислення з емоційно-образним представленням і сприйняттям інформації та подальшим її розумінням. Схарактеризовано можливості використання комплексу mozaBook і сайту mozaWeb з метою покращення сприйняття та запам’ятовування наукової інформації, підвищення рівня навчальних досягнень. Прoаналізовано дoцільність застoсування електронних підручників, матеріалів медіатеки, прoграмних можливостей прикріплення інфoрмації різного формату, використання інструментів mozaBook (“Орфографія та граматика”, “Частини мови”, “Словникові карти”, “Мовні ігри”, “Опитувальник”, “Розшифрування”, “Тести” та ін.) для пояснення та ілюстрування теоретичного матеріалу, з метою узагальнення та систематизації вивченого. З’ясовано, що інтерактивна платформа Mozaik та її складники роблять заняття інформаційно багатим, компактним, емоційно привабливим, мобільним, багатофункціональним.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивна платформа Mozaik, програмний комплекс mozaBook, сайт mozaWeb, соціальна система, соціальний об’єкт, інструменти mozaBook, дидактична функція.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Биков В., Литвинова С. Корпоративні соціальні мережі як об’єкт управляння освітньої соціальної системи. Інформаційні технології та засоби навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців. 2016. № 2. С. 68–76.
2. Биков В., Шишкіна М. Концептуальні основи формування та розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища університету в контексті пріоритетів відкритої науки. Інформаційні технології та засоби навчання. 2018. № 6. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2609 . (дата звернення: 13.05.2020).
3. Цетина К. Объектная социальность: общественные отношения в постсоциальных обществах знания. Журнал социологии и социальной антропологии. 2002. Т. 5 (1). С. 101–124.
4. Бистрова Ю. Інноваційні методи навчання у вищій школі України. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1. С. 27–33. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pric_2015_1_5
5. Бондаренко Т. Особливості використання програмного засобу Prezi у процесі розробки навчальних презентацій. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 63. № 1. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1907 /1302. (дата звернення: 13.05.2020).
6. Клемешова Н. Мультимедиа как дидактическое средство высшей школы : автореф. дис. … канд. пед. наук. Калининград, 1999.
7. Ганашок А. Інтерактивна дошка як засіб підвищення пізнавальної активності й ефективності навчання на уроках інформатики. Інформаційні технології та засоби навчання в професійній підготовці майбутніх фахівців. 2016. Том 51. № 1. С. 21–35. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_51_1_5 (дата звернення: 13.05.2020).
8. Копняк Н. Використання інтерактивних мультимедійних робочих листів у закладах вищої освіти. Інформаційні технології та засоби навчання. 2018. Том 63. № 1. С. 116–129.
9. Горбатюк Л., Кравченко Н., Алєксєєва Г., Розумна Т. Мобільні додатки як засоби формування іншомовної лексичної компетентності студентів нефілологічних спеціальностей. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 74. № 6. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2529 . (дата звернення: 13.05.2020).
10. Дементієвська Н., Морзе Н. Проектування, створення та використання навчальних мультимедійних презентацій як засобу розвитку мислення учнів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2007. № 1. С. 26–41. URL: http://journal.iitta.gov.ua. (дата звернення: 13.05.2020).
11. Долина А. Використання системи Moodle для вдосконалення фонетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 70. № 2. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2382 . (дата звернення: 13.05.2020).
12. Литвинова С., Компонентна модель хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу. Науковий вісник. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород: УЖНУ, 2015. Вип. 35. С. 99–107.
13. Луман Н. Что такое коммуникация? Социологический журнал, 1995. № 3. С. 114–124.
14. Романовський О., Квасник О., Мороз В., Підбуцька Н., Резнік С., Черкашин А., Шаполова В. Фактори розвитку та напрями вдосконалення дистанційної форми навчання в системі вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 74. № 6. С. 20– 42. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3185 . (дата звернення: 13.05.2020).
15. Троцко А., Короткова Ю. Застосування інформаційно-комп’ютерних технологій у процесі навчання іноземних мов: досвід України та Греції. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Том 68. № 6. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2340 . (дата звернення: 13.05.2020).
16. Шевчук П. Організація дослідницької роботи учнів засобами хмарних сервісів Office 365. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 69. № 1. С. 54–63.
17. Щербина О. Нові засоби для оцінювання компетентностей в Moodle. Інформаційні технології і засоби навчання, 2016. Том 55. № 5. 2016. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1435 . (дата звернення: 13.05.2020).
18. Bedny I. Human factor in performing computer based and computerized tasks: systemic-structural activity theory perspective. Science and Education. 2019. №3. Pp. 47–53.
19. Chebykin O. Ya. Psychoemotional dependence on means of mobile communications in students with different demonstrations of emotional maturity. Science and Education. 2016. №11. Pp. 30–34.
20. Qasem, Yousef AM, et al. "Cloud Computing Adoption in Higher Education Institutions: A Systematic Review." IEEE Access, 2019. 7. Pp. 63722–63744.
21. Vasylenko S. Experience using multimedia boards for visualization, conducting pedagogical discussions, developing interactive exercises for primary school. Open educational e-environment of modern University. 2017. № 3. Pp. 173–185.
22. Veen W., Lam I., Taconis R. A virtual workshop as a tool for collaboration: towards a model of telematic learning environments. Computer & Education: An International Journal. 1998. Vol. 30. No. ½. Pр. 31–39.

Євдокія Долгієр, Марина Фідірко, Ігор Мороз, Ірина Смолякова. Дослідження фізичного стану студентів з країн Близького Сходу.

// Наука і освіта.  2020.  №1. 75-81.

Євдокія Долгієр,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
доцент кафедри біології і охорони здоров’я,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
Марина Фідірко,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри фізичного виховання,
Національний університет «Одеська юридична академія»,
Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, Україна,
Ігор Мороз,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри фізичного виховання,
Національний університет «Одеська юридична академія»,
Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, Україна,
Ірина Смолякова,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувачка кафедри фізичного виховання та спорту,
Одеський національний політехнічний університет,
проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна


ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНОГО СТАНУ СТУДЕНТІВ З КРАЇН БЛИЗЬКОГО СХОДУ


АНОТАЦІЯ:

У статті аналізується проблема сучасних уявлень про фізіологічні механізми, які підтримують стан здоров’я іноземних студентів у системі організм-середовище в умовах навчання у закладах вищої освіти України. Поставлено за мету дати порівняльну характеристику фізичного стану студентів з країн Близького Сходу. У дослідженні брали участь студенти-чоловіки ІV року навчання з Єгипту та Ізраїлю. Проведено аналіз спеціальної науково-методичної літератури, параметрів фізичного розвитку та показників діяльності серцево- Psychology - Medicine - Education Science and Education, 2020, Issue 1 76 -судинної та вегетативної нервової систем, фізичної працездатності. Дослідження показало переважання морфофункціональних показників обстежених ізраїльтян в порівнянні зі студентами з Єгипту за життєвим індексом, силовим індексом кистьової та станової динамометрії, екскурсією грудної клітки. Вірогідно більша кількість студентів з Єгипту (36,4%) мала надлишкову масу тіла, ніж студентів з Ізраїлю (8,3%). За індексом Кердо, орто- та кліностатичною пробою, які характеризують вплив симпатичної або парасимпатичної гілок вегетативної регуляції, отримані вірогідні (р ≤ 0,05) відмінності між групами обстежуваних, що дозволяє стверджувати про незбалансовану вегетативну регуляцію організму іноземних студентів, так, в певній мірі у студентів з Ізраїлю є схильність до переважання парасимпатикотонічних впливів, тоді як в студентів з Єгипту – схильність до переважання симпатикотонічних ефектів. Вивчення типів реакції серцево-судинної системи на дозоване фізичне навантаження та фізичної працездатності свідчить, що у більшості обстежених іноземних студентів спостерігалися нормотензивний тип реакції на фізичне навантаження, високий та вище за середній рівень фізичної працездатності. За даними проведеного дослідження, виявлено негативний вплив навколишнього середовища на механізми вегетативного забезпечення діяльності серцево-судинної системи, що потребує певної уваги та своєчасної адекватної корекції з метою профілактики розладів у нервовій діяльності та адаптаційних можливостях організму обстежених.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 іноземні студенти, фізичний стан, фізичний розвиток, функціональний стан.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Глазков Е. О. Корекція порушень адаптаційних реакцій при зміні клімато-географічних умов перебування в іноземних студентів. Вісник проблем біології і медицини. Луганськ, 2016. Вип. 1, Т. 1 (126), С. 396–399.
2. Довгодько Т. І. Особливості пропедевтичної підготовки студентів-іноземців та їх психологопедагогічна адаптація у науковому середовищі вищих навчальних закладів. Реализация традиционных методов и поиск инноваций в процессе подготовки иностранных студентов в современном высшем учебном заведении: материалы междунар. науч.-методич. конф., Харьков, НТУ "ХП", 2008. С. 346–348.
3. Дегтяренко Т. В., Долгієр Є. В. Медикопедагогічний контроль у фізичному вихованні та спорті : підруч. для студентів закладів вищої освіти. Одеса: Атлант ВОИ СОИУ. 2018. 282 с.
4. Мухаммад Л. Ф. Проблеми студентівіноземців в процесі їх адаптації до навчання в українських вишах. Управління в освіті : зб. матеріалів V міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 14-16 квіт. 2011 р.), Львів, 2011. С. 212–214.
5. Degtyarenko T. V., Dolgier E. V., Yagotin R. S., Kodzhebash V. F. Psycho-motility of a person in the context of its psychophysiological support and genetic determination. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2019. № 19 (3), Art. 221, Pp. 1526–1531.
6. Fajda O. I., Hrinchenko B. V., Snihur O. V., Barylyak L. G., Zukow W. What Kerdoe’s Vegetative Index really reflects? Journal of Education, Health and Sport. 2015. № 5 (12), Pp. 279–288.
7. Momot O., Diachenko-bohun M., Hrytsai N., Grygus I., Stankiewicz B. Creation of a Healthcare Environment at a Higher Educational Institution. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2020. Vol. 20, Art. 138. Pp. 975–981.
8. Nesterchuk N., Grygus I., Ievtukh M., Kudriavtsev A., Sokołowski D. Impact of the wellness program on the quality of life of students. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2020. Vol. 20, Art. 132. Pp. 929–938.
9. Trofin P.F., Honceriu C., Cojocaru D. Study regarding the validation of an assessment protocol of VO2max on cycle ergometer. Journal of Physical Education and Sport (JPES). 2013. № 13(4). Pp. 557– 562.

Ірина Поспелова, Олена Косьянова. Вплив соціально-психологічних установок сучасного подружжя на їх задоволеність шлюбом.

// Наука і освіта.  2020.  №1. 5-13.

Ірина Поспелова,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри теорії та методики практичної психології,
Олена Косьянова,
кандидат психологічних наук, викладач кафедри теорії та методики практичної психології,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ВПЛИВ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИХ УСТАНОВОК СУЧАСНОГО ПОДРУЖЖЯ НА ЇХ
ЗАДОВОЛЕНІСТЬ ШЛЮБОМ


АНОТАЦІЯ:

У статті аналізується проблема пошуку взаємозв’язку між рівнем задоволеності шлюбом та особливостями соціально-психологічних установок сучасного подружжя. Проаналізована мотиваційна спрямованість сучасним подружжям. Показано, що найбільший рівень задоволеності шлюбом спостерігається в «сім’ях з підлітками», найменший – у «зрілих сім’ях». Виявлені міжособистісні відносини між подружжям та виділено найвагоміші фактори, що негативно впливають на шлюб до яких можна віднести: недостатню емоційну підтримку, невиправдані сподівання від шлюбу, незадоволеність характером партнера. Показано, що чим більша в парі виявляється схожість у відношенні до важливих областей життя, спільність мотиваційних орієнтацій і потреб, тим більше їх рівень задоволеності сімейним життям. Подібність характерів, наявність схожих цінностей у подружньої пари з’єднує сім’ю. В противагу, різка розбіжність між реальним характером партнера та очікуваннями від партнера є найбільш впливовим фактором, що визначає низьку задоволеність шлюбом.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

задоволеність шлюбом; особливості соціально-психологічних установок сучасного подружжя; мотиваційна спрямованість; міжособистісні відносини між подружжям; фактори, що негативно впливають на шлюб.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондарчук О. І. Психологія сім'ї: Курс лекцій. Київ: МАУП, 2001. 96 с.
2. Варга А. Я., Драбкина Т. С. Системная семейная психотерапия. Краткий лекционный курс. СПб.: Речь, 2001. 144 с.
3. Вернера І. Є. Державна служба статистики України Статистичний щорічник України за 2018 рік. 481 с. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb /11/zb_yearbook_2018.pdf
4. Дегтяренко Т. В., Буряк М. Г., Скачкова Н. С. Особливості емоційного стану жінок при різних типах материнського ставлення. Наука і освіта. 2016. №9. С. 52–58.
5. Демографічна та соціальна статистика [Електронний ресурс]. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.
6. Литвак М. Мужчина и женщина. Главные правила построения счастливой семьи. Москва: АСТ, 2016. 288 с.
7. Любімова Ю. А. Сімейний наратив: мереживо особистих історій. Київ, 2015. 265 с.
8. Олифирович Н. И., ЗинкевичКуземкина Т. А., Велента Т. Ф. Психология семейных кризисов. СПб.: Речь, 2006. 360 с.
9. Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие. Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2001. 672 с.
10.Саннікова О., Бедан В., Гусак Л. Презентація інструменту оцінки схильності особистості до переживання самотності. Наука і освіта. 2018. №5- 6. С. 5–11.
11.Ємець О. Особливості стабілізації психоемоційного стану жінок у пренатальний та постнатальний періоди. Наука і освіта. 2018. №9–10. С. 28-33.
12. Razmjouyi M., Refahi Z., Sohrabi N. Investigation of the Mediating Role of Self-Assertiveness in the Relationship Between Cognitive Emotion Regulation and Marital Adjustment. Science and Education. 2017. №1. Pp. 49–54.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.