Оксана Кравченко. Ірина Резніченко. Національно-патріотичне виховання студентської молоді засобами цифрових технологій в умовах дистанційного освітнього середовища.

// Наука і освіта.  2022.  №1. 60-70.

Оксана Кравченко,
доктор педагогічних наук, професор,
декан факультету соціальної та педагогічної освіти,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, вул. Садова 2, м. Умань, Україна,

Ірина Резніченко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, вул. Садова 2, м. Умань, Україна


НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА


АНОТАЦІЯ:

На сьогодні національно-патріотичне виховання є потужним засобом зміцнення єдності і цілісності України. Нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. На нашу думку, одним із таких шляхів може стати застосування цифрових технологій у здійсненні національно-патріотичного виховання студентської молоді, адже, це одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку освітнього процесу. Метою дослідження є вивчення можливостей цифрових технологій як засобу формування національно-патріотичного виховання молоді в умовах дистанційного освітнього середовища закладу вищої освіти. Методи дослідження: теоретичні – аналіз психолого-педагогічних джерел з досліджуваної проблематики, узагальнення та систематизація даних щодо формування національно-патріотичного виховання молоді в умовах дистанційного освітнього середовища; емпіричні – анкетування. Вибірку дослідження склали студенти 3-4 курсів денної форми навчання (70 осіб) факультету початкової освіти та факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Проведене дослідження засвідчило, що студентська молодь займає активну громадську позицію: розмовляє українською мовою, хоче жити та працювати в Україні, шанобливо ставиться до своєї Батьківщини, її традицій, культурного та історичного минулого, любить подорожувати, толерантно ставиться до осіб з особливими потребами. Проаналізовані різноманітні форми виховної роботи національно-патріотичного спрямування в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини, які були проведенні засобими ІКТ: онлайн тематичні лекції, виховні години, круглі столи, майстер-класи, гостьові онлайн-зустрічі з відомими дослідниками історичної спадщини України, онлайн екскурсії-подорожі історичними місцями, віртуальні виставки художньої творчості, участь у національно-патріотичному студентському таборі «Дія» тощо довели ефективність можливостей цифрових технологій як засобу формування національно-патріотичного виховання молоді.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

національно-патріотичне виховання, студентська молодь, цифрові технології, дистанційне освітнє середовище, інформаційно-комунікаційні технології, інклюзивна 3D-карта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондар Л. М., Добко Т. В., Лобановська І. Г. та ін. Сучасна шкільна бібліотека: організація роботи : практ. посіб. Київ, 2019. 359 c.
2. Вільцанюк І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в національно-патріотичному вихованні молоді. URL: https://dismp.gov.ua/vykorystannia-informatsijno-komunikatsijnykh-tekhnolohij-v-natsionalno-patriotychnomu-vykhovanni-molodi/ (дата звернення: 15.01.2022).
3. Державна цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання до 2025 року: Постанова Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 р. № 673. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/673-2021-%D0%BF#Text (дата звернення: 15.01.2022).
4. Концепція національного виховання студентської молоді: додаток до рішення колегії МОН від 25.06.2009. протокол № 7/2–4. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vr2_4290-09#Text (дата звернення: 15.01.2022).
5. Кравченко О., Міщенко М. Інноваційний проєкт комплексної реабілітації людей з інвалідністю. Перспективи та інновації науки, 2022, №4 (9).
6. Масовець О. А. Віртуальні технології як передумова розвитку конкурентоспроможності підприємства. 2019. URL: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/4753/virtualnarealnist.pdf (дата звернення: 15.01.2022).
7. Національно-патріотичний табір для студентської молоді «Дія» (І – VІІІ зміни) : навч. посіб. \ уклад. О.І. Безлюдний, О.О. Кравченко. Умань, 2018. 220 с.
8. Павлушенко О., Мазай Л., Прокопчук Л., Павликівська Н. Інтернет-ресурси як засоби формування національно-патріотичного світогляду студентів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. № 5. С.130–146. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3826/1911 (дата звернення: 15.01.2022).
9. Хемчян І. І. , Бондар Л. М. , Добко Т. В. , Рубан А. І. Патріотичне виховання у шкільних бібліотеках: методи та підходи : метод. рек. / наук. ред.: Л. Д. Березівська, Т. В. Добко. Київ, 2017. 103 c.
10. Череповська Н. І. Медіаосвітні ресурси розвитку патріотизму і критичного мислення молоді : навчально-методичний посібник. Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2017. 156 c.
11. Fedorova Svetlana, Ivanova Daria, Balysheva Ksenia. Digital technologies in civic and patriotic education of students. Web of Conferences. 2021. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202127312054
12. Kamil Roman. The use of information and communication technologies in patriotic education. Journal of Education, Health and Sport. 2019. P. 487–496. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.3407750 http://ojs.ukw.edu.pl/index.php/johs/article/view/7446
13. Lacka E., Wong T.C., Haddoud Yacine M. Can digital technologies improve students' efficiency? Exploring the role of Virtual Learning Environment and Social Media use in Higher Education. Computers & Education. 2021. DOI: doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104099

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.