// Наука і освіта. – 2020. – №2. – 73-77.
Микола Степанець,
аспірант кафедри педагогіки,
Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87-2, м. Суми, Україна
СТАНОВЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ МАГІСТРІВ У КОНТЕКСТІ РЕФОРМУВАННЯ
СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ КАНАДИ
АНОТАЦІЯ:
Актуальність дослідження зумовлена численними змінами освітньої парадигми у магістерській освіті педагога та його професійному зростанні. Тому висвітлення реформ, що відбувались у вищій освіті Канади у період з початку 19 до кінця 20 століття, має важливе значення. Вперше університети залучили до педагогічної освіти у 1906 через створення педагогічних факультетів. Провінції Канади розвивалися в різних напрямах, тому існує тільки один загальний аспект, який полягає в тому, що всі програми підготовки педагогів є університетськими. Провідну роль у канадському освітньому просторі грає декілька структур: провінційні департаменти та міністерства, Асоціація університетів і коледжів Канади, Асоціацією деканів освіти Канади, шкільні ради провінцій. Представниками канадських університетів і коледжів організовувались конференції, що мали значний влив на освіту, на яких обговорювалися проблеми магістерської освіти в галузі гуманітарних наук та шляхи їх вирішення. Важливого значення набуває вдосконалення якості викладання, яке залежить від постійного підвищення кваліфікації вчителя, шляхом отримання магістерського рівня освіти.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
вища освіта, освітні реформи, магістр, навчальна програма, підготовка педагогічних працівників, освіта Канади.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Agreement on internal trade: Consolidated Version. (2015). Internal Trade Secretariat. Winnipeg. Retrieved from https://www.ait-aci.ca.
2. Atkinson, L., Clandinin, J., Grimmett, P., Mandzuk, D., Sanford, K. & Young, J. (2008). Working group report for Theme №1: Teacher education governance, policy and the role of the university. In T. Falkenberg & H. Smits (Eds.), Mapping out research in teacher education in Canada. Winnipeg: Faculty of Education of the University of Manitoba. Retrieved from https://home.cc.umanitoba.ca/~falkenbe/Publications/Falk enberg_&_Smits_(2008).pdf.
3. Cole, A. (2000). Toward a preliminary understanding of teacher education reform in Anglophone Canada. McGill Journal of Education, 35(2). Retrieved from https://mje.mcgill.ca/article/download/8523/6456.
4. Crocker, R. K., & Dibbon, D. (2008). Teacher education in Canada: A baseline study. H. Rasham (Ed.). Kelowna, BC: Society for the Advancement of Excellence in Education.
5. Gambhir, M., Broad, K., Evans, M., Gaskell, J. (2008). Initial Teacher Education in Canada: Themes and Issues. The Ontario Institute for Studies in Education. – University of Toronto.
6. Grimmett, P. P., Young, J., & Lessard, C. (2012). Teacher certification and the professional status of teaching in North America: The new battleground for public education. Charlotte, NC: Information Age Publishing.
7. Henley, D. & Young, J. (2009). Trading in education: The Agreement of Internal Trade, labour mobility and teacher certification in Canada. Canadian Journal of Educational Administration and Policy (91). Retrieved from https://www.umanitoba.ca/publications/cjeap/articles/henl eyyoung.html.
8. Kitchen, J. (2009). Advancing teacher education through faculty development. Brock Education, 19 (1), Retrieved from https://brock.scholarsportal.info/journals/brocked/home/in dex
9. Master of Education in Leadership in Learning: University of Prince Edward Island. (n.d.). Retrieved June 19, 2020, from https://www.upei.ca/programs/mastereducation.
10. Master of Education in Educational Administration and Leadership: University of British Columbia. (n.d.). Retrieved June 19, 2020, from https://www.grad.ubc.ca/prospective-students/graduatedegree-programs/master-of-education-educationaladministration-leadership.
11. Ontario Ministry of College and Universities. (1984) Opinion and Future. The Commission on the Future Development of the universities of Ontario. Toronto: Ministry of College and Universities.
12.Provincial Committee on Aims and Objectives of Education in the Schools of Ontario. (1968). Living and learning: The report of the Provincial Committee on Aims and Objectives of Education in the Schools of Ontario. Toronto, ON: Ontario Department of Education.
13.Jones, R. H., Scollon, R., Scollon, S. W. (2011). Intercultural Communication: A Discourse Approach, 3rd Edition, Wiley-Blackwell.
14.Sears, A., Clarke, G. M., & Hughes, A. (1999). Canadian citizenship education: The pluralistic ideal and citizenship education for a post-modern state. In J. Torney-Purta, J. Schwille, & J.A. Amadeo (Eds.), Civic education across countries: Twenty-four national case studies from the IEA civic education project. Amsterdam: IEA.
15. Van Nuland, S. (2011). Teacher education in Canada. Journal of Education for Teaching, 37 (4).