// Наука і освіта. – 2024. – №3. – 60-64.
Анна Цекус,
здобувачка магістратури,
"Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ",
пл. Кошшута, 6, м. Берегове, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0007-4300-238X
Ілона Густі,
доктор філософії,
доцентка кафедри філології,
"Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ"
пл. Кошшута, 6, м. Берегове, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1900-8112
СТАВЛЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАКАРПАТТЯ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
АНОТАЦІЯ:
Дослідження вивчає ставлення викладачів закладів вищої освіти до дистанційного навчання у двох провідних закладах вищої освіти Закарпаття, зосереджуючись на зміні, спричинені розвитком онлайн-навчання, особливо під час пандемії COVID-19. Дослідження має на меті визначити спільні риси та відмінності у сприйнятті викладачів та дослідити фактори, які формують ці ставлення. Використовуючи як кількісні, так і якісні методи, дослідження систематично аналізує демографічні дані викладачів, їх досвід та сприйняття, пропонуючи комплексне розуміння того, як вони взаємодіють та адаптуються до онлайн-навчання. Дослідження залучило різноманітну групу викладачів різних дисциплін, які взяли участь в онлайн-опитуванні, проведеному протягом 2023–2024 навчального року. Опитування було розроблено двома мовами – українською та угорською – для забезпечення інклюзивності та ефективної комунікації між респондентами та дослідниками. Кількісний аналіз виявив закономірності та кореляції, тоді як якісний аналіз надав більш глибоке розуміння нюансів досвіду та викликів, з якими стикалися викладачі під час онлайн-навчання. Результати дослідження показують, що хоча більшість викладачів відчували себе підготовленими до онлайн-навчання, поширеними були занепокоєння щодо академічної доброчесності, психічного здоров'я та цифрового оцінювання. Незважаючи на ці виклики, викладачі визнали гнучкість та доступність онлайн-навчання, але висловили перевагу традиційним методам навчання. Значною тенденцією, що спостерігалася, було те, що молодші викладачі були більш сприйнятливі до онлайн-навчання порівняно зі старшими колегами, які були більш стурбовані переходом на онлайн-платформу. Дослідження робить висновок, що хоча дистанційне навчання пропонує значні переваги (наприклад, гнучкість, доступність, різноманітність цифрових інструментів тощо), воно також представляє виклики (наприклад, технічні проблеми, відсутність соціальної взаємодії, перевантаження та вигорання тощо), які необхідно вирішувати для підвищення його ефективності. Результати цього дослідження можуть допомогти сформувати освітню політику та стратегії для створення більш ефективних та інклюзивних навчальних середовищ у мінливому світі освіти.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
виклики, дистанційне навчання, психічне здоров’я, мотивація студентів, онлайн-навчання, пандемія, залучення студентів, ставлення викладачів, підтримка викладачів, Закарпаття.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Cékusz A. Students’ and tertiary teachers’ attitudes to distance learning. Бакалаврська робота. Берегове : Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ. 2024.
2. Dobbs R., del Carmen A., Waid-Lindberg, C. Students’ perceptions of online courses: the effect of online course experience. The Quarterly Review of Distance Education. 2017. Vol. 18, № 1. С. 98–109. URL: https://eric.ed.gov/?id=EJ864039 (дата звернення: 30.04.2024).
3. Hannay M., Newvine T. Perceptions of distance learning: a comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching. 2006. Vol. 2, № 1. С. 1–11. URL: http://jolt.merlot.org/documents/MS05011.pdf (дата звернення: 30.06.2024).
4. Hargis J. What is effective online teaching and learning in higher education? Academia Letters. Article 13. URL: https://doi.org/10.20935/AL13 (дата звернення: 12.12.2023).
5. Hopker E., Atherfold R., Bartlett T., Ibrahim M., Lynch C., de Carvalho C. P., ... Sureshbabu L. Exploring the use of technology and teacher confidence to develop and support teaching and learning with variation for fluency in 16-19-year-old GCSE maths re-sit learners, within different learning environments. Centres for Excellence in Maths. URL: https://www.et-foundation.co.uk/wp-content/uploads/2021/10/31.-Newham-Use-of-technology-andteacher-confidence.pdf (дата звернення: 22.08.2024).
6. Horspool A., Lange C. Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2012. Vol. 37. P. 73–88. DOI: https://doi.org/10.1080/02602938.2010.496532 (дата звернення: 15.08.2024).
7. Sari T., Nayir F. Challenges in distance education during the (Covid-19) pandemic period. Qualitative Research in Education. Vol. 3, № 3. P. 328–360. DOI: https://doi.org/10.17583/QRE.2020.5872.
8. Seok S., DaCosta B., Kinsell C., Tung, C. K. Comparison of instructors’ and students’ perceptions of the effectiveness of online courses. Quarterly Review of Distance. Vol. 11, № 1. P. 25–36.
9. Ulla, M. B., Perales, W. F. Emergency remote teaching during COVID-19: The role of teachers’ online community of practice (CoP) in times of crisis. Journal of Interactive Media in Education. 2021. Vol. 9. P. 1–11. https://doi.org/10.5334/jime.617 (data zvernennia: 4.10.2024).
10. Weller M. 25 years of ed tech. Edmonton : AU Press, 2020. 221 p. URL: https://doi.org/10.15215/aupress/9781771993050.01 (data zvernennia: 20.08.2024).
11. Густі І., Барань Є., Лехнер І., Фабіян М. Особливості викладання мов у період карантину в Закарпатському угорському інституті імені Ференца Ракоці ІІ: Результати анкетного опитування й інтерв’ювання. Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія. 2022. Вип. 36. P. 90–102.
12. Сидоренко Т. В., Сидоренко А. І. Дистанційне навчання: погляд студентів і викладачів. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2022. № 1. С. 118–125.