Микола Носко, Ольга Мехед, Микола Дейкун, Марина Шестакова ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я

// Наука і освіта.  2024.  №3. – 46-52.

Микола Носко,
доктор педагогічних наук, професор кафедри спорту,
дійсний член Національної академії педагогічних наук України,
заслужений діяч науки і техніки України,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9903-9164


Ольга Мехед,
доктор педагогічних наук, професор кафедри біології,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-9485-9139


Микола Дейкун,
кандидат медичних наук, професор кафедри біології,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0008-1359-537X


Марина Шестакова,
кандидат хімічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації,
біології і охорони здоров’я,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет
імені К. Д. Ушинського»
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0005-9980-8038


ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ГРОМАДСЬКОГО ЗДОРОВ’Я


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються основні умови використання технологій змішаного навчання при підготовці фахівців з громадського здоров’я. Змішане навчання, яке поєднує традиційні методи викладання з цифровими технологіями, стає все більш популярним у сучасній освіті. Проаналізовано переваги та виклики впровадження змішаного навчання в контексті підготовки фахівців з громадського здоров’я. Серед основних переваг виділяються гнучкість навчального процесу, можливість персоналізації навчання, а також підвищення мотивації та залученості студентів. Окрема увага приділена розробці інтерактивних навчальних матеріалів та використанню сучасних інформаційних технологій для підтримки освітнього процесу. У статті також обговорюються проблеми та труднощі, з якими можуть зіткнутися викладачі та студенти під час впровадження змішаного навчання. Зокрема, розглядаються питання технічного забезпечення, необхідність підготовки викладачів до використання нових технологій. Мета дослідження полягала у дослідженні ефективності інтеграції традиційних методів викладання з сучасними цифровими технологіями в освітньому процесі майбутніх фахівців з громадського здоров’я. Використано наступні методи дослідження: аналіз наукової, психолого-педагогічної, навчально-методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; синтез та узагальнення теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; узагальнення власного педагогічного досвіду підготовки майбутніх фахівців з громадського здоров’я до здійснення професійної діяльності, а також практичного досвіду педагогів. Змішане навчання, як показано у статті, сприяє більш гнучкому та індивідуалізованому підходу до навчання, забезпечуючи студентів необхідними знаннями та практичними навичками. Розглянуто також виклики та перспективи впровадження таких технологій у систему освіти. Детальний аналіз показує, що використання змішаного навчання сприяє підвищенню мотивації студентів, розвитку їхніх самостійних навичок та здатності до критичного мислення. Таким чином, технології змішаного навчання є ефективним інструментом для підготовки висококваліфікованих фахівців у галузі громадського здоров’я. Подальші перспективи досліджень у цій сфері включають вивчення впливу різних технологій на результати навчання, розробку нових методик і підходів для підвищення ефективності змішаного навчання, а також вивчення кращих практик впровадження змішаного навчання в різних освітніх і культурних контекстах. Важливим напрямом досліджень є також аналіз економічної ефективності змішаного навчання та його впливу на доступність і якість освіти у сфері громадського здоров’я.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

майбутні фахівці з громадського здоров’я, освітній процес, професійна діяльність, технології змішаного навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
 

1. Вержиховська О. М., Гурський В. А, Плахтій М. П. Науково-дослідна діяльність в галузі освіти : навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : МЕДОБОРИ ПП, 2015. 312 с.
2. Мехед О. Б., Третяк О. П., Дейкун М. П. Формування професійних компетенцій майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я в умовах дистанційної освіти. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Теорія та методика навчання природничих наук. Вінниця : ВДПУ, 2024. № 6. С. 17–23.
3. Носко М. О., Дейкун М. П., Мехед О. Б. Роль сучасних технологій у формуванні професійних компетенцій майбутніх фахівців в галузі охорони здоров’я. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Вип. 26(182). Чернігів : НУЧК, 2024. С. 113–117.
4. Носко М., Мехед О. Науково-дослідницька робота студентів як складова частина підготовки до соціально-педагогічної діяльності. Наука і освіта. 2022. № 2. С. 39–43.
5. Сущенко Л. О., Андрющенко О. О., Сущенко П. Р. Цифрова трансформація закладів вищої освіти в умовах діджиталізації суспільства: виклики і перспективи. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : «Педагогіка. Соціальна робота». 2022. № 2(51). С. 51–63.
6. Швидкий А. Л., Мехед Д. Б., Мехед О. Б. Особливості впровадження інформаційних технологій у навчальний процесс (психологічний аспект). Збірник наукових праць. Педагогічні науки. Вип. 61. Херсон : ХДУ, 2012. С. 401–406.
7. Chystiakova, I. A., Ivanii, O. M., Mekhed, O. B., Nosko, Y. M., Khrapatyi, S. PhD Training Under Martial Law in Ukraine. Journal of Higher Education Theory and Practice, 2022, 22(15), pp. 151–163. doi.org/10.33423/jhetp.v22i15.5568
8. Gregory Griban, Serhii F. Kudin, Hanna I. Zhara, Andrii V. Kuzhelnyi, Tamara V. Mazur, Yuliya M. Nosko, Olha B. Mekhed. Formation and Preservation of Students’ Mental Health in the Process of Studying at Pedagogical Universities. Acta Balneologica, 2023. Vol. LXV № 1(173). 55–61. doi.org/10.36740/ABAL202301110.
9. Mekhed O.B. Application of stem technologies in the rofessional training of specialists in the field of human health. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2024. Вип. 3К(176). С. 39–42.
10. Selwyn, N. Digitalisation of education in the era of climate collapse and planetary breakdown. World Yearbook of Education 2024: Digitalisation of Education in the Era of Algorithms, Automation and Artificial Intelligence, 2023, pp. 261–275.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.