Ірина Хоменко, Ольга Головатенко, Інна Дудник ВПЛИВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ У СІЛЬСЬКІЙ МАЛОКОМПЛЕКТНІЙ ШКОЛІ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ

// Наука і освіта.  2024.  №2. – 47-53.

Ірина Хоменко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0000-0002-1330-3604


Ольга Головатенко,
викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0009-0009-5301-8718


Інна Дудник,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри спортивних дисциплін,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0000-0003-3150-8387


ВПЛИВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ У СІЛЬСЬКІЙ МАЛОКОМПЛЕКТНІЙ ШКОЛІ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито особливості позакласної роботи в сільській малокомплектній школі та проаналізовано її вплив на фізичний розвиток учнів. Проаналізовано специфіку та функції позаурочної роботи з фізичного виховання учнівської молоді в сільській малокомплектній школі. На основі порівняльного аналізу оцінено особливості фізичного розвитку сільських школярів, що займаються у секції загальної фізичної підготовки під час позакласної роботи. У роботі використано методи антропометричних досліджень, методи визначення функціональних показників, математичний аналіз отриманих даних. Реакція серцево-судинної системи на дозоване фізичне навантаження з кросу, і показники проби Мартіне з подальшим розрахунком індексу Руф’є показали, що діти, які займаються у групі ЗФП у позаурочний час, мають кращу витривалість і пристосованість до дозованого фізичного навантаження (Р<0,05). Оцінка фізичної підготовленості дітей експериментальної групи виявила достовірні відмінності у показниках бігу на 1 000 м, бігу на 30 м, човникового бігу 4х9 м на рівні (Р<0,05). У стрибках у довжину з місця спостерігалася деяка рівність в обох групах (Р>0,05). Загалом проведене дослідження особливостей позакласної роботи з фізичної культури свідчить про значні потенційні можливості цього напряму навчально-виховного процесу для оптимального забезпечення умов фізичного розвитку учнів у сільській малокомплектній школі.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізкультурно-оздоровчі заходи, позаурочні форми заняття, школярі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Асташова О.М., Лимонченко А.С., Сафонова М.С. Підвищення ефективності розвитку фізичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Вісник ЛНУ ім. Т. Шевченка. Теоретичні та методичні аспекти фізичного виховання учнівської молоді. 2010. № 17. C. 79–83.
2. Базильчук Л. Суть і специфіка позакласної роботи в сучасній школі. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2017. Вип. 57. С. 289–298.
3. Бєлікова Н., Подубінська С. Сучасний стан організації позакласної роботи з фізичної культури. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2019. № 14. С. 15–19.
4. Борисенко А. Особливості фізичного виховання в сільській малокомплектній школі. Фізичне виховання в школі. 1998. № 3. С. 8–14.
5. Винник Н.М., Онопрієнко О.М. Методи визначення морфофункціонального розвитку студентської молоді : методичні рекомендації. Черкаси, 2015. 76 с. 
6. Грицюк С. Особливості позакласної роботи з молодшими школярами, спрямованої на їх фізичний розвиток. Науковий вісник МДПУ. Серія «Педагогіка». 2015. № 2(15). С. 208–212.
7. Набок М. Проблеми сільської школи та управління нею в процесі реформування освіти в Україні. Інформаційні технології і засоби навчання. Київ : Атіка, 2015. С. 208–222.
8. Отравенко О.В., Полтавський А.П. Організація і методика оздоровчої та спортивно-масової роботи : навчально-методичний посібник. Луганськ : ЛНУ імені Тараса Шевченка, 2010. 287 с.
9. Пахальчук Н.О. Організація фізичного виховання молодших школярів у сільській школі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2015. № 2(20). С. 303–310.
10. Сопотницький Р.С. Позаурочні заняття як засіб формування здоров’я особистості учнівської молоді. Матеріали Всеукраїнської наукової конференції «Інноваційні підходи до фізичного виховання і спорту учнівської та студентської молоді» / за заг. ред. А.В. Огнистого, К.М. Огнистої. Тернопіль : ТАЙП, 2022. С. 162–166.
 
         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.