// Наука і освіта. – 2024. – №2. – 47-53.
Ірина Хоменко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0000-0002-1330-3604
Ольга Головатенко,
викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0009-0009-5301-8718
Інна Дудник,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри спортивних дисциплін,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
б-р Т. Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
ORCID ID: https:// orcid.org/ 0000-0003-3150-8387
ВПЛИВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ У СІЛЬСЬКІЙ МАЛОКОМПЛЕКТНІЙ ШКОЛІ НА ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ
АНОТАЦІЯ:
У статті розкрито особливості позакласної роботи в сільській малокомплектній школі та проаналізовано її вплив на фізичний розвиток учнів. Проаналізовано специфіку та функції позаурочної роботи з фізичного виховання учнівської молоді в сільській малокомплектній школі. На основі порівняльного аналізу оцінено особливості фізичного розвитку сільських школярів, що займаються у секції загальної фізичної підготовки під час позакласної роботи. У роботі використано методи антропометричних досліджень, методи визначення функціональних показників, математичний аналіз отриманих даних. Реакція серцево-судинної системи на дозоване фізичне навантаження з кросу, і показники проби Мартіне з подальшим розрахунком індексу Руф’є показали, що діти, які займаються у групі ЗФП у позаурочний час, мають кращу витривалість і пристосованість до дозованого фізичного навантаження (Р<0,05). Оцінка фізичної підготовленості дітей експериментальної групи виявила достовірні відмінності у показниках бігу на 1 000 м, бігу на 30 м, човникового бігу 4х9 м на рівні (Р<0,05). У стрибках у довжину з місця спостерігалася деяка рівність в обох групах (Р>0,05). Загалом проведене дослідження особливостей позакласної роботи з фізичної культури свідчить про значні потенційні можливості цього напряму навчально-виховного процесу для оптимального забезпечення умов фізичного розвитку учнів у сільській малокомплектній школі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
фізкультурно-оздоровчі заходи, позаурочні форми заняття, школярі.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА: