Михайло Подоляк ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ «ПЕРЕВЕРНУТОГО КЛАСУ» В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

// Наука і освіта.  2024.  №2. – 33-40.

Михайло Подоляк,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
української та іноземних мов імені Якима Яреми,
Львівський національний університет
ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Ґжицького,
вул. Пекарська, 50, м. Львів, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-1482-488X
ResearcherID: J-1773-2017
Scopus Author ID: 57465191600
Web of Science ResearcherID: AAH-9055-2020


ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДИКИ «ПЕРЕВЕРНУТОГО КЛАСУ» В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:
Навчальний процес в університеті ХХІ століття передбачає широке використання сучасних освітніх та інформаційно-комп'ютерних технологій. Виклики та проблеми, які виникають на сучасному етапі життя суспільства зумовлюють пришвидшений перехід на використання таких технологій. Коронавірусна епідемія, вторгнення росії в Україну змушують викладачів університетів частіше використовувати дистанційну та змішану форми навчання. «Перевернутий клас» є однією з видів змішаної форми навчання, яка передбачає використання у навчальному процесі принципів інформаційно-комп'ютерних технологій та змішаного навчання. Дослідженням «перевернутого класу» займалися багато вчених, здебільшого іноземних, у меншій мірі українських. Це зумовлено тим, що в Україні цей метод організації навчального процесу є досить новим. До дослідників «перевернутого класу» відносимо: Н. Білоусова та Т. Гордієнко, Н. Приходькіна, А. Альджарах, М. Томас, С. Ахмад, Г. Джонсон, Ґ. Чекінато, Г. Лі, А. Волес та інші. Основним принципом «перевернутого класу» є самостійне навчання та опанування студентами матеріалу вдома, переглядаючи відеолекції та читаючи навчальні матеріали; у класі, під час очного навчання з викладачем, учні та студенти виконують практичні вправи, лабораторні заняття, шукають спільно з викладачем відповіді на незрозумілі запитання. Мета нашого дослідження полягає в експериментальній перевірці сприйняття студентами методу «перевернутого класу» при вивченні іноземної мови за фаховим спрямуванням. Результати опитування продемонстрували зацікавленість та підвищення мотивації студентів навчатися при використанні методу «перевернутого класу». Цей метод є ефективним при вивченні іноземної мови студентами закладів вищої освіти (ЗВО). Метод «перевернутого класу» рекомендуємо використовувати з іншими навчальними методиками (кооперативне навчання, метод проектів та кейсів, CLIL) для підвищення його ефективності.

 

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчання іноземної мови, «перевернутий клас», змішане навчання, дистанційне навчання, мовленнєвий акт.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
 

1. Білоусова Н., Гордієнко Т. Застосування технології перевернутого навчання в роботі загальноосвітнього навчального закладу. Молодий вчений, 2019. № 5.2 (69.2). с. 102–105.

2. Добровольська Н. Технологія перевернутого навчання у вищій школі в умовах карантину. Humanities science current issues, 2020. Вип. 1. c. 198–202. https://doi. org/10.24919/2308-4863.1/32.214501.

3. Приходькіна Н. Використання технології «переверненого навчання» у професійній діяльності викладачів вищої школи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота», 2014. Вип. 30. С. 141–144.

4. Al-Naabi I. Is it Worth Flipping? The Impact of Flipped Classroom on EFL Students' Grammar. English Language Teaching, 2020. 13. 6. p. 64–75. https://doi.org/10.5539/elt. v13n6p64.

5. Aljaraideh Y. Students’ perception of flipped classroom: A case study for private universities in Jordan. Journal of Technology and Science Education, 2019. 9(3). P. 368–377. https://doi.org/10.3926/jotse648.

6. Aljarrah A., Thomas M., Shehab M. Investigating temporal access in a flipped classroom: procrastination persists. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2018. Vol. 15:1. P. 1–18. https://doi. org/10.1186/s41239-017-0083-9.

7. AlJaser A. Effectiveness of using flipped classroom strategy in academic achievement and self-efficacy among education students of Princess Nourah Bint Abdulrahman University. Canadian Center of Science and Education, 2017. 10(14). P. 67–77.

8. Attaran M., Zainuddin Z. Malaysian students’ perceptions of flipped classroom: a case study. Innovations in Education and Teaching International, 2015. 53. 6. P. 660–670. http://dx.doi.org/10.1080/14703297.2015.1102079.

9. Başal A. The Implementation of a Flipped Classroom in Foreign Language Teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 2015. 16. 4. P. 28–37. https://doi. org/10.17718/tojde.72185.

10. Birová L. Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language. Publicaciones, 2019. 49(5). P. 93–112. https://doi.org/10.30827/publicaciones.v49i5.15114.

11. Cecchinato G. Flipped classroom: innovare la scuola con le tecnologie digitali. TD Tecnologie Didattiche, 2014. 22 (1). p. 11–20.

12. Christopher J. R., Lynley D. P. Advances in medical education and practice: student perceptions of the flipped classroom, Advances in Medical Education and Practice, 2017. 10. P. 63–73, https://doi.org/10.2147/AMEP.S109037.

13. Du Y. Discussion on Flipped Classroom Teaching Mode in College English Teaching. English Language Teaching, 2018. 11. p. 92–97. http://doi.org/10.5539/elt. v11n11p92. 

14. Harris B., Harris J., Reed L., Zelihic M. Flipped classroom: Another tool for your pedagogy tool box. Developments in Business Simulation and Experiential Learning, 2016. 1(43). P. 325–333.

15. Heredia Ponce H., Romero O., Romero C. Language Teaching through the Flipped Classroom: A Systematic Review. Educ. Sci., 2022. 12. p. 675–689. https://doi. org/10.3390/educsci12100675.

16. Farrah M., Qawasmeh A. English Students' Attitudes Towards Using Flipped Classrooms in Language Learning at Hebron University. Research in English Language Pedagogy, 2018. 6(2). P. 275–294.

17. Lee G., Wallace A. Flipped Learning in the English as a Foreign Language Classroom: Outcomes and Perceptions. TESOL Quarterly, 2017. 52. 1. p. 62–84. https://doi. org/10.1002/tesq.372.

18. Ngo H., Yunus M. Flipped Classroom in English Language Teaching and Learning: A Systematic Literature Review. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 2021. 11(3). p. 185–196. http://dx.doi.org/10.6007/IJARBSS/v11-i3/8622.

19. Phoeun M., Sengsri S. The Effect of a Flipped Classroom with Communicative Language Teaching Approach on Undergraduate Students’ English Speaking Ability. International Journal of Instruction, 2021. 14(3). p. 1025–1042. https://doi.org/10.29333/iji.2021.14360a.

20. Vitta J., Al-Hoorie A. The flipped classroom in second language learning: A meta-analysis. Language Teaching Research, 2023. 27. p. 1268–1292. https://doi. org/10.1177/1362168820981403.

21. Zakareya S. The Flipped Classroom Model to Develop Egyptian EFL Students’ Listening Comprehension. English Language Teaching, 2016. 9. 9. P. 166–178. http://dx.doi. org/10.5539/elt.v9n9p166.

22. Zhang F. Quality-Improving Strategies of College English Teaching Based on Microlesson and Flipped Classroom. English Language Teaching, 2017. 10. 5. P. 243–249. http://doi.org/10.5539/elt.v10n5p243. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.