// Наука і освіта. – 2023. – №1. – 11-16.
Денис Бондаренко,
учитель фізики та математики,
Харківська гімназія № 12 Харківської міської ради Харківської області,
вул. Чугуївська, 35А, м. Харків, Україна
здобувач ІІІ освітньо-наукового рівня вищої освіти
за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки»,
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
вул. Валентинівська, 2, м. Харків, Україна
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-6602-5337
ВИКОРИСТАННЯ QR-ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
АНОТАЦІЯ:
У статті розкрито приклади використання QR-технологій на уроках у базовій школі в період дистанційного або змішаного навчання. Визначено, що використання потужного освітнього потенціалу інноваційних технологій сприяє розвитку не лише пізнавального інтересу учнів, а й формуванню у них готовності до інноваційної діяльності. Проведено глибокий аналіз поняття «інноваційні технології», визначено їх сутність та зміст, доцільність використання в освітньому процесі. Висвітлено практичні здобутки закладу загальної середньої освіти у напрямі використання елементів інноваційних технологій під час дистанційного або змішаного навчання, які дають змогу поліпшити освітній процес у цілому та процес формування готовності учнів до інноваційної діяльності зокрема. Також на практичному досвіді доведено ефективність застосування елементів інноваційних технологій на уроках дисциплін природничо-математичного циклу. Це дало змогу констатувати, що процес формування готовності інноваційної діяльності учнів, насамперед, залежить від мотивації, готовності та рівня зацікавленості та оволодіння інноваційними технологіями самим учителем. Адже системне використання інноваційних технологій учителем, його здатність показати необхідність та доцільність їх використання, показати інноваційні шляхи розв’язання конкретних проблем переконають учнівство та змусять його неминуче включитися в інноваційну діяльність. З’ясовано, що використання інноваційних освітніх технологій – це ефективний засіб організації навчально-пізнавальної діяльності у період дистанційного та змішаного навчання, який дає змогу включати учнів у самостійну інноваційну діяльність та сформувати у них готовність до інноваційної діяльності у буденному житті. У процесі дослідження методологічну базу становили сукупність теоретичних (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення) та емпіричних (спостереження за діями учасників освітнього процесу) методів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
QR-технології, дистанційне та змішане навчання, інновації, інноваційна діяльність, педагогічна технологія, учні базової школи.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Даниленко Л. Педагогічні умови формування готовності вчителя у післядипломній освіті до застосування інноваційних технологій інтерактивного навчання. Педагогіка і психологія. 2015. № 44. С. 123–127.
2. Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2004. 352 с.
3. Ігнатенко М. Сучасні освітні технології. Математика в школі. 2003. № 3–4. С. 12.
4. Мармаза О. Менеджмент в освіті: дорожня карта керівника : навчальний посібник. Харків : Основа, 2007. 448 с.
5. Попова О. Гуманізація інноваційних освітніх процесів як умова розкриття образу «Я» дитини. Педагогіка та психологія. 2015. № 50. С. 56–64.
6. Попова О.В. Становлення і розвиток інноваційних педагогічних ідей в Україні у ХХ столітті : монографія. Харків : ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2001. 256 с.
7. Пліш І. Використання інформаційно-комунікаційних технологій управління якістю освіти в загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.10. Київ, 2012. 22 с.
8. Ткачук Г. Теоретичні і методичні засади практично-технічної підготовки майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ, 2019. 447 с.
9. Цись О. Дидактичні умови застосування інформаційно-комунікаційних технологій в організації самостійної навчальної діяльності студентів технолого-педагогічних спеціальностей : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Тернопіль, 2018. 300 с.
10. Шроль Т. Формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2017. 24 с.