// Наука і освіта. – 2017. – №9. – 105-110.
DOI:
Людмила Вікторівна Шуба,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри управління фізичною культурою та спортом,
Запорізький національний технічний університет,
вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна,
Вікторія Вікторівна Шуба,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології,
Придніпровська державна академія фізичною культури і спорту,
вул. Набережна Перемоги, 10, м. Дніпро, Україна,
Юлія Яремчук,
помічник почесного консула України в Бидгощі,
Представник директора Європейського інституту економіки в Бидгощі,
м. Бидгощ, Польща
ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТОК ДО ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
АНОТАЦІЯ:
Проаналізовано сучасну науково-методичну літературу та новітні шляхи використання різновидів фітнесу. Теоретично обґрунтовано та розроблено фітнес-технологію для дівчат 17-20 років. Установлено, що фітнес-технології – сукупність наукових методів, кроків, прийомів, сформованих в певний алгоритм дій, який реалізується певним чином в інтересах підвищення ефективності оздоровчого процесу. Мета – дослідити вплив розробленої фітнес-технології на мотивацію до занять з фізичної культури. Було розроблено фітнес-технологію для дівчат 17-20 років, яка враховує ряд важливих чинників: тип тілобудови, рівень фізичної підготовленості та соматичного здоров’я студентів. Залежно від цих чинників здійснювалося планування компонентів навантаження. В експерименті взяли участь 51 дівчат 17-20 років, яких було поділено на експериментальну (n=25) і контрольну (n=26) групи. У студенток контрольної групи заняття проводились за програмою, яка передбачала розвиток лише тих фізичних якостей, які необхідні для успішного засвоєння техніки рухових дій. У канікулярний період жодних завдань відносно розвитку фізичних якостей не було запропоновано. У студенток експериментальної групи заняття проводилися з використанням розробленої фітнес-технології з урахуванням їх індивідуальних особливостей. За анкетуванням А. Шаболтаса «Мотиви, що спонукають займатися спортом» було виявлено, що розроблена фітнес-технологія позитивно впливає на мотиваційну сферу дівчат 17-20 років. Розроблений опитувальник, який було використано після дослідження в обох групах, показав позитивні результати – більшість дівчат із задоволенням відвідували заняття з фізичної культури та розуміли її вплив на своє життя. Дані, отримані у процесі дослідження, показали ефективність розробленої фітнес-технології на мотивацію студенток до занять спортом.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
технологія, фітнес, мотивація, фізичні якості, спорт, дівчата, студентки.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Бойчук Ю.Д. Валеологическое значение физической активности / Бойчук Ю. Д. // Актуальные проблемы физической культуры и спорта: Сб. научн. статей. – Чебоксары: Чувашск. гос. пед. ун-т, 2011. – С. 360-362.
2. Давидов В. Ю. Новые фитнесс–системы (новые направления, методики, оборудование и инвентарь): [учеб. пособие] / В.Ю. Давидов, А.И. Шамардин, Г.О. Краснова; Федеральное агенство по физ. Культуре и спорту, ВГАФК. – 2-е изд., перераб. И доп. – Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2005. –284 с.
3. Довгань Н. Структурне дослідження фізичної культури студентів вищих навчальних закладів / Н. Довгань // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − № 3 (35). – С. 33-39.
4. Долженко Л. П. Фізична підготовленість і функціональні особливості студентів із різним рівнем фізичного здоров’я / Л. П. Долженко : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту. – К., 2007. – 21 с.
5. Закирова К.С. Формирование мотивации к занятиям физической культурой и спортом у студентов / К.С. Закирова, И.В. Фокина // Студенческий научный форум: Материалы V Международной студенческой электронной научной конференции. – 2013 [Элек- тронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.scienceforum.ru
6. Занюк С. С. Психологія мотивації: Навчальний посібник. / С. С. Занюк. – К.: Либідь, 2002. – 304 с.
7. Івчатова Т. В. Самостійні заняття фізичними вправами : методичні рекомендації для студентів вищих навчальних закладів / Т. В. Івчатова, Ю. Л. Соболєв, І. Б. Карпова [та ін.]. – К. : КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2007. – 55 с.
8. Матвеева Р.Ю. Мотивация студентов как основа построения учебного процесса по физическому воспитанию в вузе / Р.Ю. Матвеева // Физкультурное образование: спорт и Здоровье: Материалы IV научно-практической интернет-конференции студентов, магистрантов, аспирантов, молодых ученых. – 2012 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://lib.convdocs
9. Старчеков М.М. Рейтинговая оценка как средство повышения мотивации студентов к занятиям физической культурой / М.М. Старчеков. – Омск: СГУФК, 2005. – 23 с
10. Шуба Л.В. Фітнес-технології в системі розвитку фізичних якостей студентської молоді // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьось, С. Я. Індика. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − № 4(36). – С. 45-52.
11. Bergier B. Tsos A., Bergier J. Factors determining physical activity of Ukrainian students. Annals of Environmental Medicine. – 2014. – Vol. 21, Nr. 3. – P. 613 – 616.
12. Mowling C. M, Brock S.J., Eiler K.K. Student motivation in physical education: breaking down barrier. The Jorn. of Physical Education, Recreation & Dance. – Reston, 2004. – Vol. 75. – P. 40-45.
13. Zavydivska N., Khanikiants O. Реорганізація системи фізичного виховання студентів вищої школи: проблеми й перспективи / N. Zavydivska, O. Khanikiants // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − №1 (33). – С. 51-56.
14. Savchuk S., Kovalchuk V. Health and structure of morbidity college students / S. Savchuk, V. Kovalchuk // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. − № 3 (31). – С. 173-175.