// Наука і освіта. – 2017. – №9. – 100-104.
DOI:
Зіновія Степанівна Карпенко,
доктор психологічних наук, професор кафедри педагогічної та вікової психології,
Оксана Володимирівна Турчин,
асистент кафедри іноземних мов,
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
вул. Шевченка, 57, Івано-Франківськ, Україна
ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ЕКСПРЕСИВНОЇ ПСИХОТЕХНІКИ
АНОТАЦІЯ:
У статті подано психолого-педагогічне обґрунтування експресивної психотехніки як засобу навчання іноземної мови, що включає в себе сукупність кінестетичних (мімічних і познотонічних) реакцій, пара- й екстралінгвістичних, проксемічних засобів невербального педагогічного спілкування, за допомогою яких відбувається фасилітація спільної навчально-професійної діяльності студентів-психологів. Доведено, що засоби невербальної експресії оптимізують (полегшують, прискорюють) процес опанування іноземної мови майбутніми психологами і набуття ними про- фесійної комунікативної компетентності. Наведено результати експертної оцінки ефективності психодидактичних і комунікативно-експресивних чинників навчання іноземної мови; аргументовано уявлення про інтерактивні педагогічні технології, що включають як психодидактичний інструментарій (наочні та практичні методи навчання, організацію спільної проблемно-пошукової діяльності та ін.), так і засоби персональної комунікативної експресії педагога. Експериментальним шляхом доведено ефективність рекомендованої програми оптимізації навчання іноземної мови майбутніх психологів засобами експресивної психотехніки.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
експерсивна психотехніка, вивчення іноземної мови, інтерактивні технології, невербальна експресія, оптимізація навчання.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Вежбицкая А. Сопоставления культур через посредство лексики и прагматики / А. Вежбицкая. – М. : Языки славянской культуры, 2001. – 272 с.
2. Дианова О. М. Ролевая игра в обучении иностранному языку: обзор зарубежной методической литературы / О. М. Дианова, Л. Х. Костина // Иностранные языки в школе. – 1998. – № 3. – С. 90–92.
3. Карпенко З. С. Психологічна концепція аксіогенезу невербальної експресії особи як чинник професійної підготовки вчителя / З. С. Карпенко // Актуальні проблеми психологічної науки у вимірах сучасного освітнього простору : збірник наук. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 15–16 травн. 2014, м. Полтава, Україна ; за заг. ред. С. П. Яланської. – Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка. – С. 11–15.
4. Лабунская В. А. Не язык тела, а язык души! Психология невербального выражения личности / В. А. Лабунская. – Ростов н/Д : Феникс, 2009. – 344, [3] с. – (Психологический факультет).
5. Одарчук С. І. Англійська мова для психологів=English for psychologists / С. І. Одарчук, Н. А. Одарчук. – К. : МАУП, 2006. – 197 с.
6. Петрова Е. А. Жесты в педагогическом процессе : учебн. Пособие / Е. А. Петрова. – М. : Моск. городское пед. общество, 1998. – 278 с.
7. Роджерс Н. Путь к целостности: человекоцентрированная терапия на основе экспрессивных искусств / Н. Роджерс // Вопросы психологии. – 1995. – № 1. – С. 132–139.
8. Турчин О. В. Використання засобів невербального спілкування в процесі викладання іноземної мови / О. В. Турчин // Молодий вчений. – 2017. – № 3 (43). – 356 с. – С. 275–279.
9. Чепіль М. М. Педагогічні технології: навч. посіб. / М. М. Чепіль, Н. З. Дудник. – К. : Академвидав, 2012. – 224 с. – (Серія «Альма-матер»).