Shahin Samadpour Shahrak, Parviz Karimi Sani, Roghayeh Khamizadeh. Investigating the Impact of Painting on the Level of Pre-School Children’s Creativity.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 122-127.

Шахін Самадпур Шахрак,
магістр,
Парвіз Карімі Сані,
кандидат наук, кафедра психології,
Рогайе Хамізаде,
кандидат наук, кафедра психології,
Ісламський університет Азад, Шабестар, Іран, 


ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ МАЛЮВАННЯ НА РІВЕНЬ КРЕАТИВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено вивченню впливу малювання на рівень креативності дошкільників. Дослідження проводилось на базі дитячих садочків міста Шабестар (всього 620 дітей). Вибірку склали 30 випадково відібраних дошкільників, які відвідували дитячий садочок у 2014-2015 р., яких було поділено на контрольну та експериментальну групи по 15 осіб у кожній. З експериментальною групою проводилися спеціальні заняття з мистецтва (малювання), а контрольна група навчалася за звичайним навчальним планом без будь-яких змін. Методика, за якою навчалися діти експериментальної групи, була розроблена Вільямом Гордоном та колегами, яку було адаптовано для дошкільників. Вона включає такі 9 секцій: малювання на вільну тему; малювання довільних ліній; малювання на задану тему: люди, тварини, фрукти, квіти; ілюстрація за оповіданням; завершення незакінчених малюнків; гравюра а) на натуральних матеріалах, б) на синтетичних матеріалах; поєднання малювання та майстрування; поєднання малювання з тренуванням сприйняття на слух; поєднання малювання з вигадуванням історій та їх презентацією. Кожна секція розрахована на 30-60 хвилин. Окрім цього, також було використано Тест на креативність (автор – Абеді), який складається з 30 запитань та може використовуватися для будь-якого віку. За результатами експерименту було виявлено, що малювання дійсно позитивно впливає на розвиток креативності дітей. Окрім цього, також було досліджено такі якості дітей, як гнучкість, ініціативність та вміння малювати як складові креативності. За усіма показниками після проведення експерименту діти експериментальної групи випереджали дітей контрольної. Тож рекомендовано до навчальної програми дошкільників у дитячих садочках додавати уроки мистецтва, зокрема малювання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

малювання, креативність, вміння малювати, розвиток, ініціатива, гнучкість, дошкільники.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Asadi, M. (2006). The relationship between preschool training and social development of first and second grade students in elementary public schools in Tehran. MA thesis, Tarbiat Modarres University in Tehran.

2. Asadi, Z. (2011). The necessity of creativity growth and entrepreneurship of children to provide human resources of future organizations. Tehran, Publisher of New Thought.

3. Amir Jahani, S. H. (2011). An Inquiry into the concept of art and its composition elements. Retrieved from: firooze.com.

4. Boulan-Diaz, A. (2001). Behavioral research: A systematic approach. London: sage publications New York: John Wiley & Sons.

5. Chambers, H. (2000). Fundemental of an abnormal psychology. New York: John Wiley & Sons.

6. Danils, M. (2000). Beliefs and behavior. Cognitive therapy and research, 19, 66-94.

7. Deivid. M. (2000). Contemporary behavior therapy. Handbook of psychological change: Psychotherapy process & Practice for the 20 st century. New York: wiely.

8. Elhami, H. (2013). The effect of pre-school education on mental and academic development as well as emotional and social adjustment of school children of Torbath E Heydarieh city. MA thesis. AllamehTabatabaei University in Tehran.

9. Eshaqnia, R. (2010). Modern art and children's drawings. Tehran: Iranian art News.

10. Faraji, M. (2012). Art education in pre-school centers. Tehran: Pre-school site of education organization in Tehran.

11. Farshad, M. (2009). The effect of pre-school education on academic achievement and social development of primary students in Tehran.the Department of Education in Tehran.

12. Gharika, B. (2001). The development origins of cognitive vulnerability to depression: Negative interpersonal context leads to personal vulnerability. Cognitive therapy and research, 22, (Vol. 2), 792-712.

13. Haj,Babaee. (2007). The relationship between motor abilities and academic achievement in elementary fifth grade students of Tehran's district four.M.A. thesis. University of Allameh Tabatabaei.

14. Hakimi, A. (2012). Enrichment effect on mental and psychomotor development of nursery children. Reflection, 2.

15. Hejazi, E. &Seif, S. (2012). The effect of preschool education on academic achievement among elementary students. Proceedings of the Congress of preschool children. November 13-14. University of Welfare and Rehabilitation Sciences.

16. Hosseinzadeh, S. (2010). Investigating the relationship between pre-school training with social adjustment of first-grade elementary students of Tehran province in the academic year 2009-2010. Tehran: Ministry of Education.

17. Janson. K. &Makan.N.(2000).Social and personality development. London: Pergamon press.

18. Jorjani, M. (2011). Interaction between parents and children. Tehran: Growth.

19. Karami, M. &HeibatAllahi, A. (2011). The effect of pre-school education on the relationship between social adjustment of students from the first grade of elementary schools of districts 1 and 2 of Sanandaj city. A summary reports on education research.

20. Kazemi, M A. (2012). Ways to foster creativity. Journal of Knowledge, 92, Special Edition of Educational Sciences.

21. MirzaAqaei, H. (2002). Children, the greatest teachers of creativity. Entrepreneurship Special Issue of Trust Newspaper.

22. Pakarian, S. (2011). Analysis of the pre-school program and its impact on academic achievement and social development of elementary school students in Isfahan. M.A. thesis.TarbiatMoallem University of Tehran.

23. Perkins. D. (2002). Personality and problems of afjustment. (9thed). London: Routledge Current psychotherapies. Itasca: F. E. Peacock publishers, Inc.

24. Taleei, A. (2013). The effect of pre-school education on academic achievement and intelligence of children in primary school. Journal of Educational Sciences. Faculty of Education and Psychology, 3, 4 (Vol. 8).Tehran University.

25. Tashakori, R. & Sotudeh, M. (2008). The effect of pre-school education on the academic performance of students from the first grade to third grade of Bojnoord elementary schools. Teacher Development, 7, 25-30.

         

       
   
   
         

 

©2020 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.