// Наука і освіта. – 2015. – №9. – 118-125.
DOI:
Олена Альбертівна Кудрявцева,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В ПОЗААУДИТОРНИЙ ЧАС
АНОТАЦІЯ:
У статті розглянуто різні підходи вчених до визначення поняття «самостійна робота студентів», «пе- дагогічні умови»; проаналізовані моделі організації самостійної роботи студентів. Визначені педагогічні умови ефективної організації самостійної роботи майбутніх педагогів дошкільної освіти в позааудиторний час. За- пропоновано новий підхід до організації позааудиторної самостійної роботи студентів із вивчення навчальної дисципліни «Педагогіка загальна».
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
самостійна робота студентів, майбутні педагоги дошкільної освіти, педагогічні дисцип- ліни, самостійна робота в позааудиторний час, педагогічні умови, ефективна організація самостійної роботи.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Бондар М. М. Педагогічні умови розвиваль- ного навчання майбутніх аграрників у процесі ви- вчення загальноінженерних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / М. М. Бондар. – Київ, 2007. – 20с.
2. Васильєва Н. О. Методичні аспекти організа- ції самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів/ Н. О. Васильєва // Вісник Севастопольського НТУ: зб. наук. праць. – Севастополь, 2011. – Вип. 124. – С. 62-67. – (Серія: Педагогіка).
3. Великий тлумачний словник сучасної україн- ської мови/ уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ: ВТФ «Перун», 2009. – 1736 с.
4. Головко Л. Л. Формування досвіду самостій- ної діяльності студентів вищої сільськогосподарської школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика профе- сійної освіти» / Л. Л. Головко. – Київ, 2000. – 21 с.
5. Дудчак Г. І. Педагогічне керівництво самос- тійною роботою майбутніх учителів початкових кла- сів в умовах ступеневої освіти: автореф. дис. на здо- буття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Г. І. Дудчак. – Житомир, 2014. – 21 с.
6. Каушан Т. М. Дидактичні умови організації самостійної роботи майбутніх фахівців з комп’ютерних наук у політехнікумі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Т. М. Каушан. – Ялта, 2011. – 22 с.
7. Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. праць Нац-го пед-го ун-ту імені М. Драгоманова. – К.: Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153- 161.
8. Паршакова О. Д. Проблеми організації та ко- нтролю самостійної роботи студентів у світлі Болон- ського освітнього процесу / О. Д. Паршакова // Вища освіта України. – 2010. – № 2. – С. 36-43.
9. Сидорчук Н. Г. Організація самоосвітньої ді- яльності майбутніх учителів у процесі вивчення пре- дметів педагогічного циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Н. Г. Сидорчук. – Ки- їв, 2001. – 22 с.
10. Царькова К. М. Индивидуализация самостоя- тельной работы студентов-заочников в процессе изу- чения педагогических дисциплин: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08/ К. М. Царькова. – Ярославль, 2013. – 196 с.
11. Шишкіна Н. О. Організація самостійної робо- ти студентів у процесі вивчення юридичних дисцип- лін у вищому навчальному педагогічному закладі: ав- тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної осві- ти» / Н. О. Шишкіна. – Харків, 2004. – 22 с