Олексій Чебикін, Ганна Слободянюк. Порівняльний аналіз психолого-педагогічних компетентностей та особистісних особливостей майбутніх учителів математики України та Ізраїлю

// Наука і освіта.  2022.  №2. – 5-11.

Олексій Чебикін,
доктор психологічних наук, професор,
дійсний член НАПН України,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-7905-2708

Ганна Слободянюк,
аспірант кафедри теорії та методики практичної психології,
Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-9265-2422


ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТА ОСОБИСТІСНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ УКРАЇНИ ТА ІЗРАЇЛЮ


АНОТАЦІЯ:

У статті аналізується проблема психологічної підготовки майбутніх вчителів. На основі узагальнення різних підходів виділяються три погляди на психологічну підготовку вчителя та формування відповідних компетентностей. Під психологічною компетентністю розуміється інтегральний психологічний (особистісний) інструмент фахівця, що забезпечує ефективність його професійної діяльності. Визначається три основні психологічні компетентності майбутнього вчителя математики, а саме: процесуально-ситуативна компетентність, компетентність планування та взаємодії, психолого-дидактична компетентність. Досліджуються особистісні особливості студентів, зокрема мотиваційні, інтелектуальні та комунікативні. Проводиться кореляційний аналіз, що доводить обумовлення прояву психологічних компетентностей у студентів України та Ізраїлю такими детермінантами, як адекватність спілкування та креативність.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

психологічна компетентність, психологічна підготовка, майбутні вчителі математики, особистісні особливості.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / пер. с англ. Москва : Прогресс, 1986. 422 с.
2. Brabeck M.M. Assessing the assessments of teacher preparation. Theory into practice. 2016. Vol. 55. Issue 2. Special issue: SI. P. 160–167.
3. Bruner, J. S. The relevance of education. New York : Norton, 1973. 342 p.
4. Гильбух Ю.З. Умственно одаренный ребенок. Киев, 1993. 150 с.
5. Кузьмина Н.В. Профессионализм педагогической деятельности. Санкт-Петербург : СПбГу, 1993. 63 с.
6. Ляудис В.Я. Методика преподавания психологии : учебное пособие. Москва : УМК «Психология», 2003. С. 37–51.
7. Mehrabian, A. A questionnaire measure of individual differences in achieving tendency. Dept. of Psychology, University of California, Los Angeles, 1975. 135 p.
8. Ронзин Д.В. Психологическое развитие будущего педагога-практика. Непрерывное педагогическое образование. Вып. 2. Санкт-Петербург : Образование, 1993. С. 8–21.
9. Слободянюк Г.А. До проблеми психологічної підготовки майбутніх вчителів. Наука і освіта. 2020. № 1. С. 29–33.
10. Слободянюк Г.А. Показники психологічної компетентності майбутніх учителів математики. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2021. № 2. С. 96–103.
11. Чебикін О.Я., Курлянд З.Н., Богданова І.М. Системно-діяльнісний підхід до підготовки майбутнього вичтеля : монографія. Одеса : СМИЛ, 2006. 120 с.
12. Штейнмец А.Э. Психологическая подготовка к педагогической деятельности. Санкт-Петербург, 1998. 344 с.
13. Эбзеев М.М. Психологическая подготовка студентов педвузов: наукове видання. Педагогика. 2001. № 1. С. 50–54.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.