Дарина Дворніченко, Вадим Барський. Модель змішаного навчання у викладанні медіаграмотності.

// Наука і освіта.  2021.  №1. 49-56.

Дарина Дворніченко,
кандидат політичних наук,
кафедра морського права,
Національний університет «Одеська морська академія»,
вул. Дідріхсона, 8, Одеса, Україна,
Вадим Барський,
доцент, кандидат юридичних наук,
кафедра цивільно-правових дисциплин,
Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова,
вул. Дворянська, 2, Одеса, Україна


МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ МЕДІАГРАМОТНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті досліджено особливості змішаного навчання на прикладі курсу, присвяченого медіаграмотності. Дослідження зосереджується на виявленні співвідношення між такими поняттями, як «змішане навчання», «гібридне навчання», «повсюдне навчання». Особлива увага приділяється вивченню переваг та недоліків масових відкритих онлайн-курсів (МВОК), для аналізу яких було відібрано МВОК “Very Verified: Онлайн-курс з медіаграмотності”, розроблений Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) спільно з EdEra у 2019 році. Кількісні дані для дослідження було зібрано за допомогою таких інструментів, як тестування на початку та в кінці курсу з метою зрозуміння прогресу студентів, а також аналізу коливань у самооцінці власних навичок медіаграмотності. В дослідженні також порівнюються дані щодо кількості учнів, які пройшли курс в форматі змішаного навчання та тих, хто закінчив МВОК суто онлайн. На підставі зіставлення цих даних, автори доводять перевагу моделі змішаного навчання. Було виявлено, що змішана модель навчання виявилася більш ефективною в порівнянні з моделлю повсюдного навчання, незважаючи на відсутність різниці у змісті курсу. Результати дослідження зосереджуються на окремих особливостях моделі змішаного навчання та її застосування у формальній та неформальній освіті.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

змішане навчання, масовий відкритий онлайн-курс (МВОК), медіаграмотність, повсюдна модель навчання, критичне мислення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Asarta, C., Schmidt, J. (2007). Comparing student performance in blended and traditional courses: Does prior academic achievement matter? The Internet and Higher Education, 32, 29–38, 2007. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S10 96751616300525 [in English].
2. Banados, E. (2006). A blended learning pedagogical model for teaching and learning EFL successfully through an online interactive multimedia environment: CALICO Journal, 23 (3), 533–550. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/228625193_A_ Blendedlearning_Pedagogical_Model_for_Teaching_and_Learning_EF L_Successfully_ Through_an_Online_Interactive_Multimedia_Environme nt [in English].
3. Bartolomé, A., Willem, С., Aiello, M. (2007). Blended Learning and New Literacies: The International journal of Technology, Knowledge and Society, 4. 3–9. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication /255936686_Blended_Learning_and_New_Literacies [in English].
5. Bryan, A., Volchenkova K. (2016). Blended Learning: Definition, Models, Implications for Higher Education: Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences, 8(2), 24–30. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/303815166_BL ENDED_LEARNING_DEFINITION_MODELS_IMPLICATI ONS_FOR_HIGHER_EDUCATION [in English].
6. Buhaychuk, K. (2016). Changing Learning: A Theoretical Analysis and Strategy Made in Higher Education: Information technology and means of learning, 17(4), 1–18. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/ujrn/itzn_2016_54_4_3 [in English].
7. Cooney, M., Gupton, P., O’Laughlin, M. (2000). Blurring the lines of play and work to create blended classroom learning experiences: Early Childhood Education Journal, 27(3), 165–171. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/225167051_Blu rring_the_lines_of_play_and_work_to_create_blended_cl assroom_learning_experiences [in English].
8. Cope, B., Kalantzis, M. (2010). Ubiquitous learning: An agenda for educational transformation: 6th Inter. Conf. on Networked Learning, 576–582. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/2632/ 61edce369e56860fa16a56f43bc6547110e0.pdf?_ga=2.26 8881841.1308687999.1585395173- 763566223.1585395173) [in English].
9. Eisenhardt K., Graebner, M. (2007). Theory Building from Cases: Opportunities and Challenges: The Academy of Management Journal, 50, (1), 25–32. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/258557? seq=1#metadata_info_tab_contents [in English].
10. Elsenheimer, J. (2006). Got Tools? The blended learning analysis and design expediter: Performance Improvement, 45, 8, 26–30. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1002/pfi.4930450806 [in English].
11. Guzer, B., Caner, H. (2014). The Past, Present and Future of Blended Learning: An in Depth Analysis of Literature: Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116, 4596–4603. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/275543451_The _Past_Present_and_Future_of_Blended_Learning_An_in _Depth_Analysis_of_Literature [in English].
12. Hsieh, S.W., Jang, Y.R., Hwang, G.J., Chen, N.S. (2011). Effects of teaching and learning styles on students’ reflection levels for ubiquitous learning", Computers & Education, 57 (1), 1194–1201. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.01.004 [in English].
13. Jonassen, D. H. (2003). Using cognitive tools to represent problems: Journal of Research on Technology in Education, 35(3), 362–381. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/ 15391523.2003.10782391 [in English].
14. Kim, W. (2007). Towards a definition and methodology for blended learning: Workshop on Blended Learning, pp. 1–8. Retrieved from https://www.academia.edu/1357530/Blended_Learning_T owards_a_Mix_for_SMEsStakeholders_and_their_Priorities [in English].
15. Krivonos, O. (2015). Blended learning as a basis for the formation of teacher's ict-competence: Problems of Methods of Physical-Mathematical and Technological Education, 8 (2), 19–23. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/ujrn/nz_pmfm_2015_8(2)__6 [in English].
16. Ma, J., Li, C., Liang, H.. (2019). Enhancing Students’ Blended Learning Experience through Embedding Metaliteracy: Education Research International. 1–8. DOI: https://doi.org/10.1155/2019/6791058 [in English].
17. Nguyen, T. (2015). The effectiveness of online learning; Beyond no significant difference and future horizons: MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 11 (2), 309–319. Retrieved from https://jolt.merlot.org/Vol11no2/Nguyen_0615.pdf. [in English].
18. Olazabalaga, I., Garrida, C., Ruiz U. (2016). Research on MOOCs: Trends and Methodologies. Manografica, 9, 87–98. Retrieved from https://www.ugr.es/~portalin/articulos/PL_monograph1_2 016/art_7.pdf [in English].
19. Oliver, M., Trigwell K. (2005). Can "blended learning" be redeemed?", E-Learning, 2(1), 17–26. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/250151886_Can _'Blended_Learning'_Be_Redeemed [in English].
20. Reid-Young, A. (2003). The key to e-learning is b-learning: HCi Journal of International Development. Retrieved from https://www.hci.com.au/b-learning [in English].
21. Sharma, P., Barrett, B. (2007). Blended learning: Using technology in and beyond the language classroom. Oxford, England: Macmillan Publishers Limited [in English].
22. Singh, H., Reed, R. (2001). A white paper: achieving success with blended learning: Centra Software, Retrieved from https://maken.wikiwijs.nl/userfiles/f7d0e4f0bd466199841 ede3eea221261.pdf [in English].
23. Valiathan, P. (2002). Blended learning models. American Society for Training and Development. Retrieved from https://www.purnima-valiathan.com/wpcontent/uploads/2015/09/Blended-Learning-Models2002-ASTD.pdf [in English].
24. Watson, J. (2008). Blended learning: The convergence of online and face-to-face education: Vienna, VA: North American Council for Online Learning. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED509636.pdf [in English].
25. Weiser, M. (1991). The Computer for the 21st Century. Scientific Americans, 265(3), 66–75. [in English].
26. Yigit, T., Koyun, A., Cankaya, I. (2014). Evaluation of Blended Learning Approach in Computer Engineering Education: Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 807–812. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/266208637_Eva luation_of_Blended_Learning_Approach_in_Computer_Eng ineering_Education [in English].
27. Yu, Y. T., Choy, M.E., Chan, Y. K., Lo, Y. T. (2008). A hybrid learning course on software development: Requirements validation of tool support, First International Conference, 316–327. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-85170-7_28 [in English].
28. Zakaria, M., Awang, S., Rahman, A. (2019). Are MOOCs in Blended Learning More Effective than Traditional Classrooms for Undergraduate Learners?", Universal Journal of Educational Research, 7 (11), 2417–2424. DOI: https://doi.org/10.13189/ujer.2019.0 71119 [in English].

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.