// Наука і освіта. – 2020. – №4. – 60-65.
Айнура Сейїдова, 
викладач кафедри "Загальна математика",
Нахчиванський державний університет, 
вул. Гейдара Алієва, 1, Нахчіван, Азербайджанська Республіка
ШЛЯХИ ВПРОВАДЖЕННЯ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ (ІНТЕГРАЦІЯ) 
В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ КУРСУ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ V-VI КЛАСІВ
АНОТАЦІЯ:
У статті розглянуто сучасну систему освіти, яка використовується в загальноосвітніх школах, та один із її фундаментальних принципів - інтеграцію. У наш час, як і в інших сферах, інтеграція є одним з найважливіших етапів освіти. Інтеграція є особливою вимогою в освітніх програмах, що використовуються протягом поточного періоду в загальноосвітніх школах. Азербайджанська система освіти повинна інтегруватися у світову та європейську освіту, продовжувати та розвивати світові освітні тенденції. Інтеграція в систему освіти була визнана важливим принципом і лежала в основі діяльності в галузі освіти. Роль інтеграції полягає в тому, щоб зацікавити студента не однією наукою, а кількома, привернути його увагу та заохотити до активної навчальної діяльності. У протилежному випадку успішного результату бути не може. Забезпечення належної інтеграції на уроках математики є справжньою творчою роботою для вчителя та правильного розуміння учнями цієї науки. Інтеграція вивчалася на основі тем навчальної програми для V-VI класів загальноосвітніх шкіл з предмету "Математика". Як і в інших класах загальноосвітніх шкіл, було створено зв'язок між усіма предметами для підвищення рівня освіти у V-VI класах та покращення результатів, а також було відзначено важливість спільної освіти. Було зазначено, що математичні знання необхідні для того, щоб стати активним членом сучасного суспільства, і важливо віддати перевагу їх зв’язку з життям. Підкреслювалось значення інтеграцій, що використовуються під час навчання - міжпредметних та внутрішньопредметних інтеграцій, посилаючись на цінні джерела. Наведено приклади обох інтеграцій - внутрішньопредметної та міжпредметної інтеграції. Ми досліджували можливості інтеграції деяких тем (набори, найменший загальний коефіцієнт, симетрія, додавання даних, масштаб, координати тощо) як у V класі, так і у VI класі.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
iнтеграція, міжпредметна інтеграція, внутрішньопредметна інтеграція, математика, студент, навчання.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Абдуллаев И., Алиев Ф. Из опыта междисциплинарного общения на уроках истории и математики. URL: https://diagonal.blogspot.com/2017/08/tarix-v-riyaziyyatdrslrind-fnlrarasi.html (дата обращения: 01.12.2020). 
2. Газета «Проблемы образования». 2014. 
3. Исмайлова Н. Открытый урок математики. URL: https://bakimektebleri.edu.az/168/en/news/read/5814 (дата обращения: 01.12.2020). 
4. Ибрагимов, Ф. Н., Гусейнзаде, Р. Л. Педагогика. 2013. 2 части, I часть, Баку: Murtacim. 
5. Математическое образование в Европе: основные проблемы и национальная политика. 2011. Брюссель Eurydice. 
6. Мехтиева Н. Новые учебные программы по предмету и интеграция. Журнал «Куррикулум». 2008. № 1. 
7. Сулейманова А. Н. Основы образования. Баку, 2014. 
8. Учебные программы по предмету для I-IV классов общеобразовательных школ. Баку: Образование, 2011. 
9. Учебная программа (куррикулум) по математике для общеобразовательных школ Азербайджанской Республики (I-XI классы). Баку: Образование, 2013.

										
										


























