Ольга Передерій. Розвиток креативного мислення старшокласників як пріоритетний напрямок діяльності сучасної української школи.

// Наука і освіта.  2018.  №11-12. 16-24.


DOI:

Ольга Передерій,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти,
КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»
Дніпропетровської обласної ради,
вул. Володимира Антоновича, 70, м. Дніпро, Україна
olga.dnepr.1502@ gmail.com


РОЗВИТОК КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЯК
ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМОК ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ


АНОТАЦІЯ:

У статті описано основні підходи до розуміння сутності поняття «креативне мислення» у вітчизняних і зарубіжних наукових джерелах. Аналізуються підстави виникнення і структурні компоненти креативності, фактори впливу, взаємозв’язок креативності з інтелектом й іншими здібностями людини. Досліджуються основні умови, навчальні технології, форми, методи, засоби, педагогічні системи розвитку креативного мислення старшокласників.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 креативне мислення, старшокласники, педагогічні системи, вальфдорська педагогіка, проблемне навчання, метод проектів, інформаційно-комунікативні технології (ІКТ), ігрові методи навчання, дебати.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Антонова О. Е. Сутність поняття креативності: проблеми та пошуки / О. Е. Антонова // Теоретичні і прикладні аспекти розвитку креативної освіти у вищій школі / За ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І .Франка, 2012. – С. 14–41.
2. Біломеря Т. Г. Формування креативного мислення особистості. Т. Г. Біломеря, М. В.Рудь. [Електронний ресурс] / – Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/18416.
3. Вахрущева Т. Ю. Інтерактивні технології навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності / Т. Ю. Вахрущева // Нові технології навчання. – К., 2007. – Вип. 47. – С. 64–69.
4. Ермолаева-Томина Л.Б. Проблемы развития творческих способностей (по материалам зарубежных исследований) // Вопросы психологии. – 1975. – №5. – С. 166-175. 
5. Костренко С. П. Розвиток креативного мислення молодших школярів на уроках української мови та читання через використання інформаційнокомунікативних технологій. [Електронний ресурс] / Костренко С.П. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 38177/
6. Локазюк З.Д. Розвиток творчих здібностей та креативного мислення учнів шляхом використання новітніх освітніх технологій [Електронний ресурс] / З.Д. Локазюк. – Режим доступу: .licey17.km.ua/Files/dosvid.doc
7. Лук А. Н. Психология творчества / А. Н. Лук. – М.: Наука, 1978. – 127 с.
8. Матюшкин А. М. Загадки одаренности. Проблемы практической диагностики / А. М. Матюшкин. – М.: Школа-Пресс, 1993. – 127 с.
9. Моляко В.О. Психологічні основи творчості інноваційної діяльності дітей та молоді / В.О. Моляко // Психологічні проблеми навчання, виховання, активності та розвитку особистості: Матеріали звітної наукової сесії інституту психології АПН України (10– 11 лютого 1994 р.). — К.: ІП АПН України, 1995. – С. 147–155.
10. Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи». – 2016. – 40 с.
11. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В.Л. Ординський. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
12. Позняк Т. М. Розвиток креативних здібностей особистості / Т. М. Позняк // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер.: Психологічні науки. - 2013. - Вип. 114. - С. 161-166.
13. Смалько О.А. Розвиток творчого мислення старшокласників на уроках математики з використанням інформаційних технологій навчання: дис.… канд. пед. наук: 13.00.02 / О. А. Смалько. – К., 2003. – 252 с.
14. Степанов С. С. Популярная психологическая энциклопедия / С. С. Степанов. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 672 с.
15. Ткаченко Л. І. Креативність і творчість: сучасний контент / Л. І. Ткаченко // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2014. – № 9-10. – С. 32-35.
16. Чорноус Віра. Креативне мислення у творчих пошуках особистості: літературний огляд / Віра Чорноус // Нова педагогічна думка: науково- методичний журнал. – 2014. – № 1. – С. 38-41.
17. Штейнер Р. Воспитание ребенка с точки зрения духовной науки : пер. с нем. / Р. Штейнер. – М. : Парсифаль, 1993. – 40 с.
18. Штейнер Р. Познание человека и учебный процесс / Р. Штейнер ; пер. [с нем.] Д. Виноградова. – М. : Парсифаль, 1998. – 128 с.
19. Ягоднікова В.В. Кейс-метод (Case study) як форма інтерактивного навчання майбутніх фахівців [Електроний ресурс] / В.В. Ягоднікова. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogica/2549 6.doc.htm.
20. Torrance E. P. The nature of creativity as manifest in hetesting // R. Sternberg, T. Tardif (eds.). The nature of creativity. Cambridge: Cambr. Press, 1988. – P. 43–75.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.