Kolomiiets A. M., Kolomiiets D. I., Gromov Ye. V. Implementation of The Latest World-Class Scientific Achievements in Training Process of Future Teachers.

// Наука і освіта.  2017.  №8. 72-77.


DOI:

Алла Миколаївна Коломієць,
доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи,
Вінницький державний педагогічний університет ім. М.М. Коцюбинського,
вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна,
Дмитро Іванович Коломієць,
кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри ТОЕБЖД,
Вінницький державний педагогічний університет ім. М.М. Коцюбинського,
вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна,
Євген Володимирович Громов,
кандидат педагогічних наук, викладач, начальник наукового відділу,
Вінницький державний педагогічний університет ім. М. М. Коцюбинського,
вул. Острозького, 32, м. Вінниця, Україна


ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НОВІТНІХ НАУКОВИХ ДОСЯГНЕНЬ
СВІТОВОГО РІВНЯ У ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

На сучасному етапі розвитку українського суспільства на державному рівні визнано, що традиційна система освіти перебуває в стані кризи. До того ж, очевидно, що криза системи освіти – це лише частина глобальної цивілізаційної кризи. Нинішню цивілізацію характеризують кризи економічного, екологічного, енергетичного, інформаційного, соціального та національного характеру. Можливість успішного подолання цих криз і конфліктів багато в чому визначається рівнем освіченості та культури суспільства. Зазначена специфіка розвитку суспільства диктує нові вимоги до освітньої парадигми: основними цілями освіти стають формування та розвиток особистості засобами навчання; орієнтація на досягнення якісно нового рівня освіченості кожної особистості та суспільства загалом; розширення наукового світогляду кожного учня й студента. Вимога підвищення якості підготовки майбутнього вчителя вимагає підпорядкувати навчальний процес у ВНЗ не стільки завданню інформаційного насичення, скільки формуванню культури мислення студентів, розвитку інтелектуального потенціалу особистості, дослідницьких навичок і вмінь творчого конструювання. Тобто навчальний процес у педагогічному ВНЗ має бути спрямованим на тісний зв’язок з науковою діяльністю і стати науково-педагогічним. Потрібні нові методологічні підходи до організації професійної підготовки майбутніх учителів і спеціальна методика імплементації новітніх результатів наукових досліджень у зміст і технології підготовки майбутніх учителів. Напрямами розв’язання проблеми відірваності теорії, освіти і практики вважаємо спеціальні заходи щодо імплементації новітніх результатів наукових досліджень у зміст і технології підготовки майбутніх учителів. До таких напрямів відносимо: імплементацію результатів досліджень фундаментальних наук у відповідні розділи навчальних дисциплін; упровадження новітніх психолого-педагогічних досягнень у методичну підготовку майбутніх учителів; використання можливостей інформаційно-комунікаційних технологій, що постійно розвиваються, в удосконаленні змісту та форм організації навчально-виховного процесу. Зазначені заходи не лише розширюють науковий світогляд майбутніх педагогів, а й розвивають методологічну культуру, без якої неможлива висока якість педагогічної освіти.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка вчителів, наукові досягнення, науково-дослідна робота, імплементація, педагогічна освіта, зміст освіти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Есарева З. Ф. Взаимодействие научной и педагогической деятельности преподавателя университета: Автореф. дис…. докт. пед. наук. / З. Ф. Есарева. – Л., 1975. – 20 с.
2. Кашаєв І. Впровадження результатів наукових досліджень у навчальний процес / І. О. Кашаєв, Р. В. Пугачов // Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. – 2014. – № 2 (15). – С. 177- 179.
3. Климова Н. В. Интеграция вузовской науки и учебного процесса в условиях гармонизации системы высшего образования / Н. В. Климова // Фундаментальные исследования / Н.В. Климова. – 2011. – № 12 (ч. 2). – С. 306-310.
4. Коломієць А. М. Сучасні методологічні підходи в організації вищої педагогічної освіти / А. М. Коломієць, Н. І. Лазаренко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Випуск 3(110). – Серія : Педагогіка. – Одеса : ПНПУ, 2016. – С. 47-52.
5. Кушнір В. Методологічна підготовка вчителя / В. Кушнір // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. – 2012. – Вип. 106. – С. 58-74.
6. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; [редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), А. М. Гуржій (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. – Київ : Педагогічна думка, 2016. – 448 с.
7. Фащевський М. І. Інтеграція наукових досягнень у навчальний процес як необхідна передумова зростання фахових компетенцій студентів / М. І. Фащевський // Від викладання дисциплін – до освоєння наук: трансформація змісту, технологій освітньої діяльності та розвиток педагогічної майстерності : зб. матеріалів наук.-метод. конф., 31 січ. 2013 р. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. М. Колот, О. І. Олексюк, Т. В. Гуть]. – Київ: КНЕУ, 2013. – С. 365-366.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.