Tsymbal S. V. Overcoming Language Anxiety Among the English Language Learners: Psycho-Pedagogical Aspect.

// Наука і освіта.  2017.  №7. 102-106.


DOI:

Світлана Володимирівна Цимбал,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри
англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей,
Національний університет біоресурсів і природокористування України,
вул. Героїв Оборони, 15, м. Київ, Україна


ПОДОЛАННЯ МОВНОЇ ТРИВОЖНОСТІ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ
АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ


АНОТАЦІЯ:

Тривожність, яка виникає в процесі вивчення іноземної мови, відчуття напруженості та занепокоєння вважаються основним бар’єром, з яким зіштовхуються люди в усьому світі на шляху опанування іноземної мови. Вивчення явища іншомовної тривожності в контексті сучасної іншомовної освіти є дуже важливим, щоб допомогти студентам підвищити їхню впевненість та розвинути комунікативні навички у цільовій мові. У статті розглядаються такі дослідницькі питання: 1. Які причини можуть викликати тривожність студентів вишів стосовно вивчення англійської мови? 2. Які психологічні та педагогічні стратегії зменшення мовної тривожності серед студентів, що вивчають англійську мову, можна використовувати? Що стосується методології, то сучасне дослідження за своїм характером є якісним та описовим. В опитуванні (анкета за Horwitz et al.) взяли участь 86 студентів, які навчаються в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, м. Київ. Результати цього дослідження чітко вказують на те, що, незважаючи на використання сучасних комунікативних підходів та методів викладачами університетів, студенти все ж відчувають тривожність у процесі вивчення англійської мови. Викладачі повинні відігравати важливу роль у зменшенні тривожності серед своїх студентів, створюючи теплу атмосферу в аудиторії та підвищуючи мотивацію студентів до вивчення англійської мови. Вони повинні допомогти своїм студентам впоратись з негативними настроями та неприємними відчуттями щодо вивчення англійської мови. Крім того, викладачі повинні формувати впевненість у студентів, позитивно їх налаштовувати та використовувати щобільше заохочень. Стратегії подолання іншомовної тривожності можуть включати ті, що допомагають студентам навчитися справлятися з контекстом, який провокує тривожність, й ті, що створюють менше стресу в процесі навчання. Для зменшення мовної тривожності у студентів, які вивчають іноземну мову, слід використовувати спеціальні тренінги, заняття, такі як пряме обговорення проблеми тривожності, спільну навчальну діяльність, техніки поступового розслаблення, глибокого дихання, медитації, заспокійливу музику та гумор, а також заохочувальні висловлювання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

іншомовна тривожність, англійська мова як друга мова, стратегії подолання іншомовної тривожності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Gardner R. A student’s contribution to second language learning. Part II: affect variables / R. Gardner, P. MacIntyre // Language Teaching. – 1993. – № 26. – P. 1-11. [In English]
2. Hilgard E.R. Introduction to psychology (5th ed.) / E.R. Hilgard, R.C. Atkinson, R.L. Atkinson. – New York: Harcourt, 1971. [In English]
3. Horwitz E.K. Foreign Language Classroom Anxiety / E.K. Horwitz, M.B. Horwitz, J.A. Cope // The Modern Language Journal. – 1986. – Vol. 2. – P. 125-132. [In English]
4. Kagan S. Kagan cooperative learning / S. Kagan, M. Kagan. – San Clemente, CA: Kagan Publishing, 2009.
5. MacIntyre P.D. The subtle effects of language anxiety on cognitive processing in the second language / P.D. MacIntyre, R.C. Gardner // Language Learning. – 1994. – №44. – P. 283-305
6. Oxford R. Applying indirect strategies to the four language skills / R. Oxford // Language learning strategies: What every teacher should know. – Boston, MA: Heinle and Heinle, 1990. – P. 151-191.
7. Oxford R.L. Strategy research compendium: Language learning strategies in the context of autonomy / R.L. Oxford. – New York: Teachers College, Columbia University/ Tuscaloosa, AL: University of Alabama, 1999.
8. Young D.J. An investigation of students’ perspectives on anxiety and speaking / D.J. Young // Foreign Language Annals. – 1990. – №23(6). – P. 539-553.
9. Young D.J. New directions in language anxiety research / Young D.J. // Faces in a crowd: The individual learner in multisection courses. – MA: Heinle & Heinle, 1994.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.