Yuhan N. L. Multimedia Technologies of Teaching “RUSSIAN Language” to Foreign Students at The Initial Stage.

// Наука і освіта.  2017.  №5. 27-32.


DOI:

Наталія Леонідівна Юган,
доктор філологічних наук,
доцент Підготовчого відділення для навчання іноземних громадян,
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
вул. Васильківська, 90, м Київ, Україна


МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
«РОСІЙСКA МОВА» СТУДЕНТАМ-ІНОЗЕМЦЯМ ПОЧАТКОВОГО ЕТАПУ НАВЧАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті пріоритетними шляхами модернізації системи освіти визначає формування високого рівня інформаційної культури кожного члена суспільства, впровадження інноваційних методів навчання з використанням комп’ютерних технологій в практику освітньо-виховного процесу. В першу чергу мова йде про поглиблення змісту освіти, вдосконалення педагогічних прийомів оперування інформацією та знанням, використання на заняттях мультимедійних технологій. На Підготовчому відділенні для навчання іноземних громадян Київського національного університету імені Тараса Шевченка викладання дисципліни «Російська мова» студентам-іноземцям проводиться з використанням мультимедійного курсу «Час говорити російською». Метою нашої роботи є вивчення ефективності впровадження мультимедійного комплексу на практичних заняттях. У статті представлено порівняльний аналіз результатів навчання у малих групах (до 10 осіб) студентів-іноземців (усього 4 групи, 40 студентів) російській мові на початковому етапі з використанням мультимедійних технологій та з традиційним підходом на різних етапах процесу засвоєння навчального матеріалу (пояснення нового матеріалу; закріплення знань; узагальнення знань, вдосконалення умінь й навичок; контроль; розвиток мовлення). Ми дійшли висновку, що характер використання мультимедійних технологій на різних типах практичних занять з російської мови має значні відмінності. При практично однаковому рівні отриманих знань упровадження мультимедійних технологій сприяє швидкому засвоєнню нової лексики та граматичних правил, якісному закріпленню нових знань, вдосконаленню умінь й навичок, широкій мовній практиці, ефективній та нестандартній перевірці знань, а також стимулює пізнавальний інтерес, інтелектуальний та творчий потенціал, посилює мотивацію студентів-іноземців до вивчення російської мови. В цілому використання мультимедійних технологій дозволяє підвищити ефективність навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

мультимедійні технології, студенти-іноземці, мовна практика, пізнавальний інтерес, активізація мислення, творчий потенціал, ефективність навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Азимбаева Ж. А. Применение электронных учебно-методических пособий в процессе обучения русскому языку как иностранному / Ж. А. Азимбаева // Вестник Карагандинского государственного университета. – 2009. – № 4. – С. 145-156.
2. Атабекова А. А. Новые компьютерные технологии в преподавании русского языка как иностранного / А. А. Атабекова. – М. : РУДН, 2008. – 245 с.
3. Богомолов А. Н. Виртуальная языковая среда обучения русскому языку как иностранному (лигвокультурологический аспект) / А. Н. Богомолов. – М. : МАКС Пресс, 2008. – 320 с.
4. Буздуган О. А. Використання мультимедійних засобів навчання в контексті осучаснення процесу викладання іноземної мови / О. А. Буздуган // Наука і освіта. – 2015. – № 2. – С. 10-15.
5. Время говорить по-русски : мультимедийный курс [Электронный ресурс] // http//speakrussian.cie.ru/time_new/rus/course.htm.
6. Рукавишникова С. М. Использование информационных технологий при обучении фонетике на начальном этапе / С. М. Рукавишникова // Технологии обучения РКИ (языкам) и диагностика речевого развития : материалы XVII Международной научно-практической конференции под эгидой МАПРЯЛ, Минск, 2 – 3 февраля 2011 г. – Мн. : БГЭУ, 2011. – С. 303-304.
7. Тряпельников А. В. Интеграция информационных и педагогических технологий в обучении РКИ (методологический аспект) / А. В. Тряпельников. – М., 2014. – 80 с.
8. Чухлебова И. А. Интенсификация обучения РКИ с использованием информационных и коммуникативных технологий / И. А. Чухлебова // Вестник научных конференций. – Тамбов : ООО «Консалтинговая компания Юком», 2016. – № 9 – 2 (13). – С. 116- 118.
9. Яковлев С. М. Использование компьютерных технологий при обучении русскому языку как иностранному / С. М. Яковлев. – Наука – образованию, производству, экономике: материалы ХХI (68) Региональной научно-практической конференции преподавателей, научных сотрудников и аспирантов, Витебск, 11 – 12 февраля 2016 г. – Витебск : ВГУ имени П. М. Машерова, 2016. – С. 82-83.
10. Berdichevsky A. Steps / A. Berdichevsky. – Haaga-Helia University of Applied Sciences, 2007. – 130 p.
11. Gillespie D. Russian grammar. Third edition / David Gillespie, Terence Wade. – Wiley-Blackwell, 2010. – 298 p.
12. Kharav S. Russian grammar. A practical. Guide / Shamil Kharav, John Dunn. – Routledge, 2009. – 468 p.
13. Kharav S. Russian grammar. A practical. Workbook / Shamil Kharav, John Dunn. – Routledge, 2010. – 232 p.
14. Wade T. Russian grammar. Workbook. Second edition / Terence Wade, David Gillespie. – WileyBlackwell, 2012. – 253 p.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.