Gryshova I. Yu., Zamlynskyi V. A., Shestakovska T. L. Implementing Cluster Forms Into National Education Development Strategy.

// Наука і освіта.  2017.  №5. 56-61.


DOI:

Інна Юріївна Гришова,
доктор економічних наук, доцент, головний науковий співробітник
Інституту законодавства Верховної Ради України,
пров. Несторівський, 4, м. Київ, Україна,
Віктор Анатолійович Замлинський,
доктор економічних наук, доцент кафедри обліку і оподаткування
Одеський торгівельно-економічний інститут
Київського національного торгівельно-економічного університету
вул. 25 Чапаївської дивізії, 7, м. Одеса, Україна,
Тетяна Леонідівна Шестаковська,
кандидат економічних наук, старший викладач кафедри економічної теорії,
Чернігівський національний технологічний університет, Міністерство освіти і науки України,
вул. Стрілецька, 1, м. Чернігів, Україна


ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ КЛАСТЕРНИХ ФОРМ У СТРАТЕГІЮ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

Реалізація принципів функціонування сучасної освіти може здійснюватися тільки в інноваційному середовищі, яке передбачає імплементацію кластерних форм в організації процесів взаємодії під час навчання. Метою дослідження є визначення доцільності використання кластерного підходу у процесах управління стратегічним розвитком вітчизняної системи освіти в ринкових умовах на основі теоретичних методів. У статті розглядаються особливості формування освітніх кластерів як однієї із форм розвитку системи вітчизняної освіти. Удосконалено сутність поняття «освітній кластер» шляхом виокремлення необхідних етапів та засобів інноваційної діяльності у тій його частині, яка відповідає за створення нових освітніх систем або їх окремих компонентів. Освітній кластер у дослідженні інтерпретується як сукупність організацій різної галузевої приналежності та організаційно-правових форм, владних і громадських структур, що визначають та забезпечують реалізацію освітніх програм певного рівня чи спрямованості, а також умови для стратегічного інноваційного розвитку системи освіти в сучасних ринкових умовах із залученням специфічних форм організації інноваційної діяльності, які зарекомендували себе в процесі реалізації широкомасштабних експериментів, пілотних проектів з окремих напрямків модернізації. Описано можливості впровадження освітніх кластерів на різних управлінських рівнях. Запропоновано структуру освітнього кластеру, а також конкретні етапи його впровадження. Обґрунтовано результати ефективної реалізації освітніх кластерів у напрямку стратегічного розвитку вітчизняної системи освіти. Освітній кластер може виступати інструментом державної політики України в сфері завоювання провідних місць на світових ринках освітніх послуг. Формування та розвиток ефективних освітніх кластерів сприятиме: прискоренню передачі (обміну) інформації і встановлення контактів, реакції на зміни в зовнішньому середовищі; спрощенню доступу до нових технологій; спільному використанню знань і основних фондів; прискоренню і підвищенню ефективності процесів навчання та професійної підготовки кадрів за рахунок концентрації, фізичних контактів фахівців високого рівня, корегування навчальних планів закладів освіти, спільної організації програм перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, стажувань; зниженню трансакційних витрат у різних областях; збільшенню інвестицій завдяки досягненню стійких конкурентних переваг.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освітній кластер, управління освітою, партнерство, інновації, ефективність кластерів, стратегічний розвиток освіти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Чернишова Є. Р. Освітні кластери як шлях підвищення конкурентоздатності навчальних закладів системи післядипломної педагогічної освіти / Є. Р. Чернишова. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 72 с.
2. Корчагина Н. А. Образовательные кластеры как основа повышения конкурентоспособности учебных заведений / Н. А. Корчагина // Прикаспийский журнал: управление и высокие технологии. К., 2012. – №3 (7). – С. 78-84.
3. Смирнов А. В. Образовательные кластеры и инновационное обучение в вузе: монография / А. В. Смирнов. – Казань: РИЦ «Школа», 2010. – 102 с.
4. Шестаковська Т. Л. Образовательные кластеры как организационно-экономическая форма реализации стратегии развития общего среднего образования / Т. Л. Шестаковская // Известия Гомельского государственного университета имени Ф. Скорины. – 2013. – №2(77). – С.116-122.
5. Гришова І. Ю. Капіталізація бренду як інструмент максимізації ринкової вартості бізнесу / І. Ю. Гришова, Т. С. Шабатура, О. Б. Наумов // Науковий вісник Полісся. – 2016. – №3(6). – С. 168-175.
6. Gryshova I. Yu. The estimation of enterprise trade name competitiveness / I. Yu. Gryshova, O. Mityay, S. Stoyanova-Koval // Scientific bulletin of Polissia. – 2016. – №2(6). – С 85-91.
7. Gryshova I. Yu. Ukrainian labour migration in the Czech Republic / Wadim Strielkowski, I. Yu. Gryshova // Scientific bulletin of Polissia. – 2016. – №4(8). – С.224- 231.
8. Шестаковська Т. Л. Особливості формування соціально орієнтованих кластерів в Україні / В. Ф. Савченко, Т. Л. Шестаковська // Науковий вісник Полісся. – 2016. – №1. – С.46-55.
9. Naymova L. N., Mityay O. V., Galitsky A. N. Development of the innovative enterprises of the agrarian production in the current economic system of Ukraine / L. N. Naymova, O. V. Mityay, A. N. Galitsky// Scientific bulletin of Polissia. – 2016. – №3 (7). – P.124-129

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.