// Наука і освіта. – 2017. – №4. – 132-136.
Оксана Вікторівна Васюк,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,
Національний університет біоресурсів і природокористування України,
вул. Героїв оборони, 15, м. Київ, Україна
СФОРМОВАНІСТЬ ПРОФЕСІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ
МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ
АНОТАЦІЯ:
У статті проаналізовано стан сформованості професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах. Під поняттям “професійна спрямованість майбутнього соціального педагога” – інтегральна якість особистості, що характеризується цілісною системою потреб і мотивів гуманістично спрямованої соціально-педагогічної діяльності, стійким інтересом до майбутньої професії, сформованими соціальними цінностями, розвинутим науковим світоглядом та готовністю продуктивно діяти в соціумі з урахуванням його соціокультурних і соціально-економічних характеристик. У дослідженні взяли участь 393 студенти 1-4 курсів напряму підготовки “Соціальна педагогіка” Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка (м. Чернігів) (ВНЗ 1), Національного університету біоресурсів і природокористування України (НУБіП України) (м. Київ) (ВНЗ 2), Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського (м. Миколаїв) (ВНЗ 3). За допомогою методу експертних оцінок здійснено оцінювання респондентів за проранжованим рядом показників рівня сформованості професійної спрямованості. Розраховано інтегральну оцінку ІОm сформованості професійної спрямованості кожного студента. На основі визначених рівнів сформованості професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів та результатів експерименту диференційовано студентів за такими рівнями: низький, достатній, середній, високий. Показники інтегральної оцінки ІОm дозволили здійснити поділ студентів досліджуваних груп трьох вищих навчальних закладів за рівнями сформованості професійної спрямованості. Результати оброблялися за допомогою комп’ютерного продукту «Статистика в педагогіці». У результаті експерименту з’ясовано динаміку професійної спрямованості студентів під час навчання у ВНЗ. Серед навчальних закладів сту- денти ВНЗ 1 продемонстрували найвищі результати в аспекті сформованості рівнів професійної спрямованості. У більшості респондентів кожного із трьох досліджуваних ВНЗ рівень сформованості професійної спрямованості не відповідає сучасним вимогам, оскільки понад 70% студентів продемонстрували низький, і лише близько 8% – високий рівні сформованості професійної спрямованості. Це свідчить про те, що процес формування професійної спрямованості майбутніх соціальних педагогів у ВНЗ здійснюється недостатньо цілеспрямовано і несистемно.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
професійна спрямованість, соціальний педагог, показник сформованості, вищий навчальний заклад, студент.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Ашеров А. Т. Подготовка, экспертиза и защита диссертации : учеб. пособ. / А. Т. Ашеров. – Харьков : УИПА, 2002. – 135 с.
2. Ашеров А. Т. Развитие познавательной самостоятельности студентов при изучении дисциплин компьютерного цикла / А. Т. Ашеров, В. Г. Логвиненко, И. В. Федоров. – Москва : МАДИ (ГТУ); Харьков : УИПА, 2007. – 189 с.
3. Компьютерная программа «Статистика в педагогике» [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http : // www.mtas.ru/uploads/stat.zip.
4. Лузан П. Г. Основи науково-педагогічних досліджень : навч. посіб. / П. Г. Лузан, І. В. Сопівник, С. В. Виговська. – [2-ге вид., доп.]. – Київ : НАКК- КіМ, 2010. – 272 с.