// Наука і освіта. – 2017. – №4. – 10-13.
Наталія Володимирівна Сяська,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри методики викладання іноземних мов,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна
ПОЕТИЧНІ ТВОРИ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ
МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ
АНОТАЦІЯ:
Сучасне навчання студентів іноземної мови передбачає їх спілкування на міжкультурному рівні в найбільш типових ситуаціях на основі комунікативного мінімуму, який повинен включати певний обсяг країнознавчих та лінгвокраїнознавчих знань. У цьому разі доречним є дотримання автентичності навчальних матеріалів, а саме – використанням автентичного поетичного матеріалу. Метою статті є пошук шляхів підвищення практичної готовності студентів до мовленнєвої діяльності, виявлення потенціалу поетичних текстів та розгляд їх як засобу збагачення словникового запасу студентів на основі читання та аналізу. Використання автентичних поетичних текстів допоможе майбутнім учителям іноземних мов опанувати фаховими знаннями, підвищити професійну майстерність, підготувати особистість не лише до толерантного сприйняття інших культур та народів, а й до порівняння їх з власною соціокультурною специфікою, до критичної рефлексії стосовно неї і до системи особистісних цінностей. Мовленнєва діяльність майбутніх учителів-філологів, що формується на основі поетичних текстів, представляє єдність двох складових: практичної і теоретичної. Практична складова включає знання мови англомовних художніх поетичних творів, навички та вміння практичного використання лексики поетичних творів в умовах навчальної та реальної англомовної комунікації та ін. Теоретична складова включає знання поетичних термінів, літературознавчих понять, лексикологічних категорій; вміння використання теоретичних знань у процесі аналізу художніх поетичних текстів і т. ін. Реалізація вдосконалення навчання англомовної лексики передбачає інтерактивне навчання читання і розуміння автентичних поетичних творів через систему індивідуальних вправ. Метою таких індивідуальних завдань є стимулювання студентів читати автентичні твори, розвивати навички та вміння самостійної індивідуальної роботи над ними, підвищувати рівень опанування лексичним аспектом іноземної мови. Вважаємо за можливе використовувати потенціал роботи з римованими творами для розвитку творчого мислення студентів як стимул для збагачення словникового запасу безеквівалентною лексикою та розвитку непідготовленого мовлення.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
міжкультурна комунікація, інноваційний метод, автентичне іншомовне спілкування.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Андронік Н. П. Навчання майбутніх учителів англомовної дискусії на основі автентичних поетичних творів : автореф. дис…. канд. пед. наук : 13.00.02. / Н. П. Андронік. – К., 2009. – 22 с.
2. Єременко Т. Є. Інтерактивні методи у викладанні спецкурсів та спецсемінарів на факультеті іноземних мов : матеріали 4-ої міжвуз. наук. практ. конф. [“Використання інтерактивних методів при викладанні мови та літератури у середніх та вищих навчальних закладах”], (27 листопада 2009 р.) / Т. Є. Єременко, А. В. Подлєсна. – Ялта : РВВ КГУ, 2009. – Ч. 2. – С. 3-11.
3. Камаева Т. П. Поэзия на уроке иностранного языка : современные подходы к обучению чтению / Т. П. Камаева, Л. В. Карпова, И. М. Деева // Иностранные языки в школе. – 1996. − № 3. – С. 19-28.
4. Лук’янченко І. О. Поезія як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів факультетів іноземних мов на заняттях з курсу «Практика усного та писемного мовлення» / І. О. Лук’янченко // Сучасна наука: теорія і практика: матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції «Сучасна наука: теорія і практика» (м. Київ) / Партнерство «Нова Освіта». – К., 2014. – C. 75-77.
5. Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / Колектив авт. : Ю. В. Головач, С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей та ін. – К. : Київський державний лінгвістичний університет, 2001. – 245 с.
6. Подосиннікова Г. І. Експериментальна перевірка ефективності комплексу вправ з навчання ідіоматичних предикативних конструкцій англійського розмовного мовлення / Г. І. Подосиннікова // Вісник Київського державного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К. : Вид. центр Київського держ. лінгв. ун-ту, 2001. – Вип. 4. – С. 75-82.
7. Saraç S. A suggested syllabus for the teaching of poetry course in ELT Departments of Turkey / S. Saraç // Unpublished M.A Thesis. – Ankara : Hacettepe University, 2003.