// Наука і освіта. – 2017. – №3. – 11-18.
Тамара Олексіївна Пушкарьова,
кандидат педагогічних наук, професор,
начальник відділу проектного управління
Інституту модернізації змісту освіти МОН України,
вул. В. Липківського, 36, м. Київ, Україна
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЕКТУВАННЯ
АНОТАЦІЯ:
Стаття розкриває важливу складову процесу педагогічного проектування – його психолого-педагогічний супровід. Педагогічне проектування як важливий інструмент реформування освіти розглядається у взаємозв’язку його структурних складових. Показано, що результативність кожної з таких складових залежить, зокрема, від підходу до організації діяльності учасників проекту відповідно до психолого-педагогічної доцільності. Обґрунтовується необхідність компетентнісного підходу, який позитивно впливає на інноваційне педагогічне проектування навчального процесу. Виділено особистісні фактори, пов’язані з компетентностями безпосередніх виконавців інноваційного проектування – вчителів і науковців, керівників навчальних закладів і учнів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
реформування освіти, проектна діяльність, педагогічне проектування, психолого-педагогічний супровід, діагностика, компетентність, ключові компетенції, професійний розвиток.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. [Електронний ресурс] / Л. Гриневич, О. Елькін, С. Калашнікова та ін. – Київ, Міністерство освіти і науки України, 2016. – 36 c. – Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf
2. Болтівець С. Методологічні засади психогігієнічного нормування інноваційної практики. – Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: Збірник наукових праць. Випуск 5/Ред. Кол.: Л.І. Даниленко та ін. – К.: Логос, 2001. – 170 с.
3. Максименко С. Методологічний аналіз прогнозування та внутрішні лінії розвитку особистості //Директор школи, ліцею, гімназії – К. – 2011. – №5. – С. 72-83.
4. Проектна діяльність учнів у системі компетентнісно спрямованої соціальної і життєвої практики в 11-річній школі та позашкільній освіті: в 2 ч. : матері- али Всеукраїнської науково-практичної конференції 29-30 жовтня 2014 року / наук. ред. І. Г. Єрмаков. – Кам’янець-Подільський: Аксіома. – 2014. – 536 с.
5. Киричук В. О. Психолого-педагогічне проектування особистісного розвитку учня / В. О. Киричук // Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. Збірник наукових праць. Випуск 1. – К. : Інститут обдарованої дитини, 2008. – 286 с.
6. Науково-педагогічний проект «Росток»: Інформаційний збірник для директора школи та завідуючого дитячим садочком. – К. : «Освіта України», 2015. – №9-10 (37). – 165 с.
7. Я хочу, я можу, я буду добре вчитися / Упоряд.: Т. Гончаренко. – К.: 2003. – 128 с.
8. Адаптація дітей у 1, 5, 10 класах. / Упоряд. Т. Червона. – Київ, Шк. Світ, 2008. – 165 с.
9. Коробко С. Л., Коробко О. І. Робота психолога з молодшими школярами: методичний посібник / С. Л. Коробко, О. І. Коробко. – К.: Літера ЛТД, 2008. – 416 с.
10. Психологу для роботи. Діагностичні методики: збірник. / уклад.: М. В. Лемак, В. Ю. Петрище. – вид. 2-ге, виправл. – Ужгород: Видавництво О.Гаркуші, 2012 – 616 с.
11. Моторнюк О. Ю. Моніторинговий підхід до вивчення стану навчання та виховання / О. Ю. Моторнюк // Завучу. Усе для роботи. – 2014. – №19-20. – С. 2-16.