// Наука і освіта. – 2017. – №12. – 183-189.
DOI:
Наталія Миколаївна Александрова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов та міжкультурної комунікації,
Лариса Олександрівна Случайна,
кандидат політичних наук, доцент кафедри іноземних мов та міжкультурної комунікації,
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана,
54/1 Проспект Перемоги, м. Київ, Україна
ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА
В АСПІРАНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
АНОТАЦІЯ:
Мета статті полягає в обгрунтуванні методики формування навичок академічного письма, яка передбачає етапи формування, включає в себе змістовий та функціональний компоненти, а також відповідні організаційні форми і методи взаємоді викладача та аспірантів у процесі вивчення іноземної мови. На початковому та завершальному етапах перевірки ефективності впровадження розробленої методики використовувалися авторські діагностичні методики, опитувальники, які спрявонані на виявлення ціннісних орієнтацій та мотивів вивчення основ акдемічного письма, початоковий та здобутий у процесі вивчення дисципліни рівні знань з мови (англійської) у аспірантів. Оцінювання результатів відбулося за відповідними критеріями (ціннісні орієнтаці та мотиви, знання академічного вокабуляру і граматична точність) та показниками (мотиви, словниковий запас, лексична обізнаність аспірантів, граматична обізнаність, вміння академічного письма). За результатами дослідження з’ясувалося, що у переважної більшості опитаних аспірантів бракує відповідних знань та вмінь академічного письма. У результаті доведено ефективність упровадження розробленої методики і встановлено якісні зміни в здобутих аспірантами знаннях та вміннях академічного письма. Аспіранти навчилися писати ангійською мовою анотації до статей, власні роботи іноземною мовою, а також удосканалили навички будування власних висловлювань на академічні теми.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
аспіранти, навички академічного письма, дослідницька робота, методика формування вмінь академічного письма, академічний стиль.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Hartley James. Academic Writing and Publishing: A Practical Guide. New York: Routledge [Електронний ресурс] / James Hartley. – 2008. – Режим доступу: http://libguides.usc.edu/writingguide/academicwriting.
2. Jordan R. R. Academic writing course. Study skills in English [Електронний ресурс] / R. R. Jordan. – 2004. – Режим доступу: http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/3019/Jordan_R._A cademic_writing_course.pdf [In English]
3. Пишна О. Підготовка науковців: практика і проблеми [Електронний ресурс] / О. Пишна. – Режим доступу: https://osvita.ua/vnz/reform/58758/.
4. Denzin Norman. K., Yvonna S. Lincoln. Organizing Your Social Sciences Research Paper: Handbook of Qualitative Research / K. Denzin, S. Lincoln Yvonna. – 2nd edition. Thousand Oaks, CA: Sage, 2000. – Режим доступу: http://libguides.usc.edu/writingguide/qualitative
5. Gu Y. To code or not to code: Dilemmas in analysing think-aloud protocols in learning strategies research / Y. Gu // System. – 2014. – 43. – С. 74–81.
6. Larkin Li Li and Sh. The role of metacognition in the success of reading and writing tasks across cultures [Електронний ресурс] / Li Li Larkin. – 2017. – Режим доступу: https://englishagenda.britishcouncil.org/sites/default/files/ attachments/pub_eltra_h094_role_of_metacognition.pdf
7. Луговий В. І., Слюсаренко О. М., Таланова Ж. В. Університети та академії: фундаментальні інститути світового освітньо-наукового простору / В. Луговий, О. Слюсаренко, Ж. Таланова // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С.150-159.
8. Майборода В. К. Уточнення й ідентифікація пріоритетних компетентностей науково-педагогічних працівників / В.Майборода // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 159-163.
9. Сліпухіна І. А., Чернецький І . С. Дослідницька діяльність студентів у контексті використання наукового й інженерного методів / І. Сліпухіна, І . Чернецький // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 216-225.
10. Стрельченко Л. Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності студентів в дослідницькій діяльності в університетах Великої Британії / Л. Стрельченко // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С.225-231.
11. Ярошенко О. Г. Умови реалізації науково-дослідницької діяльності суб`єктів університету в орієнтованому на дослідження освітньому середовищі / О. Г. Ярошенко // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 286-291.
12. Yang, SC (2003). Reconceptualizing think-aloud methodology refining the encoding and categorizing techniques via contextualized perspectives. Computers in Human Behavior 19: 95–115.