// Наука і освіта. – 2016. – №9. – 29-35.
Олена Іванівна Власова,
доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології розвитку,
Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна,
Наталія Володимирівна Віннік,
директор загальноосвітньої школи No 135,
вул. Михайла Коцюбинського, 12 б, м. Київ, Україна
РОЗВИТОК ОСОБИСТІСНОЇ ЦІЛІСНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ШКІЛЬНОЇ МУЗЕЙНОЇ ПРАКТИКИ
АНОТАЦІЯ:
У статті представлено результати емпіричного дослідження особливостей формування цілісної особистості учнів старшої школи засобами освітньої соціалізації, специфіка якої полягає у роботі в школі літературно-історичного музею. Показано статистичні зв’язки активності музейної роботи школярів та розвитку їхньої загальної і часткових ідентичностей, екзистенціальних здібностей, психологічного благополуччя.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
розвиток цілісної особистості, освітня соціалізація, шкільний музей, ідентичність, екзистенційні здібності, психологічне благополуччя.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1.Власова О. І., Гуленко А. С., Фадєєва К.-М. О. Психологічний конструкт цілісності особистості в контексті методології філософії екзистенціалізму та екзистенційної психології / О. І. Власова, А. С. Гуленко, К.-М. О. Фадєєва. // Міжнародний науковий періодичний журнал «Фундаментальні та прикладні дослідження в практиках провідних наукових шкіл». –Париж, 2014. –No 5. –С. 23-44.
2.Власова О. І. Психолого-педагогічні орієнтири освітньо-професійної соціалізації особистості /О. І. Власова // Я-концепція Неллі Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості. Збірник наукових праць / ред. кол. (І.А. Зязюн -голова, О.М. Отич та ін.) –К. –2014–С. 165-174.
3.Ганнусенко H. I. Проектування шкільної музейної експозиції /Н. І. Ганнусенко // Залучення учнівської молоді до вивчення i збереження пам’яток icторії та культури рідного краю. –К. –1990. –С. 23-30.
4.Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Э. Эриксон. –М. : Прогресс, 1996. –С. 33-34.
5.Ремшмидт Х. Подростковый и юношеский возраст. Проблемы становления личности / Х. Редшмидт. –М: Мир, 1994. –320 с.
6.Кон И. С. Психология юношеского возраста / И. С. Кон. –М. –1979. –175 с.
7.Кернберг О.Ф. Агрессия при расстройствах личности и перверсиях / О. Ф. Кернберг / Пер. с англ. А.Ф. Ускова. –М.: Независимая фирма “Класс”, 1998. –С. 32.
8.Основи музеєзнавства, маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності музеїв. Посібник / Під ред.: В. Великого, Н. Гасюк. – Івано-Франківськ: Плай, 2005. –320 с.
9.Столяров Б. А. Музейная педагогика. История, теория, практика: Учеб. пособ. / Б. А. Столяров. –М., 2004. –284 с.
10.Юхневич М. Ю. Об эффективности воздействия экспозиции на посетителя / М. Ю. Юхневич // Психологія–Психология–Psychology "Наука і освіта", No9, 2016 34 Теоретические вопросы научно-просветительной работы музеев: ( По материалам социол. исслед.). –М.: НИИК, 1984. –С. 26-37.
11.Marcia J.E. Development and validation ofego-identity status / J.E. Marcia // Journal of Personality and Social Psychology. –1966. –No 3.–120 p.
12.Marcia J. E. Identity in adolescence. / J.E. Marcia // Handbook of adolescenсе psychology. –NewYork.–1980.–204 p.