Базиленко А. К. Психологічний тренінг соціальної активності студентів: зміст та ефективність застосування в освітньому процесі ВНЗ.

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 16-23.

Анастасія Костянтинівна Базиленко,

аспірант кафедри психології,

Університет «Україна»,

вул. Львівська, 23, м. Київ, Україна


ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ: ЗМІСТ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВНЗ


АНОТАЦІЯ:

У статті описано зміст психологічного тренінгу соціальної активності студентів. Висвітлено особливості його застосування в освітньому про цесі ВНЗ у вигляді спецкурсу, що складається з трьох модулів: «Сенс та цінності студентського життя», «Соціальна активність студента: особиста відповідальність», «Студентське самоврядування і соціальна активність майбутніх фахівців». Наведено дані порівняльного аналізу динаміки рівнів соціальної активності загалом і її структурних компонентів, зокрема в експериментальній та контрольних групах. Аналіз результатів упровадження авторської програми в освітній процес ВНЗ засвідчує її ефективність щодо підвищення рівня соціальної активності студентів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальна активність, студентська молодь, компоненти соціальної активності, розвиток соціальної активності, освітній процес ВНЗ.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Афанасьєва Н.Є. Методологія соціально-психологічного тренінгу: посібник /Н.Є.Афанасьєва. –Х.: УЦЗУ, 2008. – 106 с.

2.Базиленко А.К. Структура соціальної активності студентської молоді /А.К.Базиленко // Молодь: освіта, наука, духовність: Тези доповідей ІХ Всеукраїнської наукової конференції студентів і молодих вчених. –К.: Університет «Україна», 2012. –Ч.2 –С.399-401.

3.Вачков И.В. Основы технологии группового тренинга /И.В. Вачков.–М.: Ось-89, 1999. –137 с.

4.ЗанюкС.С.Мотиваційний тренінг (як учитися спонукати себе та інших до ефективної діяльності: спецпрактикум з психології мотивації)/ С.С. Занюк. – Луцьк: Вежа, 1998. –68 с.

5.Козлов Н.И. Лучшие психологические игры и упражнения. – Екатеринбург: АРД ЛТД, 1997. –144 с.

6. Любарська О.М. Формування у студентів загальнолюдських ціннісних орієнтацій / О.М. Любарська //Наук. праці. Науково-методичний журнал. – Чорноморськ: Державний гуманітарний университет ім. П.Могили – 2001. – Т.ХІІ. – С.35-37.

7. Симоненко С.Н., Лебединський Э.Б. Актуальные проблемы рекреационной психологии детства /С.Н. Симоненко, Э.Б. Лебединский //Наука і освіта. Спецвипуск: «Актуальні проблеми рекреаційної психології дитинства». – Одеса, 2011. – No11. – С. 6 -7.

8. Чебикін О.Я., Сінєльнікова Т. В. Психологічні основи тренінгових технологій [монографія]. – Одеса : Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2013. – 229 с.

9. Gable S.L. To whom do you turn when things go right? The intrapersonal and interpersonal benefits of sharing positive events /S.L. Gable, H.T. Reis, E.A. Impett, E.R. Asher //Journal of Personality and Social Psychology. – 2004. – No 87:– Р. 228-245.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.