Симоненко С. М., Лебединський Е. Б. Творчий потенціал особистості школяра: досвід дослідження та розвитку в умовах дитячого рекреаційного закладу «Молода Гвардія».

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 140-147.

Світлана Миколаївна Симоненко,

доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології розвитку і соціальних комунікацій,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,

вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна,

Едуард Броніславович Лебединський,

кандидат психологічних наук, генеральний директор

Українського дитячого центру «Молода гвардія»,

вул. Миколаївська дорога, 172, м. Одеса, Україна


ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА: ДОСВІД ДОСЛІДЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ В УМОВАХ ДИТЯЧОГО РЕКРЕАЦІЙНОГО ЗАКЛАДУ «МОЛОДА ГВАРДІЯ»


АНОТАЦІЯ:

У статті розкривається поняття творчого потенціалу як провідної характеристики здатності особистості до творчого самовираження і самореалізації. Розкрито структуру творчого потенціалу, в яку входять інтелектуально-творчий, мотиваційно-особистісний та емоційно-вольовий компоненти творчого потенціалу особистості школяра.Розглядаються особливості розвитку творчого потенціалу у підлітків і старшокласників, які відпочивають у рекреаційному закладі Український Дитячий Центр «Молода гвардія». Розроблено програму розвитку творчого потенціалу у підлітків і старшокласників в умовах рекреації, яка передбачає психологічний супровід: проведення первинної діагностики, участь у тренінгових заняттях із розвитку структурних компонентів творчого потенціалу, індивідуальну та групову роботу з психологом, консультування педагогів-організаторів, проведення творчих майстерень, метою яких є розвиток у школярів нестандартного мислення, творчої індивідуальності та креативності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

творчий потенціал, структурні компоненти, креативні здібності, вербальна креативність, візуальна креативність, мотивація, підлітковий вік, рекреаційний період.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бадмаева Н.Ц. Влияние мотивационного фактора на развитие умственных способностей: Монография / Н.Ц. Бадмаева. – Улан-Удэ: Издательство ВСГТУ, 2004. –280 с.

2.Крайг Г. Психология развития / Г. Крайг –СПб.: Издательство «Питер», 2000. –992 с.

3.Лебединский Э.Б. Структурные компоненты творческого потенциала и их развитие в подростковом возрасте в условиях рекреации /Э.Б.Лебединский// KazNU Bulletin. Psychology and sociology series. –2015. –No4 (55). –С.264 –271.

4.Моляко В. О. Прояви інтелектуальних та творчих здібностей у дітей / В. О.Моляко // Обдарована дитина. –2004. –No6. –С. 3-9.

5.Овсянецька Л. Творчий потенціал людини: соціально-психологічна парадигма / Л.Овсянецька // Соціальна психологія. –2004.–No2. –С. 140-145.].

6.Симоненко С.М. Психологія візуального мислення: стратегіально-семантичний підхід / С.М.Симоненко –Одеса: ПНЦ АПН України, 2005. –320 с.

7.Симоненко С.Н. Рекреационная психология детства: достижения и перспективы/ С.Н.Симоненко, Е.Н.Грек, Е.Н.Костюнина, И.В.Леженко //Наука і освіта. –2014. –No 12.СХХІХ –С.1-7.

8. Adler A.Understanding life / A. Adler. Harmondsworth: Penguin, 1997. –240 p.

9. Maslow A. The farther reaches of human nature/ A. Maslow. N.Y.: Viking Press, 1985. –268 p.

 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.