Журавльова Л. П., Лучків В. З. Дослідження асертивних стратегій поведінки в умовах рекреації.

// Наука і освіта.  2016.  №9. – 59-63.

Лариса Петрівна Журавльова,

доктор психологічних наук, професор,

декан соціально-психологічного факультету,

завідувач кафедри соціальної та практичної психології,

Віталія Зіновіївна Лучків,

аспірант кафедри соціальної та практичної психології,

Житомирський державний університет імені Івана Франка,

вул. Велика Бердичівська, 40, м. Житомир, Україна


ДОСЛІДЖЕННЯ АСЕРТИВНИХ СТРАТЕГІЙ ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ РЕКРЕАЦІЇ 


АНОТАЦІЯ:

Досліджуються особливості асертивних стратегій поведінки школярів у рекреаційних умовах дитячого літнього табору відпочинку. Показано, що в основі різних стратегій поведінки в міжособистісній взаємодії лежать відповідні емпатійні ставлення. Доводиться, що рекреаційні умови дитячого літнього табору відпочинку є фасилятивними для дослідження емпатійної детермінації асертивності та вивчення відповідних асертивних стратегій за допомогою природного експерименту.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

асертивність, асертивна поведінка, асертивні стратегії, емпатія, інтегральна емпатія, емпатійне ставлення, рекреаційні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 

1.БехІ.Д. Виховання особистості /І.Д. Бех:Підручник –К.: Либідь, 2008. –848 с.

2.Журавльова Л.П. Психологія емпатії: монографія / Л. П. Журавльова. –Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 328 с.

3.Журавльова Л.П. Емпатійні ставлення та їх класифікація / Л. П. Журавльова // Соціальна психологія. – 2008. − No5(31) – С. 39-46.

4.Журавльова Л.П. Діагностика форм та типів емпатії / Л. П. Журавльова // Психологія. Зб. наук. праць НПУ ім. М. Драгоманова. –Сер. No 12. Психологічні науки. –2010. –No 31(55). –С. 154-161.

5.Каппони В. Сам себе психолог / В. Каппони, Т. Новак. –СПб.: Питер, 1998. –350 с.

6.Лебединський Е.Б.Психологічні особливості розвитку творчого потенціалу особистості школяра в умовах рекреації / Е. Б.Лебединський: Автореф. дис. ... канд. психол. наук .–Одеса, 2016. –22 с.

7.Лучків В. З. Емпатія як чинник асертивних поведінкових стратегій / В. З. Лучків // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IV(43), Issue: 88, 2016. –С.72 –76. Психологія–Психология–Psychology"Наука і освіта", No9, 201662

8.Лучків В. З. Емпатія як чинник асертивності в юнацькому віці / В. З. Лучків // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки. –2016. – Вип. 3. С. 203-210.

9.Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Д. Я. Райгородского // под ред. Д. Я. Райгородского. – Самара: Бахрах.–М, 2006. – С. 470-475.

10.Саннікова О.П. Діагностика асертивності: результати апробації методики «ТОКАС» / О.П. Саннікова, О. І. Санніков, Н. М. Подоляк // Наука і освіта. − No3/СХІІІ. − Одеса, 2013. − С. 140-144.

11.Симоненко С. Н., Лебединский Э. Б. Актуальные проблемы рекреационной психологии детства / С. Н. Симоненко, Э. Б. Лебединский // Наука і освіта. Спецвипуск: «Актуальні проблеми рекреаційної психології дитинства». –Одеса, 2011. –No11. –С. 6-7.

12.Шейнов В. П. Разработка теста ассертивности, удовлетворяющего требованиям надежности и валидности / В. П. Шейнов // Вопросы психологии. –2014. –No2. –С.107-116.

13.Юсупов И.М. Вчувствование, проникновение, понимание / И. М. Юсупов. –Казань: Изд-во Казанского ун-та, 1993. –214 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.