Грицюк І. М. Психосоматичні прояви психологічних порушень у дітей, що пережили психотравмуючу ситуацію

// Наука і освіта.  2016.  № 2-3.  121-124.

Ірина Михайлівна Грицюк,
доцент кафедри практичної психології та безпеки життєдіяльності,
 Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки,
 вул. Потапова, 9, м. Луцьк, Україна  


ПСИХОСОМАТИЧНІ ПРОЯВИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ, ЩО ПЕРЕЖИЛИ ПСИХОТРАВМУЮЧУ СИТУАЦІЮ  


АНОТАЦІЯ:

 У статті розкриваються особливості дитячої психосоматики, зокрема проблеми діагностування та значи- мість підбору ефективних корекційних заходів, надання медичної, психологічної та соціальної допомоги. Розгляда- ється класифікація соматичних захворювань, що прийнята у світовій медичній та психотерапевтичній практиці. Розглянуто механізми виникнення психосоматичних розладів дітей. Відзначено важливість застосування систем- ного інтегративного підходу до вирішення основних завдань, що стоять перед фахівцями у роботі з дітьми.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 дитяча психосоматика, психосоматичний симптом, соматичний статус, картина орга- нічного страждання, несприятливі психічні впливи, емоції, дитячі розлади.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Брязгунов И. П. Психосоматика у детей / И. П. Брязгунов. – М. : Психотерапия, 2009. – 480 с.
2. Любан-Плоцца В. Психосоматичний хворий на прийомі у лікаря / В. Любан-Плоцца, В. Пельдингер, Ф. Крегер, К. Ледерах-Гофманн. − К. : Видавництво «АДЕФ- Україна», 1997. – 328 с.
3. Малкина-Пых И. Г. Психосоматика: Справоч- ник практического психолога / И. Г. Малкина-Пых. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 992 с.
4. Харченко Д. М. Психосоматичні розлади. Тео- рії, методи діагностики, результати досліджень : на- вчальний посібник / Д. М. Харченко. – К. : Видавни- чий Дім «Слово», 2015. – 280 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.