// Наука і освіта. – 2016. – № 2-3. 121-124.
Ірина Михайлівна Грицюк,
доцент кафедри практичної психології та безпеки життєдіяльності,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки,
вул. Потапова, 9, м. Луцьк, Україна
ПСИХОСОМАТИЧНІ ПРОЯВИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ, ЩО ПЕРЕЖИЛИ ПСИХОТРАВМУЮЧУ СИТУАЦІЮ
АНОТАЦІЯ:
У статті розкриваються особливості дитячої психосоматики, зокрема проблеми діагностування та значи- мість підбору ефективних корекційних заходів, надання медичної, психологічної та соціальної допомоги. Розгляда- ється класифікація соматичних захворювань, що прийнята у світовій медичній та психотерапевтичній практиці. Розглянуто механізми виникнення психосоматичних розладів дітей. Відзначено важливість застосування систем- ного інтегративного підходу до вирішення основних завдань, що стоять перед фахівцями у роботі з дітьми.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
дитяча психосоматика, психосоматичний симптом, соматичний статус, картина орга- нічного страждання, несприятливі психічні впливи, емоції, дитячі розлади.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Брязгунов И. П. Психосоматика у детей / И. П. Брязгунов. – М. : Психотерапия, 2009. – 480 с.
2. Любан-Плоцца В. Психосоматичний хворий на прийомі у лікаря / В. Любан-Плоцца, В. Пельдингер, Ф. Крегер, К. Ледерах-Гофманн. − К. : Видавництво «АДЕФ- Україна», 1997. – 328 с.
3. Малкина-Пых И. Г. Психосоматика: Справоч- ник практического психолога / И. Г. Малкина-Пых. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 992 с.
4. Харченко Д. М. Психосоматичні розлади. Тео- рії, методи діагностики, результати досліджень : на- вчальний посібник / Д. М. Харченко. – К. : Видавни- чий Дім «Слово», 2015. – 280 с.