Ціхоцька О.А., Лозинська Л.Ю. Гуманізм та гуманність як особистісні якості майбутнього лікаря: сучасний стан і шляхи формування.

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 206-211.

Ольга Аркадіївна Ціхоцька,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Людмила Федорівна Лозинська,
кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра іноземних мов,
Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова,
вул. Пирогова, 56, м. Вінниця, Україна


ГУМАНІЗМ ТА ГУМАННІСТЬ ЯК ОСОБИСТІСНІ ЯКОСТІ
МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ: СУЧАСНИЙ СТАН І ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено проблемі дослідження ціннісних орієнтацій майбутніх лікарів та їх формуванню в про- цесі вивчення іноземної мови. Українське суспільство зазнає змін, які впливають на внутрішній світ молодих людей. Сучасна освіта повинна не тільки надавати інформацію, але й сприяти формуванню найкращих якостей у майбутніх фахівців. Гуманізм повинен стати невід’ємною рисою особистості майбутнього лікаря. Поняття гуманізму досліджувалось різними галузями наук. Педагогіка розглядає гуманізм як всебічне та гармонічне виховання молодих людей та роз’яснює сутність виховання в сучасному суспільстві. Автори зробили спробу проаналізувати поточний рівень формування гуманістичних ціннісних орієнтацій(ГЦО) у майбутніх лікарів, виявити специфіку гуманістичного виховання під час викладання предмету «Англійська мова», розробити пе- дагогічні умови та методику формування гуманістичних ціннісних орієнтацій у майбутніх лікарів. Констатую- чий експеримент надав можливості визначити початкові рівні сформованості гуманістичних ціннісних орієнта- цій майбутніх лікарів (високий – 27,5%, середній – 50% та низький – 22,5%). На підставі отриманих результатів автори розробили та експериментально перевірили технологію виховання ГЦО у майбутніх лікарів. Оскільки цінності є важливою частиною мотиваційної структури особистості, важливо щоб вони були гуманістичними, тобто наповнені нормами доброти, толерантності, терпимості. Саме вихованню таких якостей сприяє розробле- на педагогічна технологія, що базується на оцінці та урахуванні психологічних особливостей сучасного студе- нтства, використанні виховних можливостей навчального матеріалу з англійської мови та розвитку ціннісної свідомості шляхом включення в педагогічний процес емоційної, вольової та пізнавальної сфер особистості майбутнього лікаря. Результатом запровадження авторської технології було збільшення високого та середнього рівня сформованості ГЦО сукупно з 77,5% до 85,7% що підтверджує її результативність.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ціннісні орієнтації, гуманізація, англійська мова, гуманістичні цінності, виховання, виховні можливості навчального матеріалу.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дроздова О., Літвін О. Національний інтерес вищої освіти України в умовах Болонського процесу / О. Дроздова, О. Літвін // Збірник наукових праць Пол- тавського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. –2012. – №3. – С.38-457.
2. Сокурянська Л. Г. Ціннісна диференціація українського студенства: кластерний аналіз / Л. Г. Сокурянська // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. Збірник наукових праць. – Харків : ВЦ ХНУ ім. В. Н. Каразі- на. – 2003. – С.534-539.
3.Темех Н. Д. Українське телебачення і проблеми виховання молоді (за оцінками науковців та журналі- сті-практиків) / Н. Д. Темех // Доповіді та повідомлення восьмої всеукраїнської конференції «Українсь- ка періодика: історія і сучасність». – Львів. – 2002. – С.566-570.
4. Закон України «Про освіту»: прийнятий 4 чер- вня 1991№ 1144-ХІІ, в редакції від 9.08.2016.
5. A medical student elective promoting humanism, communication skills, complementary and alternative medicine and physician self-care / M. Dossett, V. Kuhatsu, V. Nunley, D. Mehta, R. Davis, R. Phillips, G. Weh // Explore (NY). – 2013. – Vol. 9. – Issue 5. – p. 292-298.
6. Lee W. N., Langiulli M., Mumtaz A. & Peterson S. J. A comparison of humanistic qualities among medical students, residents, and faculty physicians in internal medicine / W. N. Lee, M. Langiulli, A. Mumtaz, S. J. Peterson // Heart Diseases. – 2003. – Vol. 5(6). – p. 380- 383.
7. Lewis D. Humanism and the art of medicine / D. Lewis // Momentum. –2012. – Volume 1(2).
8. Nelson K. Investigating future physician preparedness for providing humanistic care to dying patient / K. Nelson // Proceedings of the national conference on undergraduate research. – Cheney, WA: Eastern Washington University, 2015. – p. 465-472.
9. Rousseau Paul. Has medicine lost its compassion and humanism? / P. Rousseau // Journal of the American medical association. – 2007. – p. 1859-1860. 10. Sura N. A. Teacher’s strategies in language classroom / N. Sura // Middle-East journal of scientific research. – 2012. – №12 (9). – p. 1224-1230.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.