Гвоздій С. П. Відповідність викликам сьогодення як принцип добору змісту навчання у процесі формування культури безпечної життєдіяльності студентів

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 33-40.


DOI:

Світлана Петрівна Гвоздій,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри медичних знань та безпеки життєдіяльності,
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,
вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна 


ВІДПОВІДНІСТЬ ВИКЛИКАМ СЬОГОДЕННЯ ЯК ПРИНЦИП ДОБОРУ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕЧНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ


АНОТАЦІЯ:

Неоголошена війна, небезпеки повсякдення, терористичні акти потребують актуалізації у змісті навчан- ня у процесі формування культури безпечної життєдіяльності студентів. Аналізується поняття «зміст нав- чання». Пропонується використовувати як принцип добору змісту навчання його відповідність викликам сьо- годення. Надається алгоритм поведінки населення під час збройних конфліктів (оповіщення, евакуація, обстріли, авіаналіт тощо). Відпрацювання навичок надання першої долікарської допомоги включено до одного з базових компонентів культури безпечної життєдіяльності студентів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

виклики сьогодення, культура безпечної життєдіяльності, збройний конфлікт, зміст нав- чання, принцип добору змісту. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Батечко Н. Г. Сучасні підходи до формування змісту підготовки майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури / Н. Г. Батечко // Педагогіка. – 2013. – №3/4. – С. 5-20.
2. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: Метод. Пособие / А. А. Ве- рбицкий. – М.: Высшая школа, 1991. – 207 с.
3. Дії населення в умовах надзвичайних ситуації воєнного характеру / [Електронний ресурс] // Головне управління ДСНС України в Одеський області. – Режим доступу: http://www.odesa.mns.gov.ua/content/dii_nas1.html
4. Завгарова Ф. Х. Культура и культура безопас- ности жизни: диалектика взаимоотношений / Ф. Х. Зав- гарова, Л. Х. Давлетшина // Вестник НЦБЖД. – 2013. – № 1 (15). – С. 95-100.
5. Коваленко Н. Д. Методы реализации принципа профессиональной направленности при отборе и пост- роении содержания общеобразовательных предметов в высшей школе: дис. … к. пед.н. 13.00.01 / Надежда Дми- триевна Коваленко. – Томск, 1995. – 158 с.

6. Кодекс цивільного захисту України № 5403 / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5403-17
7. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі / В. Г. Кремень. – [2-е вид.]. – К.: Т- во «знання» України, 2010. – 520 с.

8. Лаврентьев Г. В. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалис- тов (Часть 2) [Электронный ресурс] / Г. В. Лаврентьев, Н. Б. Лаврентьева, Н. А. Неудахина – Режим доступа: http://www2.asu.ru/cppkp/index.files/ucheb.files/innov/Part2 /index.html
9. Пам’ятки дій населення при надзвичайних си- туаціях / [Електронний ресурс] // Тальнівська районна державна адміністрація. – Режим доступу: http://rda.talnern.org.ua/novini/pamyatki-dij-naselennya-prinadzvichajnih-situaciyah/
10. Семушина Л. Г. Содержание и технологии обу- чения в средних специальных учебных заведениях: учеб. пособие для преп. учреждений сред. проф. образования. / Л. Г. Семушина, Н. Г. Ярошенко – М.: Мастерство, 2001. – 272 с.
11. Сластенин В. А. Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений [Электронный ресурс] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В. А. Сластенина. – М.: Издательский центр "Академия", 2002. – 576 с. – Режим доступа: http://krotov.info/lib_sec/shso/71_slas3.html 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.