// Наука і освіта. – 2024. – №3. – 31-37.
Сергій Мединський,
доктор педагогічних наук,
професор кафедри теорії та методики
фізичного виховання і спорту,
Мелітопольський державний педагогічний університет
імені Богдана Хмельницького,
вул. Наукового містечка, 59, м. Запоріжжя, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6082-6566
Олександр Кирієнко,
здобувач вищої освіти ІІІ освітньо-наукового рівня
кафедри педагогіки та педагогічної майстерності,
старший викладач кафедри теорії та методики
фізичного виховання і спорту,
Мелітопольський державний педагогічний університет
імені Богдана Хмельницького,
вул. Наукового містечка, 59, м. Запоріжжя, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-1633-3892
ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ СЕРТИФІКАЦІЙНИХ ПРОГРАМ У ПРОВІДНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПОЛУЧЕНИХ ШТАТІВ АМЕРИКИ ЯК СКЛАДОВОЇ ДО- ТА ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ
АНОТАЦІЯ:
У статті висвітлено особливості впровадження сертифікаційних програм у провідних закладах вищої освіти США як невід'ємної складової до- та післядипломної освіти дорослих. На прикладі Массачусетського технологічного інституту та Стенфордського університету проаналізовано підходи до розробки, впровадження сертифікаційних програм, що сприяють підвищенню кваліфікації та конкурентоспроможності на ринку праці. Розглянуто різні види програм, які пропонуються, акцентуючи увагу на таких напрямах, як інженерія, інформаційні технології, бізнес та менеджмент, медичні науки тощо. Аналізуючи досвід університетів США, визначено основні переваги та виклики впровадження сертифікаційних програм. Серед переваг виділено гнучкість навчальних планів, можливість індивідуального підходу до навчання, доступ до висококваліфікованих викладачів та новітніх навчальних матеріалів. Виклики включають необхідність постійного оновлення змісту програм, забезпечення якості навчання в умовах масовості, а також фінансові та організаційні питання. Автори звертають увагу, що сертифікаційні програми в університетах США є ефективним інструментом для підвищення професійної кваліфікації та конкурентоспроможності дорослих на сучасному ринку праці. Досвід цих провідних ЗВО може бути корисним для впровадження аналогічних програм в інших навчальних закладах та країнах, зокрема в ЗВО України.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
освіта дорослих, сертифікаційна програма, компетентності, університет, США.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Горук Н. М. Історичні аспекти розвитку неформальної освіти дорослих у США. Вісник Львів. УН-ТУ. Серія педаг. 2010. Вип. 26. С. 201–207.
2. Мединський С. В., Кирієнко О. Г. Сертифікаційні програми як вагома складова до- та післядипломної освіти дорослих (на прикладі США). «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)» : журнал. 2024. № 5(23) 2024. С. 1137–1153
3. Огієнко О. І., Терьохіна Н. О. Неформальна освіта дорослих у Сполучених Штатах Америки: історія і сучасність : монографія. Суми, 2019. 195 с.
4. Теренко О. О. Історичні та педагогічні особливості розвитку освіти дорослих у США на початку ХХ століття. Порівняльна професійна педагогіка. 12(1)/2022. С. 15–22.
5. Шанскова Т. І. Особливості перепідготовки фахівців гуманітарного профілю в США. Science and education a new dimension: Pedagogy and Psyhology. 2013. 1 (6). С. 172–177.
6. 45 Types of Certificate Programs for Different Career Paths. URL: https://www.indeed.com/career-advice/careerdevelopment/types-of-certificate-programs
7. Artificial Intelligence Professional Program. Stanford School of Engineering. URL: https://online.stanford.edu/programs/artificial-intelligence-professional-program
8. Creativity and Design Thinking Program. Stanford School of Engineering. URL: https://online.stanford.edu/programs/creativity-and-design-thinking-program
9. Digital Transformation Program. Stanford School of Engineering. URL: https://online.stanford.edu/programs/digital-transformation-program
10. Energy Innovation and Emerging Technologies Program. Stanford School of Engineering, Stanford Doerr School of Sustainability. URL: https://online.stanford.edu/programs/energy-innovation-and-emerging-technologies-program
11. Leading People, Culture, and Innovation Program. Stanford School of Engineering. URL: https://online.stanford.edu/programs/leading-people-culture-and-innovation-program
12. Medical Statistics Program. Stanford School of Medicine, Stanford Center for Health Education. URL: https://online.stanford.edu/programs/medical-statisticsprogram
13. NPR. «No College, No Problem. Some Employers Drop Degree Requirements To Diversify Staffs». URL: https://www.npr.org/2021/04/29/990274681/no-college-noproblem-some-employers-drop-degree-requirements-todiversify-staff
14. Product Management Program. Stanford School of Engineering. URL: https://online.stanford.edu/programs/product-management-program
15. Solve Problems. Grow Your Network. Accelerate Your Career. URL: https://professional.mit.edu/certificate-programs
16. Stanford Online. Learning for a Lifetime. URL: https://online.stanford.edu/courses-and-programs 17. Stanford Online. Professional Education. URL: https://online.stanford.edu/professional-education