// Наука і освіта. – 2024. – №3. – 65-71.
Олена Чехратова,
доктор філософії (освітні, педагогічні науки), доцент,
доцент кафедри практики англійського усного і писемного мовлення,
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-7022-2042
Софія Педик,
здобувачка вищої освіти I бакалаврського рівня
зі спеціальності 035 Філологія,
кафедра англійської філології,
Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди,
вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0002-0775-6647
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
АНОТАЦІЯ:
У статті досліджується, як заклади освіти можуть ефективно використовувати соціальні мережі для підвищення своєї впізнаваності, залучення потенційних студентів та створення онлайн-спільноти, яка підтримує їх освітню місію. Автори досліджують соціальні медіа як інструмент для представлення університетів громадськості та залучення підписників, які поділяють цінності та освітні цілі закладу. Проаналізувавши найпопулярніші соціальні медіа в Україні та світі, автори доводять, що Facebook є визначним лідером серед соціальних медіа-додатків, хоча віковий діапазон його підписників до уваги не береться. З іншого боку, якщо заклад освіти зацікавлений у залученні цільової аудиторії 18–30 років, важливо звернути увагу на використання таких платформ, як Instagram. Опитування, проведене серед студентів Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, які навчаються на бакалаврських та магістерських програмах, доводить, що соціальні мережі сьогодні є одним з найпотужніших інструментів просування товарів та послуг на ринку. Завдання закладу освіти ретельно проаналізувати вподобання цільової аудиторії та створити ідеальні умови для того, щоб вона обрала саме цей університет для здобуття ступеня. Оскільки соціальні медіа продовжують розвиватися, з’являються нові тренди та технології, заклади освіти повинні залишатися гнучкими та адаптивними, приймаючи виклики, що виникають.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
соціальні мережі, популяризація закладів освіти, вища освіта, комунікація, цільова аудиторія, підписники.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Antonakaki, D., Fragopoulou, P., & Ioannidis, I. (2021). A survey of Twitter research: Data model, graph structure, sentiment analysis and attacks – ScienceDirect. Expert Systems and Implications, 164. https://doi.org/10.1016/j.eswa.2020.114006 [in English].
2. Belk, R. (2013). Extended Self in a Digital World | Journal of Consumer Research | Oxford Academic. Journal of Consumer Research, 3(40), 477–500. https://doi.org/10.1086/671052 [in English].
3. Brenner, S., Aksin Sivrikaya, S., & Schwalbach, J. (2020). Who is on LinkedIn? Self-selection into professional online networks. Applied Economics, 52(1), 52–67. https://doi.org/10.1080/00036846.2019.1638497 [in English].
4. Chung, N., & Koo, C. (2015). The use of social media in travel information search. Telematics and Informatics, 32(2), 215–229. https://doi.org/10.1016/j.tele.2014.08.005 [in English].
5. Drăghici, E. (2023). Using Social Media Resources to Build Young People’s Professional Futures. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 15(3), 267–287. https://doi.org/10.18662/rrem/15.3/766 [in English].
6. Google Trends. (n.d.). Retrieved 26 August 2023, from https://trends.google.com/trends/ [in English].
7. Healy, M., Cochrane, S., Grant, P., & Basson, M. (2023). LinkedIn as a pedagogical tool for careers and employability learning: A scoping review of the literature. Education + Training, 65(1), 106–125. https://doi.org/10.1108/ET-01-2022-0004 [in English].
8. Jahn, B., & Kunz, W. (2012). How to Transform Consumers into Fans of Your Brand. Journal of Service Management, 23, 344–361. https://doi.org/10.1108/09564231211248444 [in English].
9. Jin, S., & Muqaddam, A. (2019). Product placement 2.0: “Do Brands Need Influencers, or Do Influencers Need Brands?” Journal of Brand Management, 26(5), 522–537. https://doi.org/10.1057/s41262-019-00151-z [in English].
10. Kniaz, H., & Chukhno, O. (2021). English Trainee Teachers’ Perspective on Soft Skills Development in Ukraine. Arab World English Journal, 7(1), 299–313. https://doi.org/10.24093/awej/call7.21 [in English].
11. Lacka, E., Wong, T. C., & Haddoud, M. Y. (2021). Can digital technologies improve students’ efficiency? Exploring the role of Virtual Learning Environment and Social Media use in Higher Education. Computers & Education, 163. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104099 [in English].
12. McCashin, D., & Murphy, C. M. (2022). Using TikTok for public and youth mental health – A systematic review and content analysis. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 1(28), 279–306. https://doi.org/10.1177/13591045221106608 [in English].
13. Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: Understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131–143. https://doi.org/10.1080/08841241.2016.1212451 [in English].
14. Piranda, D. R., Sinaga, D. Z., & Putri, E. E. (2022). Online marketing strategy in facebook marketplace as a digital marketing tool. Journal of humanities, social sciences and business, 1(3), 1–8. https://doi.org/10.55047/jhssb.v1i2.123 [in English].
15. Pohorielova, T. (2022). Google classroom as a tool for enhancing the individual responsibility of the students under the conditions of distance education. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 85, 155–160. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.85.26 [in English].
16. Smith, E. E., Kahlke, R., & Judd, T. (2020). Not just digital natives: Integrating technologies in professional education contexts. Australasian Journal of Educational Technology, 36(3), 1–14. https://doi.org/10.14742/ajet.5689 [in English].
17. Tkalac Verčič, A., & Verčič, D. (2013). Digital natives and social media. Public Relations Review, 39(5), 600–602. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2013.08.008 [in English].
18. Tuchyna, N., Perlova, V., & Chukhno, O. (2021). English trainee teachers’ perspective on synchronous and asynchronous language teaching. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences, 2 (105), 88–97. https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(105).2021.88-97 [in English].
19. Poplavskyi, M. (2021). Sotsialni merezhi yak instrument prosuvannia vyshchoho navchalnoho zakladu (na materialakh KNUKiM) [Social Networks as a Tool for Higher Education Institutions Promotion (Based on KNUKIM Materials)]. Ukrainskyi informatsiinyi prostir – Ukrainian Information Space, 1(7), 14–30. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(7).2021.233777 [in Ukrainian].
20. Semen, N. (2022). Rol sotsialnoi merezhi Instagram u populiaryzatsii zhurnalistskoho kontentu [The Role of Instagram in Popularizing Journalistic Content]. Visnyk Natsionalnoho Universytetu “Lvivska Politekhnika” : Zhurnalistyka – Bulletin of Lviv Polytechnic National University: journalism, 3(1), 74–79. https://doi.org/10.23939/sjs2022.01.074 [in Ukrainian].
21. Yarmoliuk, O., Fisun, I., & Shapovalova, A. (2020). Sotsialni merezhi yak suchasnyi instrument prosuvannia [Social Networks as a Modern Tool of Promotion]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii – Entrepreneurship and Innovation, 11–2, 61–65. https://doi.org/10.37320/2415-3583/11.28 [in Ukrainian].