// Наука і освіта. – 2024. – №2. – 19-26.
Abdülkadir Kabadayı,
доктор філософії (кандидат педагогічних наук),
професор, доктор педагогічного факультету,
кафедра базової освіти, Університет Неджметтіна Ербакана,
Мерам Кампюсу, Мерам Єнійол, 42090, Мерам Єнійол,
Конья, Туреччина
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4114-5890
КУЛЬТУРНІ МІСТИ, ДЕМОКРАТИЧНІ ЦІННОСТІ: МІЖКУЛЬТУРНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ДЕМОКРАТИЧНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ТУРЕЦЬКИХ ТА СИРІЙСЬКИХ СТУДЕНТІВ ДЛЯ СТАЛОЇ ОСВІТИ
АНОТАЦІЯ:
Вивчаючи рівні прихильності демократичним принципам у різних культурних контекстах, робота досліджує, як культурне походження впливає на ставлення до демократії. Дослідження прагне побудувати культурні мости та сприяти сталий освіті шляхом глибшого розуміння демократичних принципів серед турецьких і сирійських студентів. Це дослідження має на меті виявити демократичні цінності турецьких і сирійських учнів середньої школи відповідно до різних змінних. Дослідження проводилося з учнями середньої школи, які навчаються в різних школах провінції Шанлиурфа. Усього в дослідженні взяли участь 62 учні, 32 турецьких і 30 сирійських, які відвідують 7-й клас. У цьому дослідженні була використана модель опитування, одна з кількісних моделей дослідження. Шкала базових демократичних цінностей, що складається з 4 підвимірів і 34 позицій, була використана як інструмент збору даних. Щоб перевірити значущість даних відповідно до змінних, t-критерії та односторонній дисперсійний аналіз (ANOVA) використовували в незалежних групах. Значимість досліджувалася на рівні 0,05 (p<0,05). У результаті дослідження було виявлено, що якщо володіння демократичними цінностями турецьких і сирійських студентів показало суттєву різницю за національністю, то суттєвої різниці за статтю та рівнем освіти батьків не було.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
демократичні цінності, культура, сирійський, турецький, іммігрант, стійкість.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Akan, Y. (2021). An Analysis of the Impact of the Values Education Class Over the University Students’ Levels of Acquisition of Moral Maturity and Human Values. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(2), 38–50. https://doi.org/10.52380/ ijpes.2021.8.2.294
2. Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9–27.
3. Aydın, M. Z., & Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
4. Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal Davranış Eğitimi. (3. basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
5. Başyiğit, E & Aydınlı, B (2021) Examination of Values Education Studies in Pre-School Period in Turkey: Last 10 years, Social Scientific Centered Issues Journal, 3(1):30–48 6. Bolat, Y. (2011). Gazi üniversitesi meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyal değerlere bakışları. (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara. Bolat, Y. (2016). Sosyal değerleri ve değerler eğitimini anlamak. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 29, 322–348.
7. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
8. Demirci, Z. (2019). Okul öncesi öğrencilerinin değer algıları ile annelerinin aile ilişkilerine dair görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
9. Erdem, A.R. (2003). Üniversite kültüründe önemli bir unsur: Değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(4), 55–72.
10. Gökçe, F. (2005). Devlet ve Eğitim (3. Baskı). Ankara: Tek Ağaç
11. Kabadayı, A. (2021) The Values Education of Children: A Comparative Study on Swiss and Turkish Animated Children's TV Series, St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 7 No. 2 (2021):
12. Karakütük, K. (2001). Demokratik ve laik eğitim. Anı Yayıncılık.
13. Kılıç, Z. (2017). Yaratıcı dramaya dayalı etkinliklerin 60–66 aylık çocuklara değer kazandırılmasında etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
14. Kıncal, R.Y., & Işık, H. (2003). Demokratik eğitim ve demokratik değerler. Eğitim Araştırmaları, 3(11), 54–58.
15. Kozikoğlu, İ. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi,7(4), 2698–2720.
16. Ling, L., Burman, E., & Cooper, M. (1998). Values in the Australian study. In J. Stephenson, L. Ling, E. Burman, & M. Cooper (Eds.), Values in Education (pp. 35–61). London Routledge.
17. Öztürk, Ü. & Buldur, A. (2022). Examination of Children's Picture Books in Terms of their Values: The Example of Baby and Children's Library of Tokat, E-International Journal of Educational Research, 13(6), 14–27. DOI: https://doi.org/10.19160/e-ijer.1146157
18. Simon, S.B., Leland, W.H., & Kirschenbaum, H. (1972). Values clarification a handbook of practical strategies for teachers and students. New York: Hart Publishing
19. Şimşek, A. (2012). Araştırma Modelleri (Ed.) Sosyal bilimlerde araştırma modelleri (s. 80–106). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
20. Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (Sixth edition). United States: PearsonEducation.
21. Toomey, R. ve Lovat, T. (2009). Values education, quality teaching, and service learning: the harmony of a new pedagogy. Beliefs and Values, 1(2), 220–229.
22. Uygun, S. ve Engin, G. (2014). Temel demokratik değerler ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Turkish studies, 9/5 Spring 2014, 2021–2031.
23. Yenen, E.T. & Ulucan, P. (2021) Values Education Practices in Preschool: The Case of Turkey and the United States, Participatory Educational Research (PER) Vol. 8(4), pp. 385–408.
24. Yeşil, R., & Aydın, D. (2007). Demokratik değerlerin eğitiminde yöntem ve zamanlama. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 65–84.
25. Yeşilyurt, E., & Kurt, İ. (2012). Değerleri Kazandırmasındaki Etkililik Açısından Resmi Ve Örtük Program İle Okul Dışı Etmenlerin Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 7(4).
26. Yüksel, İ., Bağcı, Ş., & Vatansever, E. (2013). İlköğretim Son Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Değerlere Sahip Olma Düzeylerinin Belirlenmesi. Adıyaman üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, 2013(12).