Лілія Школяр, Наталія Бирса ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

// Наука і освіта.  2023.  №4. – 23-27.

Лілія Школяр,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри філософії,
Національний технічний університет України
«Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
пр. Берестейський, 37, м. Київ, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-8087-7125

Наталія Бирса,
магістр кафедри філософії факультету соціології і права,
Національний технічний університет України
«Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
пр. Берестейський, 37, м. Київ, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0005-5956-9976


ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ


АНОТАЦІЯ:

Робота присвячена дослідженню особливостей професійної підготовки фахівців соціальної роботи в умовах дії воєнного стану в Україні. Зокрема, розглядаються виклики, які виникають у зв’язку з військовим конфліктом, аналізується поточна ситуація та можливі стратегії адаптації освітніх програм до сучасних умов. Вивчається роль психо- логічної підготовки та практичної діяльності фахівців соціальної роботи. Авторами наголошується на необхідності внесення змін в законодавство, модернізації освітньої програми та професійних стандартів з урахуванням специфіки роботи в умовах воєнного конфлікту. Нові підходи спрямовані на розвиток вміння протистояти стресу, відновлювати свій психічний фізичний та емоційний стан, адаптуватися до життя в екстремальних умовах, а також враховувати специфіку соціальної роботи в умовах війни. Робота вказує на важливість комбінації традиційних методів із сучасними цифровими технологіями для ефективного навчання фахівців соціальної роботи.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальна робота, професійна підготовка, воєнний стан, психосоціальна підтримка, оновлення освітніх програм.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Батарейна І. Забезпечення якості професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів в умовах воєнного стану. Human Studies Series of Pedagogy. 2023. C. 23–27.
2. Видатки місцевих бюджетів на соціальну підтримку складають від 3% до 13%. Міністерство соціальної політики. URL: https://www.msp.gov.ua/news/22024.html (дата звернення: 10.12.2023).
3. Івженко І. Б., Голубенко Т. О., Дичко О. О. Підготовка фахівців соціальної роботи (соціальних працівників) в Україні в умовах воєнного стану. Вісник науки та освіти. 2023. № 6(12). С. 388–400.
4. Концептуально-технологічна модель підготовки майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери : монографія / авт. кол. Т. Василюк, І. Лисоконь, І. Размолодчикова, І. Шимко ; упоряд. І. Лисоконь. Кривий Ріг : КДПУ, 2022. 182 с.
5. Проєкт нового переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти. Міністерство освіти і науки України : веб-сайт. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/proyektnovogo-pereliku-galuzej-znan-i-specialnostej-za-yakimizdijsnyuyetsya-pidgotovka-zdobuvachiv-vishoyi-ta-fahovoyiperedvishoyi-osviti (дата звернення: 10.12.2023).
6. Садрицька С. В. Професійні компетентності соціальних працівників: зміна пріоритетів в умовах війни. SOCIOПРОСТІР. 2022, № 12. С. 14–23.
7. Скіпальська Г. Які проблеми соціальної сфери підсвітила війна? Реанімаційний пакет реформ : веб-сайт. URL: https://rpr.org.ua/news/yaki-problemy-sotsialnoi-sferypidsvityla-viyna/ (дата звернення: 10.12.2023).
8. Соціальна робота в умовах сучасних викликів: досвід і перспективи розвитку : колективна монографія / кол. авт. ; за заг. ред. проф. Ю. В. Палагнюк, доц. О. Л. Файчук. Миколаїв : Вид-во: Ємельянова Т. В., 2022. 511 с.
9. Соціальні послуги в умовах війни: нові зміни та виклики. Децентралізація : веб-сайт. URL: https://decentralization.gov.ua/news/17395 (дата звернення: 10.12.2023).
10. Трубавіна І. М., Каліна К. Є., Недря К. М. Зміст професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до соціальної підтримки сімей з дітьми з особливими потребами під час воєнного стану. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. № 59. С. 105–119.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.