// Наука і освіта. – 2023. – №2. – 89-94.
Оксана Чекан,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри дошкільної та спеціальної освіти,
Мукачівський державний університет,
вул. Ужгородська, 26, м. Мукачево, Закарпатська обл., Україна,
ОRCІD ІD: https://orcid.org/0000-0002-3480-6366
РОЛЬ КОМП’ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
АНОТАЦІЯ:
Публікація досліджує актуальну проблему ролі комп’ютерних програм у корекційно-розвивальній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Метою дослідження є розкриття важливості використання комп’ютерних програм у корекційно-розвитковій роботі з дітьми з особливими освітніми потребами та аналізу ролі комп’ютерних програм у проведенні корекційної роботи. Для досягнення цієї мети були використані методи аналізу наукової літератури та огляду наявних досліджень у цій галузі. Методи емпіричного дослідження: проведення спостережень та експериментів з використанням різних комп’ютерних програм для оцінки їх ефективності, впливу на розвиток дітей та задоволення їх освітніх потреб. Анкетування та опитування: збір даних від користувачів комп’ютерних програм, щоб вивчити їхнє задоволення від використання, сприйняття корекційно-розвиткових аспектів та можливі проблеми, які вони виявляють. Кількісний аналіз: застосування статистичних методів для обробки даних, отриманих з різних досліджень, з метою визначення статистично значущих відмінностей, тенденцій або зв’язків між використовуваними програмами та показниками результативності. Компаративний аналіз: порівняння різних комп’ютерних програм, їх функціональності, ефективності та впливу на розвиток дітей з особливими освітніми потребами. Результати показують, що комп’ютерні програми мають позитивний вплив на навчання та розвиток навичок у дітей з особливими освітніми потребами. Використання комп’ютерних програм стимулює їх мотивацію та сприяє покращенню сприйняття інформації.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
комп’ютерні програми, корекційно-розвивальна робота, діти з особливими освітніми потребами, фізичний розвиток, когнітивний розвиток, соціальний розвиток.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Беспалько В.П. Освіта та навчання з використанням комп’ютерів (педагогіка третього тисячоліття). Київ : МПСІ, 2002. 352 с.
2. Бєлєнька Г.В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу : монографія. Київ : ун-т ім. Б. Грінченка, 2011. 320 с.
3. Богуш А.М., Трифонова О.С., Кисельова О.І. Комунікативно-мовленнєвий супровід становлення україномовної особистості майбутніх фахівців дошкільної освіти півдня України : навч. посіб. / за. ред. А.М. Богуш. Одеса : Лерадрук, 2013. 241 с.
4. Буркова Л. Технології в освіті. Рідна школа. 2001. № 2. С. 18–19.
5. Використання універсального комп’ютерного тренажеру з корекційно-розвиваючою програмою «Живий звук» в процесі реабілітації дітей з порушеннями слуху та мовлення в Центрі слухо-мовленнєвої реабілітації НВП «ВАБОС» / Т.В. Богданович, Д.М. Заїка, В.О. Конюшняк та ін. URL: http://csr-vabos.com.ua/Vikoristanya (дата звернення: 10.06.2018).
6. Глушков В.М. Кібернетика, обчислювальна техніка, інформатика: вибрані праці в 3-х т. Т. 2. ЕОМ – технічна база кібернетики. Київ : Наукова думка, 1990. 268 с.
7. Концепція розвитку освіти України на період 2015–2025 р. URL: https://osvita.ua/news/43501/.
8. Корекційно-розвивальні програми для дітей з особливими освітніми потребами. URL: http://ispukr.org.ua/?page_id=2422#.XVHNeMzbIU (дата звернення: 03.10.2018).
9. Крохмаль В.М. Сучасні методики підвищення ефективності корекційного впливу при різних мовленнєвих порушеннях дітей дошкільного віку. URL: http://loippo-konsultacii.blogspot.com/2010/03/blog-post05.html (дата звернення: 10.03.2018).
10. Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті. Освіта України. 2001. № 1. С. 22–25.
11. Особливості реалізації компетентнісного підходу в освіті дітей з інтелектуальними порушеннями: навчально-методичний посібник / О. Чеботарьова та ін. ; за наук. ред. О. Чеботарьової, І. Сухіної. Київ : ІСПП ім. М. Ярмаченка НАПН України, 2019. 233 c.
12. Сухорукова Г.Ф. Використання комп’ютерного тренажера «Дельфа-130» в корекційній роботі. URL: http://festival.1september.ru.
13. Трикоз С.В. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку. Харків : Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. 40 с.
14. Указ Президента України від 17 квітня 2002 р. № 347/2002 «Про Національну доктрину розвитку освіти». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/347/2002#o2.