Alla Klochko, Alla Prokopenko. FORMATION OF THE TRAJECTORY OF THE DEVELOPMENT OF TEACHERS' DIGITAL COMPETENCE

// Наука і освіта.  2023.  №1. – 17-22.

Алла Клочко,
доктор психологічних наук, доцент,
завідувач кафедри психології,
Білоцерківський національний аграрний університет,
пл. Соборна, 8/1, м. Біла Церква, Україна
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-6631-2638

Алла Прокопенко,
науковий співробітник Наукового центру дистанційного навчання,
Національний університет оборони України імені Івана Черняховського,
просп. Повітрофлотський, 28, м. Київ, Україна
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0001-5719-844X


ФОРМУВАННЯ ТРАЄКТОРІЇ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті досліджено шляхи та підходи до формування цифрової компетентності викладача вищого військового навчального закладу. Указано на важливість упровадження сучасних освітніх технологій у навчальний процес, підкреслено роль у цьому процесі підготовленого вчителя, який володіє певним набором професійних компетенцій і вміє їх генерувати для тих, хто навчається. Увагу зосереджено на підходах до формування цифрової компетентності вчителя, що вимагає від нього особистісного розвитку та постійного особистісного самовдосконалення. Наведено результати емпіричного дослідження особливостей розвитку цифрових компетентностей у викладачів вищих військових навчальних закладів. Установлено, що в умовах цифрових викликів важливою стає роль викладача вищого військового навчального закладу як провайдера цифрових трансформацій та формування його цифрової компетентності. Зазначено, що більшість учителів зацікавлена у розвитку цифрової компетентності. Установлено, що вчителі потребують розвитку цифрової компетентності, пов’язаної з роботою засобів гейміфікації, візуалізації контенту для вирішення практичних, професійних та загальноосвітніх завдань. Визначено, що цифрову компетентність викладачів вищих військових навчальних закладів слід розглядати як новий вид грамотності, який пов’язаний зі спеціальними знаннями, уміннями та практичними навичками діяльності у цифровому освітньому середовищі. Розвиток цифрових компетентностей педагогів сприятиме налагодженню взаємодії зі студентами, подоланню цифрового розриву між учасниками освітнього процесу, свідомому використанню ними цифрових технологій для власної реалізації в умовах цифрового суспільства. Указано, що наскрізне застосування цифрових технологій у навчальному процесі має стати інструментом підвищення якості освітнього процесу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

цифрова компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-освітнє середовище, цифрові технології.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Asri, M.M., Anuar, A.D.K., Fadzlah, A.F.A., Wahab, N., Shukran, M.A., Khairuddin, M.A., Isa, M.R.M., Talib, M.L., Razali, M.N., Thanakodi, S., Noor, N.M., Nordin, N.H., & Hussain, R. (2019). Modeling Critical Successfulness Factors of Mobile Game Applications for Military Training. Proceedings Paper Inspirational Scholar Symposium (ISS), Hatyai, Thailand.
2. Beetham, Н. (2017). Designing for digital capabilities in the curriculum: what's new? Retrieved from https://digitalcapability.jiscinvolve.org/wp/2017/10/31/designingfor-digital-capabilities-in-the-curriculum-whats-new/
3. Didenko, O.V., Androshchuk, О.S., Maslii, О.М., Balendr, А.V., & Biliavets, S.Ya. (2020). Electronic educational resources for training future officers of border guard units. Information Technologies and Learning Tools, 80(6), 39–57. https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.3816.
4. Drushlyak, М.G., Semenog, О.М., Hrona, Н.В., Ponomarenko, Н.P., & Semenikhina О.V. (2022). Typolohiia internet-resursiv dlia rozvytku infomediinoi hramotnosti molodi [Typology of internet resources for the development of youth’s infomedia literacy]. Information Technologies and Learning Tools, 88(2), 1–22. https://doi.org/10.33407/itlt.v88i2.4786 [in Ukrainian].
5. García Rodríguez, C.C., Mosquera Dussán, O.L., Guzmán Pérez, D., Zamudio Palacios, J.E., & García Torres, J.A. (2021). Análisis de necesidades e implementación de tecnología de realidad virtual para entrenamiento y educación militar en Colombia. Revista Logos Ciencia & Tecnología, 13(1), 8–18. https://doi.org/10.22335/rlct.v13i1.1271.
6. Huertas-Abril C. A. (2020) Implementation of Cooperative Learning Strategies toCreate 3D-Videos in EFL Teacher Training. In L. Makewa (Ed.), Theoretical and Practical Approaches to Innovation in Higher Education. Hershey, PA: IGI Global, 17–41.
7. Levano-Francia, L., Sanchez Diaz, S., Guillén-Aparicio, P., Tello-Cabello, S., Herrera-Paico, N., & Collantes-Inga, Z. (2019) Competencias digitales y educación. Propósitos Y Representaciones, 7(2), 569–588. https://doi.org/10.20511/pyr2019.v7n2.329.
8. Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku tsyfrovykh kompetentnostei ta zatverdzhennia planu zakhodiv yii realizatsii : pryiniatyi 3 bereznia 2021 r. № 167-r [On the approval of the Concept of the development of digital competences and the approval of the plan of measures for its implementation, from March 3 2021 № 167- r]. Verkhovna Rada Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text [in Ukrainian].
9. Semenets-Orlova, I., Teslenko, V., Dakal, A., Zadorozhnyi, V., Marusina, O., & Klochko, A. (2021) Distance learning technologies and innovations in education for sustainable development. Studies of applied economics. Special issue innovation in the economy and society of the digital age, Vol.39, No 5.
10. Ulmane-Ozolina, L., & Priedolina, M. (2017) Digital competence and blended learning. 3rd International Conference on Lifelong Education andLeadership for All (ICLEL) (pp. 508-513), Politechnica Univ Porto, Porto, Portugal.
11. Valverde-Crespo, D., Pro-Bueno,A., & Gónzález-Sánchez, J. (2018) La competencia informacional-digital en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en la educación secundaria obligatoria actual: una revisión teórica. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 15(2), 2105. https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2018.v15.i2.2105.
12. Yang, L., Zhang, Y., Zhang, Y., Liao, Y., Du, J., & Geng, X. (2022) Research on Training Method of Information Processing Ability of Military Pilots. In: Long, S., Dhillon, B.S. (eds) Man-Machine-Environment System Engineering: Proceedings of the 21st International Conference on MMESE. MMESE 2021. Lecture Notes in Electrical Engineering, vol 800. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-16-5963-8_102
13. Zhernovnykova O., Nalyvaiko О., & Nalyvaiko N. (2019) Formation of information and digital competence of future teachers in the context of the development of the New Ukrainian School. Theory and practice of introduction of competence approach to higher, Vienna : Premier Publishing.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.