// Наука і освіта. – 2017. – №8. – 34-38.
DOI:
Вадим Володимирович Ткаченко,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри педагогіки вищої школи і освітнього менеджменту,
Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького,
Бульвар Шевченка 81, м. Черкаси, Україна
ПРОБЛЕМА ГОТОВНОСТІ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖКВАЛЬНИХ
ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
АНОТАЦІЯ:
Складна екологічна ситуація, інтенсифікація та інформаційне перенасичення навчального процесу призвели до значного погіршення здоров’я молоді. Мета статті – перевірка рівня готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування здоров’язбережувальних технологій за рахунок упровадження в навчальний процес теоретичних і методологічних засад підготовки на основі взаємозв’язку мотиваційного, змістового, когнітивного, процесуального, самооцінного, рефлексивного та творчого компонентів шляхом застосування сучасних підходів до організації навчального процесу (дослідницького, особистісно зорієнтованого, технологічного, диференційованого, компетентнісного). Дослідження будувалося на основі аналізу статистичних даних, що відображають результати формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування здоров’язбережувальних технологій; результатів науково-педагогічного дискурсу сутності здоров’язбережувальних технологій; узагальнення тенденцій опанування здоров’язбережувальних технологій майбутніми вчителями фізичної культури. Проведений аналіз результатів експерименту дозволяє стверджувати, що переважна більшість його учасників (близько 90%) мають недостатній рівень готовності до використання здоров’язбережувальних технологій. Процес підготовки майбутніх учителів фізичної культури до застосування здоров’язбережувальних технологій потребує значного вдосконалення; необхідна методична система такої підготовки та відповідні педагогічні умови, які сприятимуть ефективності навчальної діяльності.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
вчитель, готовність, експеримент, здоров’я, здоров’язбережувальні технології, навчально-виховний процес, фізична культура.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Аксьонова О. П. Формування фізичної культури учнів початкової школи в умовах диференційованого навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання» / Олена Петрівна Аксьонова ; Тернопільський національний педагогічний ун-т ім. Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 2005. – 20 с.
2. Гмурман В. Е. Руководство к решению задач по теории вероятностей и математической статистике / В. Е. Гмурман. – М. : Высш. школа, 1979. – 400 с.
3. Горащук В. Формирование культуры здоров’я школьников (теория и практика) / В. Горащук. – Луганск : Альма-матер, 2003. – С. 26.
4. Денисенко Н. Ф. Теоретичні засади та технологія управління системою фізичного виховання дітей дошкільних навчальних закладів : автореф. дис. … д- ра пед. наук : спец. 13.00.08 «Дошкільна педагогіка» / Нінель Федорівна Денисенко ; Запорізький обласний ін-т післядипломної педагогічної освіти. – К., 2002. – 39 с.
5. Дубогай О. Роль фізичного виховання у формуванні здорового способу життя / О. Дубогай // Молодь за здоров’я : Матеріали Міжнародної конференції. – К. : [Б. в.], 2001. – С. 33.
6. Єрмолова В. Аналіз та оцінка професійної діяльності вчителя фізичної культури / В. Єрмолова, Л. Іванова // Здоровя та фізична культура. – № 17. – 2005. – С. 11–15.
7. Зайцев Г. К. Школьная валеологія : педагогические основы обеспечения здоровья учащихся и учителей / Г. К. Зайцев. – 2-е изд. перераб. и доп. – СПб. : Акцидент, 1998. – 159 с.
8. Климова В. И. Человек и его здоровье / В. И. Климова. – М. : Знание, 1985. – 192 с.
9. Коваленко Ю. О. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання дітей дошкільного віку у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : спеціальність 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Юлія Олексіївна Коваленко ; Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2008. – 21 с.
10. Лозинський В. Техніки збереження здоров’я / В. Лозинський. – К. : Главник, 2008. – 160 с.
11. Науменко Ю. Здоровьесберегающая деятельность школы / Ю. Науменко // Педагогика. – 2005. – № 6. – С. 37-44.
12. Оржеховська В. Методологічні засади діяльності освітнього закладу, спрямованої на здоров’я / В. Оржеховська, О. Єжова // Педагогіка і психологія. – 2009. – № 4. – С. 5-17.
13.Свириденко С. Формування навичок здорового способу життя / С. Свириденко, О. Ващенко // Початкова освіта. – 2007. – № 16. – С. 12-15.