// Наука і освіта. – 2017. – №5. – 92-97.
DOI:
Вікторія Володимирівна Нестеренко,
доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна,
Ганна Віталіївна Тітова,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спортивних ігор,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО
ФОРМУВАННЯ СПОРТИВНИХ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ В УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
АНОТАЦІЯ:
У статті подано зміст підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школи відповідно до педагогічних умов, а саме: відображення у змісті підготовки майбутніх учителів фізичної культури уявлень про сутність і механізми формування лідерства; оволодіння методикою педагогічної підтримки й супроводу формування спортивних лідерських якостей учнів на заняттях із фізичної культури; занурення майбутніх учителів фізичної культури в ситуації, що вимагають формування спортивних лідерських якостей учнів у командно-ігрових видах спортивної діяльності. Відповідно до першої педагогічної умови було доповнено зміст робочих програм навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання спортивних ігор», такими темами: лідерські якості й ознаки їх прояву; чинники формування спортивних лідерських якостей; особливості прояву спортивних лідерських якостей в учнів основної школи в командно-ігрових видах спортивної діяльності та ін. Оволодіння методикою педагогічної підтримки і супроводу формування спортивних лідерських якостей учнів (друга педагогічна умова) здійснювалося через навчально-виховні заходи, а саме: проблемні лекції, дискусійні лекції, ділові ігри, рольові ігри, тренінги та ін. Третя педагогічна умова передбачала систематизацію знань, накопичених студентами в процесі другого етапу експерименту і вироблення в них стійких стереотипів діяльності щодо формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школи в командно-ігрових видах спортивної діяльності. З цією метою на практичних заняттях зі спортивних ігор відпрацьовувалися прийоми організації діяльності учнів основної школи в командних іграх, спрямованих на формування спортивних лідерських якостей. Результати аналізу експериментальних даних підтвердили ефективність окреслених педагогічних умов, які були реалізовані у змісті підготовки майбутніх учителів фізичної культури до формування спортивних лідерських якостей в учнів основної школи.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
підготовка, майбутні учителі фізичної культури, педагогічні умови, спортивні лідерські якості, учні основної школи.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Тажутдинова Г. Ш. Взаимосвязь лидерства и направленности личности подростка : автореф. дис. на соискание уч. степени канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая психология» / Г. Ш. Тажутдинова. – Москва, 2001. – 21 с.