// Наука і освіта. – 2016. – №10. – 179-182.
Ольга Михайлівна Трубіцина,
кандидат педагогічних наук, доцент,
кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов,
Анна Анатоліївна Муймастер,
студентка магістратури, факультет іноземних мов
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна
МЕТОД ПРОЕКТІВ ЯК ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
АНОТАЦІЯ:
У статті розглянуто застосування методу проектів у викладанні англійської мови як іноземної у ВНЗ.Бурхливий розвиток науки та техніки вимагає застосування більш сучасних методів і підходів до навчання іноземних мов. Методами, які б повністю відповідали потребам суспільства, стають інтерактивні методи нав- чання, зокрема проектний, адже вони мають на меті підвищення усвідомленості та міцності отримуваного знання за рахунок сучасного та творчого підходу. Проаналізовано теоретичне підґрунтя та практична реалізація методу. Велика увага приділена походженню, головним концептам та перевагам методу проектів. Наразі метод проектів є одним із найсучасніших ефективних методик у викладанні англійської мови. Саме проектне навчан- ня як один із інтерактивних методів найбільш сприяє розвитку пізнавальних здібностей учнів і студентів, готує їх до подальшої безперервної самоосвіти.Будь-яка проектна робота є, передусім, самостійною роботою, що здійснюєтьсяпід керівництвом вчителя чи викладача.Такий вид діяльності інтегрує індивідуальну та колективну навчально-пошукову активність, яка, в свою чергу, вимагає раціональної організації та успішного контролю. Головними ж цілями проектної самостійної роботи у ВНЗ є створення комфортних умов для розвитку особис- тості студента, адже проект вчить не тільки отримувати та відтворювати знання, а й творчо їх застосовувати; дати можливість студентові під час презентації проекту відчути, що він виступає як індивідуальність, здібна не лише оцінювати дійсність, а й проектувати зміни, необхідні для покращення рівня володіння англійською мо- вою.За характером проекти, що можуть бути застосовані у самостійній роботі студентів-першокурсників, поді- ляються на: дослідницькі (характеризуються продуманою структурою, визначенням цілей, обґрунтованою ак- туальністю предмета дослідження), творчі(велика увага приділяється оформленню результатів, формами якого можуть бути презентації, репортажі, альбоми, газети і т.д.), інформаційні (орієнтовані на збір інформації про певне явище чи подію з метою ознайомлення великої аудиторії з нею), практико зорієнтовані (мають чітко ви- значений результат діяльності учасників, який зорієнтований на соціальні інтереси чи потреби студентів, на- приклад, права студентів, проект реконструкції навчального корпусу тощо).
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
метод проектів, викладання, ВНЗ, іноземні мови, студенти.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Гузеєв В. В. Метод проектів як окремий випа- док інтегративної технології навчання / В’ячеслав Валер’янович Гузеєв // Директор школы. –1995. – №6. –С. 13-22.
2. Новікова Т. М. Проектні технології на уроках та у позакласній діяльності / Тетяна Миколаївна Новікова // Народное самообразование. – 2000. – №5. – С. 23-27. 3. Полат Е. С. Метод проектов на уроке англий- ского языка / Евгения Семеновна Полат // Иностран- ные языки в школе.– 2000. – №3. – С. 3-9.
4. Coleman J. Project-based learning, transferable skills, information technology and video / John Coleman // Language Learning Journal. – 1992. – №5. – P. 35-37.
5. Haines S. Projects for the EFL Classroom. Resource Material for Teachers / Stanley Haines. – UK : Nelson. – 1992. – 149 p