// Наука і освіта. – 2016. – №10. – 131-137.
Наталья Михайловна Благун,
доктор педагогических наук, профессор,
Прикарпатский национальный университет имени Василия Стефаника,
ул. Шевченко 57, г. Ивано-Франковск, Украина
СМЫСЛОВЫЕ ФАКТОРЫ ЯЗЫКОВОГО КОМПОНЕНТА В СИСТЕМЕ СОЦИАЛИЗАЦИЯ ЛИЧНОСТИ УЧЕНИКОВ
АНОТАЦІЯ:
У статті досліджено підходи щодо формування соціалізації особистості крізь ракурс вивчення української мови в загальноосвітніх школах України. Проаналізований зміст програмового матеріалу за рівнем Стандарту для учнів указаних навчальних закладів доводить, що з низки тем, представлених ДСЗСО, на уроках рідної мови ключовою залишається соціокультурна тематика, яка безпосередньо впливає на формування соціалізації індивідуума.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
соціалізація, самостановлення, українська мова, програмовий матеріал, експериментальна робота, морально-етична тематика творів, домінування тексту.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Avramenko, O. M., Didukh, T. I., Chukina, V. F. (2012). Ukrainska mova ta literatura: Vlasni vyslovlennia: Rekomendatsii shchodo napysannia vlasnoho vyslovlennia. Kryterii otsiniuvannia. Zrazky vlasnykh vyslovlen [Ukrainian language and literature: Guidelines for writing one’s own composition. Evaluation criteria. Samples own expression]. (2nd ed., rev.). Kyiv [in Ukrainian].
2. Bilousenko, P. I., Yavir, V. V. (1990). Problemno-sytuatyvni zavdannia na urokakh ukrainskoi movy [Problem-situational tasks for Ukrainian language lessons]. Kyiv: Osvita [in Ukrainian].
3. Vyzhak, H. (2012). Realizatsiia sotsiokulturnoi zmistovoi linii: teoriia i praktyka [The implementation of socio-cultural semantic lines: theory and practice]. Ivano-Frankivsk: publisher Suprun V. P. [in Ukrainian].
4. Derzhavnyi standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [State standard of basic and secondary education]. (n.d.). Retrieved from zakon.rada.gov.ua/go/1392-2011-п/ [in Ukrainian].
5. Zavhorodnia, T. K. (2008). Problemy pedahohiky: istoriia, suchasnist, perspektyvy [Problems Education: history, present time and prospects]. Ivano-Frankivsk: publisher Tretiak I. Ia. [in Ukrainian].
6. Muntian, S. V. (2011). Metodyka rozvytku dialohichnoho movlennia u protsesi realizatsii sotsiokulturnoi zmistovoi linii v 6-7 klasakh [The technique of dialogical speech development in the implementation of sociocultural content line in 6-7 forms]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kherson [in Ukrainian].
7. Kapska, A. I. (Eds.). (2006). Sotsialna pedahohika [Social pedagogy]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].