Mariana Shevchenko TEACHING ENGLISH WITH AUTHENTIC VIDEOS: PEDAGOGICAL BENEFITS, CHALLENGES, LEGAL CONSIDERATIONS

// Наука і освіта.  2025.  №2. – 104-112.

Мар’яна Шевченко,
викладач кафедри англійської мови технічного спрямування № 1,
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»,
просп. Берестейський, 37, м. Київ, Україна,
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-5881-0263


НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З ВИКОРИСТАННЯМ АВТЕНТИЧНИХ ВІДЕО: ПЕДАГОГІЧНІ ПЕРЕВАГИ, ВИКЛИКИ І ПРАВОВІ АСПЕКТИ


АНОТАЦІЯ:

Сучасне глобальне співробітництво потребує висококваліфікованих інженерів, зокрема у галузі електричної та екологічної інженерії, які здатні ефективно спілкуватися професійною англійською мовою. Зростання цієї потреби зумовлює істотні зміни у викладанні іноземної мови в технічних університетах. Зокрема, методика викладання англійської мови професійного спрямування (АМПС) активно розвивається та оновлюється відповідно до реальних потреб усної професійної комунікації сучасних фахівців.У статті розглядається актуальність використання автентичних англомовних відео як ефективних навчальних матеріалів у закладах вищої освіти. Метою дослідження є аналіз педагогічних переваг, викликів і правових аспектів, пов’язаних із використанням автентичних англомовних відео на заняттях з англійської мови професійного спрямування студентів інженерно-енергетичних спеціальностей.Методологічно дослідження ґрунтується на якісному підході та включає комплексний тематичний і аналітичний огляд наукових публікацій, присвячених автентичним матеріалам, мультимодальному навчанню й методиці навчання АМПС, а також вивчення офіційних джерел із указівками щодо авторського права. Основні результати демонструють, що автентичне англомовне відео, яке є оригінальним, неадаптованим медіаконтентом, створеним для носіїв мови, істотно підвищує ефективність навчання іноземної мови відповідно до Когнітивної теорії мультимедійного навчання Річарда Маєра, сприяючи подвійній кодизації та формуванню інтегрованих ментальних моделей. Такі відео сприяють формуванню навичок і покращенню вмінь усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності, розширенню загальновживаної й технічної лексики, розвитку комунікативної компетентності та впевненості під час усного англомовного спілкування, а також формуванню міжкультурної обізнаності й розвитку соціолінгвістичних і паралінгвістичних навичок. Окрім того, автентичні відео виявляються ефективними в підвищенні мотивації студентів і покращенні їх залученості до навчального процесу, водночас знижуючи рівень тривожності. Проте існують і певні труднощі, зокрема потенційна складність контенту для неносіїв англійської мови, тривалість підготовки матеріалів для використання у навчанні АМПС, необхідність балансу між освітньою цінністю й розважальністю, наявність бар’єрів у студентів, методичні прогалини, а також правові обмеження. Вимоги щодо збереження авторського права відповідно до принципів “fair use” (США) та “fair dealing” (Велика Британія та ін.) є надзвичайно важливими, тому існує необхідність чіткого дотримання нормативних критеріїв.Це дослідження пропонує комплексний аналіз для ефективного та правомірного впровадження автентичних англомовних відео у навчання англійської мови професійного спрямування, що здатне значно покращити освітній досвід на заняттях з англійської мови професійного спрямування майбутніх інженерів-енергетиків.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчання, англійська мова, освітній процес, автентичне відео, фільм, мультимедійне навчання, студент-інженер, технічний університет, авторське право


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
 
  1. Alhazmi K. The effect of multimedia on vocabulary learning and retention. World Journal of English Language. 2024. Vol. 14, No. 6. P. 390–399. DOI: https://doi.org/10.5430/ wjel.v14n6p390
  2. Baharudin S. N., Zulkiflei K., Yunus M. M. Using multimedia to promote students’ learning and understanding of English literature in secondary school. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 2019. Vol. 9, No. 2. P. 106–114. DOI: https://doi.org/ 10.6007/IJARBSS/V9-I2/5525
  3. Bajrami L., Ismaili M. The role of video materials in EFL classrooms. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2016. Vol. 232. P. 502–506. DOI: https://doi.org/10.1016/ j.sbspro.2016.10.068
  4. Gilmore A. Authentic materials and authenticity in foreign language learning. Language Teaching. 2007. Vol. 40, No. 2. P. 97–118. DOI: https://doi.org/10.1017/ S0261444807004144
  5. Hwang W.-Y., Manabe K., Huang T.-H. Collaborative guessing game for EFL learning with kinesthetic recognition. Thinking Skills and Creativity. 2023. Vol. 48, 101297. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2023.101297
  6. Intellectual Property Office (UK). Exceptions to copyright: Education and teaching. GOV.UK. URL: https://www.gov.uk/guidance/exceptions-to-copyright (accessed: 30 June 2025)
  7. Labinska B., Matiichuk K., Morarash H. Enhancing learners’ communicative skills through audio-visual means. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. Vol. 12, No. 2. P. 220–236. DOI: https://doi.org/ 10.18662/rrem/12.2/275
  8. Mayer R. E. The past, present, and future of the Cognitive Theory of Multimedia Learning. Educational Psychology Review. 2024. Vol. 36. P. 1–25. DOI: https://doi.org/ 10.1007/s10648-023-09842-1
  9. Noetel M., Griffith S., Delaney O. et al. Video improves learning in higher education: A systematic review. Review of Educational Research. 2021. Vol. 91, No. 2. P. 204–236. DOI: https://doi.org/10.3102/0034654321990713
  10. Omar F. R., Razı Ö. Impact of instruction based on movie and TV series clips on EFL learners’ pragmatic competence: Speech acts in focus. Frontiers in Psychology. 2022. Vol. 13. P. 1–14. DOI: https://doi.org/10.3389/ fpsyg.2022.974757
  11. Pavithra K., Gandhimathi S. N. S. A systematic review of empirical studies incorporating English movies as pedagogic aids in English language classroom. Frontiers in Education. 2024. Vol. 9. P. 1–15. DOI: https://doi.org/ 10.3389/feduc.2024.1383977
  12. Polat M., Erişti B. The effects of authentic video materials on foreign language listening skill development and listening anxiety at different levels of English. International Journal of Contemporary Educational Research. 2019. Vol. 6, No. 1. P. 135–154. DOI: https://doi.org/10.33200/ijcer.567863
  13. Rohollahzadeh Ebadi M. Technology-mediated teaching vocabulary: exploring EFL learners’ depth and breadth of lexical knowledge. Computer Assisted Language Learning. 2023. P. 1–25. DOI: https://doi.org/10.1080/09588 221.2023.2271530
  14. Saienko N., Shevchenko M. Authentic videos in teaching English to engineering students at universities. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 2020. Vol. 19, No. 8. P. 350–370. DOI: https://doi.org/ 10.26803/ijlter.19.8.19
  15. Shevchenko M. V. Communicative approach to teaching English at technical universities. Advanced Education. 2015. No. 3. P. 101–107. DOI: https://doi.org/ 10.20535/2410-8286.44302
  16. Shevchenko M. V. The role of authentic videos in teaching English at technical universities. Advanced Education. 2015. No. 4. P. 66–70. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.57306
  17. Shevchenko M. V. Multimedia as an ESP teaching aid at technical universities. ScienceRise: Pedagogical Education. 2017. Vol. 4, No. 12. P. 4–8. DOI: https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.100042
  18. Shevchenko M. Analysis of the influence of authentic English videos on technical students’ memorization and subsequent recall of the English lexis. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2018. Vol. VI (65), No. 155. P. 49–53. DOI: https://doi.org/10.31174/SEND-PP2018-155VI65-11
  19. Shevchenko M. Analysis of authentic videos as study-enhancing aids in English for Specific Purposes lessons at technical universities. Молодий вчений. 2019. Vol. 3, No. 67. P. 66–70. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-3-67-66
  20. Shevchenko M. Study of authentic videos as stress-limiting aids in ESP and EFL lessons. Інноваційна педагогіка. 2019. Vol. 11. P. 51–55. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/11/part_3/13.pdf
  21. Sukrutrit P. Upgrading English public speaking skills in Thai EFL students through imitating TED Talks videos. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network. 2025. Vol. 18, No. 1. P. 673–699. DOI: https://doi.org/10.70730/NNOL4216
  22. Teng M. F. The effectiveness of multimedia input on vocabulary learning and retention. Innovation in Language Learning and Teaching. 2022. Vol. 17, No. 3. P. 738–754. DOI: https://doi.org/10.1080/17501229.2022.2131791
  23. Torregrosa Benavent G., Sánchez-Reyes Peñamaría S. Use of authentic materials in the ESP classroom. Encuentro. 2011. Vol. 20. P. 89–94. URL: https://erevistas.publicaciones.uah.es/ojs/index.php/encuentro/issue/view/154/94
  24. Wang S., Lee C. I. Multimedia gloss presentation: Learners’ preference and the effects on EFL vocabulary learning and reading comprehension. Frontiers in Psychology. 2021. Vol. 11. P. 1–15. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.602520
  25. Weyers J. The effect of authentic video on communicative competence. The Modern Language Journal. 1999. Vol. 83, No. 3. P. 339–349. DOI: https://doi.org/10.1111/0026-7902.00026
  26. Widiati S. W. Video-based cultural literacy to support intercultural competence in Japanese language classes. Chi’e: Journal of Japanese Learning and Teaching. 2023. Vol. 11, No. 1. P. 58–66. DOI: https://doi.org/10.15294/chie.v11i1.65334
  27. Yawiloeng R. Second language vocabulary learning from viewing video in an EFL classroom. English Language Teaching. 2020. Vol. 13, No. 7. P. 76–87. DOI: https://doi.org/10.5539/elt.v13n7p76
  28. Zabitgil Gülseren Ö., Araz S. Impact of using authentic videos on foreign language vocabulary learning. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. 2024. No. Ö14. P. 1179–1198. DOI: https://doi.org/10.29000/rumelide.1455170
         

       
   
   
         

 

©2025 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.